Wspominamy już od kilku tygodni, że kurczy się rynek prasy motoryzacyjnej. Zniknęło już papierowe wydanie tygodnika AUTO ŚWIAT, kłopoty ma AUTO MOTOR I SPORT i choć zapowiadali marcowe wydanie, to do tej pory jakoś go w punktach sprzedaży prasy motoryzacyjnej nie znalazłem. Okazuje się jednak, że to nie wszystko – trzeci tegoroczny numer miesięcznika AUTO MOTO również jest ostatnim wydaniem tego pisma! Sporo przenosi się do Internetu, ale nie sposób nie napisać, że kończy się pewna epoka. Spośród popularnych, ogólnomotoryzacyjnych pism, na rynku pozostaje więc w zasadzie tylko MOTOR.
AUTO MOTO nr 03 (322) datowany na III.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 14,3 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, 208, Kangoo, Megane, Megane E-Tech Electric, Duster, Sandero, Corsa
Na stronach 4-8 AUTO MOTO prezentuje samochody sportowe, a wśród nich pokazuje Renault Megane R.S. Ultime – pożegnalną wersję kompaktowego hot hatcha francuskiej marki.
Na stronach 12-13 pojawił się dział Przegląd, w którym zamieszczono tabelki z wynikami sprzedaży najpopularniejszych marek i modeli (po 10 w każdej) w Europie w 2022 roku. Wynika z nich, że Peugeot był czwartą najchętniej wybieraną marką, a Renault uplasowało się na pozycji siódmej. Z kolei Peugeot 208 był najczęściej kupowanym modelem i wyprzedził drugą w stawce Dacię Sandero. Na miejscu szóstym sklasyfikowano Opla Corsę, na dziewiątym Dacię Duster, a dziesiątkę zamknął Citroën C3.
Dalej znajdziecie notatkę o tym, że Jeep Avenger zdobył tytuł Samochodu Roku 2023 (Car of the Year), a Nissan Ariya rusza w wyprawę łączącą bieguny.
Na stronach 14-15 AUTO MOTO publikuje laureatów plebiscytu Auto Lider.
W kategorii Premiera motoryzacyjna triumfowała Alfa Romeo Tonale.
W kategorii Auto małe/miejskie na drugim miejscu znalazł się Peugeot 208, a na trzecim Fiat 500.
W segmencie aut kompaktowych drugie miejsce zdobyło Renault Megane E-Tech Electric.
W klasie miejskich crossoverów i SUV-ów zwyciężył Jeep Avenger.
W kategorii kompaktowych crossoverów i SUV-ów najlepsza była Alfa Romeo Tonale.
Segment dużych SUV-ów i aut terenowych, to królestwo Jeepa Grand Cherokee 4xe.
W klasie aut elektrycznych zwyciężył Fiat 500 3+1.
W kategorii Minivan najlepsze okazał się Renault Kangoo.
Test Nissana X-Traila e-Power e-Force znajdziecie a stronach 18-23. Auto otrzymało 4,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia. Stwierdzono, że ten SUV jest użyteczny na co dzień, ma mnóstwo zalet i praktycznie pozbawiony jest wad, choć raczej trudno uznać go za samochód ekscytujący.
Długodystansowy test Renault Megane E-Tech Electric AUTO MOTO opublikowało na stronach 50-51. Niestety podsumowanie jest mizerne – chłopaki pojeździli sobie dobrych 20.000 km i napisali w podsumowaniu tyle, że na dobrą sprawę mogliby sobie całkiem darować ten materiał. Dobrze chociaż, że na koniec zachowali się poprawnie i docenili opisywany samochód.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w trzecim datowanym na 2023 rok numerze AUTO MOTO. Kolejnego wydania nie będzie, ale Redakcja informuje, że treści będą publikowane pod adresem https://magazynauto.pl.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze