poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-03-08
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
93 7
0
89
UDOSTĘPNIEŃ
286
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Peugeot 508 kontra Volvo S60 i BMW 3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2022

Ani jednego samochodu francuskiego nie znajdziecie na okładce marcowego wydania miesięcznika AUTO MOTO. Z aut pozostających w kręgu naszych portalowych zainteresowań pojawiła się na stronie tytułowej tylko Astra. Czy wewnątrz numeru będzie lepiej?

 

AUTO MOTO nr 03 (286) z III.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, SM, Jumper, 3 Crossback, 208, 2008, 505, 30, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Megane, Duster, Astra, Corsa

 

Na okładce wspomniano jedynie Peugeota spekulując o wspólnej nowości francuskiej marki i włoskiego Alfa Romeo. I o takich właśnie konsolidacjach traktuje artykuł zamieszczony na stronach 4-9 AUTO MOTO. Pokazano tam m.in. wizualizację miejskiego crossovera Alfy, który miałby bazować na już oferowanych Peugeot 2008 II generacji oraz DS 3 Crossbacku. W tym samym materiale znajdziecie też wzmiankę o nowym Mitsubishi Outlanderze opracowanym już w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Z kolei wśród najciekawszych efektów aliansów w motoryzacji przypomniano Citroëna SM, Peugeota 505, Renault 30.

W dziale Premiery miesiąca pokazano na stronie 11. poliftingowe Renault Megane.

Na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 12. można dostrzec Citroëna C5 i Renault Espace.

Renault Captura oraz Peugeota 2008 wspomniano w teście Forda Pumy, który znajdziecie na stronach 16-21.

A skoro mowa o Capturze, to na stronach 30-33 opisano i ten samochód. To dokładnie ten sam egzemplarz, który i ja miałem przyjemność niedawno testować. Ten z litrowym, stukonnym silnikiem benzynowym i w całkiem bogatej specyfikacji wyposażeniowej. Redaktor Struk przypomina pierwszą generację i jej niewątpliwy sukces rynkowy (1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy). Po chwili Autor przedstawia cały szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo, które są dostępne w drugiej generacji Captura. Niektóre wymagają wprawdzie dopłaty, ale nie są to jakieś ogromne pieniądze. Pod względem komfortu też jest dobrze i to nie tylko z uwagi na większą przestronność (Captur II jest zauważalnie większy od poprzednika). Do tego samochód jest wciąż bardzo przyjemny w użytkowaniu, łatwy w obsłudze i solidnie zmontowany. Pochwalono nawet system multimedialny. Jedyny zarzut, to brak pokrętła głośności. To prawda – nie ma takowego. Za to są przyciski na dole ekranu oraz sterowanie systemem audio przy kierownicy. Wygodne, intuicyjne. Po co więc jakieś pokrętło?

AUTO MOTO chwali silnik, który okazuje się żwawy. Niestety uznano, że jednostka napędowa ma braki w kulturze. Dlaczego? Bo na postoju fotele wpadają w niewielkie wibracje, a podczas jazdy wyczuwalne są one zarówno na kierownicy, jak i na drążku zmiany biegów. W zasadzie niczego takiego, może poza uwaga odnośnie owego lewarka, nie stwierdziłem. Zarzucono mu też, że jest zawsze wyraźnie słyszalny, a i do najoszczędniejszych nie należy. W trasie AUTO MOTO uzyskało wynik nieco ponad 5 litrów benzyny na 100 km, natomiast w mieście – ok. 8,7 l/100 km. Średnie spalanie, jakim zakończył się mój test, to 6,5 l/100 km. Czy to bardzo słaby wynik? W teście AUTO MOTO nieźle wypadła manualna skrzynia, choć tu napisano już, że kierowca musi wykazać się precyzją.

Prowadzenie samochodu okazało się pewne, a wyciszenie – bardzo dobre. Ale silnik jednak słychać? ESC działa podobno za brutalnie. Nie wiem, co oni robili z tym samochodem, ale ja w normalnym użytkowaniu nie miałem żadnego problemu z jakąkolwiek brutalnością.

Captur II otrzymał od AUTO MOTO 4,5 gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia. Za jego największa wadę uznano silnik. Bez sensu. Tak, jak czepianie się, że dobrze, że progi Captura są osłonięte, ale szkoda, że w zimowych warunkach tak łatwo się brudzą. Zdjęcie to ilustrujące pokazuje czyściutki próg i brak oznak jakiejkolwiek zimy…

Opel Astra przegrał dość wyraźnie z Mazdą 3 i Škodą Scala w teście porównawczym, jaki znajdziecie na stronach 34-41 aktualnego AUTO MOTO.

Peugeot 2008 II generacji został przedstawiony w roli potencjalnego rywala dla Fiata 500X opisanego na stronach 44-45.

Pochodzący z niemieckiej mutacji pisma test porównawczy trzech aut segmentu B też może Was zainteresować. W szranki stanęły Opel Corsa, Peugeot 208 i Renault Clio ze 100-konnymi silnikami benzynowymi. Wszystkie więc pochodzą z koncernów francuskich i nawet ustawiono je w kolorach francuskiej flagi na inaugurującym porównanie zdjęciu. Całość znajdziecie na stronach 46-52.

Mimo niemieckiego rodowodu porównania, Opel wcale nie ma łatwego życia. Stwierdzono, że z tyłu jest najciaśniejszym w teście samochodem, że fotele słabo podpierają w zakrętach i nieco męczą w długiej trasie, a skrzynia biegów ma nie tylko długie przełożenia, ale i skoki drążka.

W Peugeocie pochwalono bardzo porządne materiały i wyjątkowo oryginalny kokpit. Miejsca z tyłu jest w 208-ce nieco więcej, niż w Corsie. Spodobała się też stylistyka, bo np. Opla uznano za dość konserwatywnie wyglądający samochód. Peugeot zapewnia też wysoki poziom bezpieczeństwa. To m.in. właśnie stąd bierze się relatywnie wysoka cena (choć na rynku można znaleźć droższe auta), a nie z chęci „bycia premium bez podstaw”, co zarzucają marce niektórzy komentujący na naszych łamach.

Clio okazało się całkiem przestronne, ma niezłe fotele, a stylistyka, choć bez rewolucji w porównaniu z poprzednią wersją, jest bardzo atrakcyjna. Za to AUTO MOTO twierdzi, że kokpit nie zachwyca wykończeniem. Nie spodobało się znacznie więcej twardego plastiku, niż w Peugeocie. Według mnie jest całkiem dobrze! A czepianie się twardych plastików jest trochę demonizowane. Generalnie jakość wykończenia Renault AUTO MOTO oceniło najniżej w stawce. Na szczęście kokpit Clio jest, zdaniem AUTO MOTO, łatwy w obsłudze i uporządkowany.

Renault zostało też skrytykowane za stuki i skrzypienie podczas jazdy na gorszych nawierzchniach. Jakoś tego nie zauważyłem, a jeździłem przecież różnymi wersjami Clio, nie tylko w Polsce, ale i podczas europejskiej premiery u progu lata ubiegłego roku. Znowu dziennikarze motogazetkowi dostali jakiś rozklekotany egzemplarz? ;-) Na szczęście doceniono to, jak zawieszenie Clio radzi sobie z nierównościami. Jest pod tym względem najlepsze w porównaniu.

Za najgłośniejsze auto w teście uznano Corsę. Jej plusem jest za to najniższe spalanie, ale różnice są tak naprawdę niewielkie. Clio pali średnio nieco więcej (o 0,2-0,3 l/100 km), bo ma jedynie pięciobiegową przekładnię.

Pod adresem Renault skierowano też zarzut za rygorystyczną strategię działania ESC. W ATUO MOTO piszą, że system ów często niepotrzebnie przyhamowuje (…) samochód na krętych odcinkach, przez co Clio okazuje się najwolniejsze na torze. Najrzadziej w porównaniu interweniowało ESC w 208-ce.

Corsa niby jest najtańsza, ale ma najuboższe wyposażenie. Relatywnie najwięcej za najniższą cenę otrzymują klienci Renault. Peugeot jest stosunkowo drogi, ale rekompensuje to wyposażeniem. Ostatecznie to on wygrywa porównanie z dorobkiem 3.965 punktów (na 5.000 możliwych do zdobycia). Clio jest drugie (2.950 oczek), a Corsa zamyka zestawienie (2.942).

W dziale Używane AUTO MOTO prezentuje w aktualnym numerze (strony 64-71) samochody, które oferuję charakter w dobrej cenie. Hmmm… Może być ciekawie. I faktycznie – pokazano Dacię Duster pierwszej generacji! Nawet AUTO MOTO przyznaje, że to może się wydać dziwne, że Duster trafił do zestawienia, ale faktycznie – broni tego samochodu!

Czasem pojawia się sytuacja, że przydałby się samochód dostawczy. Odpowiedzią jest carsharing aut dostawczych. Przegląd takich ofert znajdziecie na stronach 76-79 marcowego AUTO MOTO. W ofercie CityBee Big Carsharing znajdziecie m.in. Citroëny Jumpery. Z kolei znany naszym Czytelnikom Traficar oferuje mniejsze auta – głównie Renault Kangoo, także elektryczne (Z.E.)

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083 Crossback30505AstraAUTO MOTOC5CapturCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesDusterEspaceJumperKangooMeganeOpelPeugeotRenaultSM
Udostepnij37Tweet22Udostepnij6
Poprzedni

Nowy Peugeot 208 w świetnej reklamie: jak będzie wyglądać auto przyszłości?

Następny

Zabytkowy Citroen DS21 Concorde Chapron za ponad siedemset tysięcy złotych

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Zabytkowy Citroen DS21 Concorde Chapron za ponad siedemset tysięcy złotych

Nowy Renault Triber odniósł duży sukces. Marka notuje znaczny wzrost sprzedaży

Nowa Dacia Duster nadal liderem w segmencie SUV w lutym w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.