Miesięcznik AUTO MOTO zdrożał. Za styczniowe wydanie trzeba było zapłacić 10 złotych bez grosika, na drugi tegoroczny numer szykować trzeba o 2 złote więcej. Mam nadzieję, że nie jest to korzystanie z tego, że z rynku wypada konkurencja – wszak już nie ukazuje się papierowe wydanie tygodnika AUTO ŚWIAT, a i dni miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT wydają się policzone.
AUTO MOTO nr 02 (321) datowany na II.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 14,3 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 3008, Austral, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Koleos, Megane, Duster, Jogger
Na stronach 10-11 pojawiła się Premiera miesiąca, na którą wybrano RAM-a 1500, o czym wspominamy z uwagi na to, że marka wchodzi w skład koncernu Stellantis.
Strona 12. przynosi krótki artykuł podsumowujący ubiegłoroczną sprzedaż nowych aut w Polsce. Na ósmy miejscu uplasowała się Dacia, której model – Duster – znalazł się na czwartym miejscu najpopularniejszych samochodów nad Wisłą!
Na tej samej stronie znajdziecie też informację o pojedynczym egzemplarzy Alfy Romeo Giulia SWB Zagato.
Kolejna strona przynosi krótką informację o tym, że pierwszą hybrydową Dacią będzie Jogger.
AUTO MOTO na stronach 20-29 zamieściło test porównawczy pięciu kompaktowych SUV-ów. W szranki stanęły Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5, Nissan Qashqai i Toyota RAV4. Wszystkie modele wyposażone były w napęd hybrydowy, a test pochodzi z niemieckiej centrali wydawnictwa. Nissan produkowany przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi zajął trzecie miejsce ex aequo z Toyotą, stawkę zamknęła Mazda, zaś zwycięzcą została Kia plasując się 20 punktów (na 5.000 możliwych do zdobycia) przed Hyundaiem.
Jeśli jednak wolelibyście europejskiego SUV-a, to na stronach 30-35 AUTO MOTO zaprezentowało Renault Australa. To rynkowa nowość. Też niedawno zakończyliśmy test analogicznego modelu, więc wkrótce pojawi się drobiazgowy materiał na naszych łamach.
Redaktor Laska chwali rozwiązania zastosowane w kabinie, jako funkcjonalne, wygodne, ale i nowoczesne. Docenia, że mamy tu klasyczny system sterowania klimatyzacją (fizyczne przyciski), a nawet – to raczej ewenement w publikowanych w Polsce testach – nie narzeka na sporą liczbę dźwigni i manipulatorów wokół kierownicy. Twierdzi jednak, że pod naciskiem lub na wybojach niektóre elementy deski rozdzielczej potrafią zaskrzypieć.
Austral zapewnia nieco przestronniejsze wnętrze niż Kadjar, jest też wyraźnie lepiej wykończony. Bogate wyposażenie wersji Esprit Alpine może wręcz zachwycać, podobnie jak użyte we wnętrzu materiały. Wprawdzie to najdroższa aktualnie wersja, ale w porównaniu z rywalami i tak nie szokuje ceną.
Autor pochwalił nastawione raczej na komfort zawieszenie, dobrze wypadły też prowadzenie, ekonomia jazdy i funkcjonalność. Ostateczna nota dla najnowszego modelu Renault, to maksymalne 5 gwiazdek! Brawo!
W tekście pojawiają się odniesienia do Captura, Clio, Megane, Kadjara i Koleosa, a także Peugeota 3008.
Strony 48-49 poświęcono Dacii Duster w teście długodystansowym. Auto z napędem na cztery koła okazuje się tania w zakupie i eksploatacji, dzielna w terenie, a co ważne – praktycznie bezproblemowa. Test przeprowadzono na dystansie 30.000 km sporo jeżdżąc po bezdrożach, a mimo to Duster pozostał zwarty i nie okazał słabości w montażu wnętrza.
AUTO MOTO na stronach 68-71 prezentuje ślepe uliczki motoryzacji, choć nie ze wszystkim można się zgodzić. W materiale tym pojawiła się kwestia minivanów, przy której wspomniano Renault Espace
Jeep, podobnie, jak wspomniany wcześniej RAM, współtworzy koncern Stellantis, dlatego wspominam, iż AUTO MOTO na stronach 76-81 zaprezentowało model Grand Cherokee 4xe
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w drugim datowanym na 2023 rok numerze AUTO MOTO. Kolejne wydanie ma się pojawić dzień po „Walentynkach”.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO