Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2016

27 7

Dużo samochodów pojawiło się na okładce lipcowego numeru miesięcznika AUTO MOTO, ale francuskich aut jest tam niewiele i niemal wszystkie, jakie pokazano, znowu umieszczone zostały w dolnej części tejże okładki. To znaczy, że w wielu punktach sprzedaży prasy za skarby świata ich nie zobaczycie. Wyjątkiem jest fotka Peugeota 307, którą zlokalizowano w zasadzie w połowie wysokości okładki. Reszta – Peugeot 206 CC, Peugeot 508 i Renault Talisman – jest na dole. A największe zdjęcia prezentują oczywiście modele niemieckie.

 

AUTO MOTO nr 07 (242) z VII.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C8, DS3, DS4, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, 3, 106, 206, 207, 208, 2008, 306, 307, 308, 3008, 406, 407, 508, 5008, 807, Partner, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Talisman, SUV, Duster, Logan, Sandero

 

W przeglądzie zapowiedzi motoryzacyjnych w segmencie najróżniejszych SUV-ów wspomniano Nowego Renault Koleosa oraz porównano go do Kadjara (strona 6.), Peugeota 5008 (pojawiło się też odniesienie do Nowego 3008) na stronie 7., oraz crossovera od Alpine (strona 8.), który może się pojawić na rynku za trzy lata. Aż na stronie 10. pojawia się wzmianka o Citroënie C4 bazującym na koncepcyjnym Aircrossie.

Francuskie auta pojawiają się też w artykule zamieszczonym na stronach 12-13, gdzie przedstawiono wszystkich laureatów tegorocznego konkursu Engine of the Year. W klasie pojemności 1.0-1.4 ponownie triumfowała jednostka PureTech montowana m.in. w Citroënach C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3, DS4 (w zasadzie powinni już napisać o marce DS) i Peugeotach 208, 2008, 308, 3008 i 5008.

Zdjęcie zamaskowanego Renault Clio IV poddanego liftingowi oraz wzmiankę o Renault Megane znajdziecie na stronie 15.

Wśród premier miesiąca pokazanych na stronach 16-17 pojawiły się Nowy Peugeot 3008, Renault Grand Scenic oraz Renault Twingo GT.

Coraz większy wybór” – taki tytuł nosi porównawczy test pięciu aut segmentu D zamieszczony na stronach 26-34. To zaskakujące, bo generalnie media motoryzacyjne wieszczą schyłek tej klasy. Ale można się nie zgodzić również z innymi tezami z omawianego artykułu, jakie pojawiły się na początku tekstu. Nie będę się tym jednak zajmował, za to napiszę, że porównane przez niemieckiego partnera AUTO MOTO samochody napędzane były silnikami wysokoprężnymi o mocy od 141 do 160 KM i miały trójbryłowe nadwozia.
W przypadku Peugeota 508 totalnie skrytykowano wyposażenie multimedialne „i to mimo tego, że Francuzi wyposażają 508 dość obficie pod tym względem”. Skąd więc ta fala krytyki? Z uwagi na to, że „kierowca musi sobie radzić z masą przełączników”, a „systemy audio i nawigacji mogłyby zaimponować najwyżej na przełomie wieków – są słabe, powolne w reakcjach i niewydolne”. Ale w czym niewydolne i słabe – nie napisano. Masę przycisków widać też w kokpitach rywali (poza Talizmanem, rzecz jasna), ale przecież tam to nie boli. Do tego skrytykowano skrzynię biegów, prowadzenie, przestronność z tyłu (brak miejsca na stopy), kiepskie spasowanie elementów wnętrza, pozycję za kierownicą, sprężyste zawieszenie („do legendarnego komfortu dawnych Peugeotów mu daleko”, ale przypominam, że poprzednie nastawy zawieszeń były krytykowane za tendencję do „bujania”, a jedyne bujanie, to to w motogazetkach – bujają nas na każdym kroku chwaląc to, co Francuzi robili kiedyś, a co wówczas krytykowali). Niezbyt spodobały się też hamulcem, gama silnikowa i dynamika. Generalnie zdaniem AUTO MOTO – porażka. Choć moim zdaniem AUTO MOTO, to w tym przypadku porażka.
Znacznie lepiej oceniono Renault Talismana – zauważono „supernowoczesny” silnik, seryjną skrzynię dwusprzęgłową, systemy wspomagające kierowcę, ogromny bagażnik i… zaraz skrytykowano auto za rzekomą kiepską przestronność i „niewłaściwie uformowaną kanapę”. Mało tego – „piękny stylistycznie i bardzo ciekawy funkcjonalnie kokpit natychmiast traci punkty, bo zbyt wiele jego elementów spasowano wręcz niechlujnie”! Coraz częściej mam wrażenie, że jeździmy zupełnie innymi samochodami i importerzy do testów w naszej małej redakcji przekazują samochody dopracowane i przestronne, a do AUTO MOTO i innych motogazetek dają rozklekotane auta z niższych segmentów tylko opakowane w karoserie większych modeli ;-) Nie zauważyłem też w testach Talismanów, którymi jeździłem, jakichś hałasów z zawieszenia, ale chłopaki z AUTO MOTO uczynili z tego wielki zarzut. Dodatkowo usłyszeli masę trzasków i skrzypień z deski rozdzielczej podczas jazdy po kiepskiej nawierzchni. Nie spodobało się też zużycie paliwa silnika 1.6 dCi 160, choć coś mi mówi, że źle tym samochodem jeżdżono. Pochwalono za to układy jezdny, kierowniczy i hamulcowy.
Ale oczywiście zwycięzca mógł być tylko jeden i musiał pochodzić z koncernu VAG. Škoda Superb pokonała wszystkich rywali, i to bardzo wyraźnie. Przyznano jej 324 punkty, bo jest rzekomo taka doskonała. Talisman uzyskał 315 oczek, ale to wystarczyło na drugie miejsce w teście. Peugeota 508 skrytykowano tak bardzo, że dziwię się aż, iż otrzymał w porównaniu AUTO MOTO aż 301 punktów. Myślałem, że zbierze ich 201. I tak jednak oczywiście przegrał z Kią i Mazdą, w tej właśnie kolejności.

Na stronach 60-71 lipcowego AUTO MOTO zamieszczono ranking 100 najbardziej poszukiwanych aut używanych w Polsce. Są w nim także interesujące nas samochody. Oto ich pozycje:
98. Renault Espace
97. Peugeot Partner
92. Renault Kangoo
89. Citroën C4
82. Citroën C3
80. Peugeot 508
78. Citroën Berlingo
77. Dacia Duster
73. Peugeot 207
68. Peugeot 206
63. Peugeot 308
56. Peugeot 407
50. Peugeot 307
48. Citroën C5
27. Renault Clio
25. Renault Laguna (jest o 13 pozycji wyżej w rankingu od Škody Superb!)
22. Renault Scenic
14. Renault Megane
Jednocześnie Renault jest na siódmym miejscu w rankingu marek, trzy oczka przed Peugeotem i siedem przed Citroënem. Dacia  zajmuje tu miejsce 25.

Na stronach 88-93 modele „Używane z emocjami”. Pokazano (bardzo krótko) Renault Megane II R.S., Peugeota 406 Coupe, Renault Lagunę Coupe i Peugeota 206 CC.

Z kolei na stronach 94-103 zaprezentowano modele, które mogą się okazać kłopotliwe. Materiał podzielono na sekcje techniczne i wymieniono auta mogące zaskoczyć problemami. I tak w autach, którym doskwierać mogą awarie układu wtryskowego pojawiły się modele Grupy Renault napędzane silnikami 1.5 dCi – Dacie Logan i Sandero, Renault Clio II, Modus, Megane II i Scenic II. Nie spodobał się też silnik 2.0 HDi z uwagi na „przyspieszone zużywanie się pompy wysokiego ciśnienia” od niemieckiego Siemensa, co dotknąć może m.in. Citroëny C4, C5 i Peugeoty 407 ze wspomnianym silnikiem.
„Nietrwałe turbo”, to zdaniem AUTO MOTO domena aut francuskich – skrytykowano tu silnik 1.6 HDi od PSA i 1.9 dCi wymieniając modele C3, C5, 206 i 407 oraz Megane, Scenic i Laguna.
„Nietrwały rozrząd”, to już wpadki różnych producentów, ale nas interesuje silnik 1.6 THP spotykany m.in. w Citroënach C4 Picasso i Peugeotach 207 i 308.
Wśród awarii skrzyń biegów wspomniano o skrzyni ZF 6HP montowanej m.in. w Peugeotach 206 i 407 1.6 HDi. Czy naprawdę ta skrzynia nie jest w stanie wytrzymać w współpracy z takim silniczkiem? Bo to, że generuje problemy w seriach 3, 5, czy 7 w BMW, ewentualnie w Range Roverach, to rozumiem, ale żeby nie dawała rady momentowi obrotowemu z 1.6 HDi??? Czy może Peugeoty wrzucono tu tylko po to, by lepiej wyglądały niemieckie samochody?
„Nietrwałe zawieszenia”, to znowu rzekomo domena francuskich aut. Przyczepiono się do tulei tylnej belki w Citroënach C8 i Peugeotach 807, zwrotnic w Peugeocie 407 i Citroënach C5 oraz tylnych belek w autach PSA (Xsara, Xsara Picasso, Berlingo, Partner, 106, 206, 306).
Z kolei na zacierające się silniki trzeba uważać m.in. w Renault, jeśli ma się Megane, Scenic’a, Lagunę bądź Espace z motorem 1.9 dCi.
Pokazano też kilka modeli „z najgorszymi wynikami w testach zderzeniowych”, a wśród nich pojawiły się Citroën Saxo i Peugeot 406. W p[przypadku tego pierwszego napisano też, że „prawie brak ochrony pasażerów przy uderzeniach bocznych”. To ciekawe, bo Saxo miało w przednich drzwiach specjalne wzmocnienia!

DS 3 i Renault Talismana Grandtour pokazano na stronach 106-107 w Rynkowych debiutach miesiąca.

Clio i Megane oraz w ogóle nowe Renault wzmiankowano w relacj z jazd Jaguarem F-Pace w Czarnogórze (strony 108-113).

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w lipcowym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysiek Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
20 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
prndKrzysiekPotekŁukaszkilo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michał Z.
Gość
Michał Z.

Czekam na najnowszy „Motor” w przeglądzie prasy, tam porównują 508 z Insignią i francuski samochód jest przedstawiony w zupełnie innym świetle. Chyba wynika to z tego, że w tamtym porównaniu nie ma produktów VAG…

kilo
Gość
kilo

w tescie z insignia 508 wygralo praktycznie pod kazdym wzgledem, talisman tez jest bardzo chwalony w zasadzie i 508 i talizman sa chalone za komfort,prowadzenie, jakość i przestronnosc poki w porownaniu nie ma jakiegos wieswagena;)

Mascot
Gość
Mascot

W czepianiu się Talismana, o trzaski … mają ( poniekąd ) rację. Czasem strzeli sobie boczek drzwiowy, ale minimalnie, acz … irytująco. No ale ! Zrobili z tego tragedię, niczym byłby to 20 letni Escort ;)

gigant2009
Gość
gigant2009

Trzeszczy to im chyba pod czaszką :D
Tyle w sprawie Talismana, Jeśli chodzi o spasowanie materiałów przynajmniej w Initiale jest bardzo dobrze. Można się przyczepić do spalania (benzyna), ale nie do komfortu jazdy.
Muszę przeczytać tekst to się do niego odniosę.

toughluck
Gość
toughluck

Co do silnika 1.2 PT i marki DS to całkowita racja. W Citroënach DS3 i DS4 nie były one montowane, dopiero w DS 3 i w DS 4.

Łukasz
Gość
Łukasz

A czy w tym artykule na s.94-103 w dziale „Nietrwały rozrząd” poświęcono odpowiednio dużą ilość miejsca silnikom TSI? ;)

Potek
Gość
Potek

Tandetne wnętrza nowych Renówek to święta prawda. Nawet Zachar z Autocentrum w nowym Kadjarze pokazał niegdyś, jak „perfekcyjne” jest spasowanie wnętrza. Nie wspominając o Clio czy Capturze, które na tym polu też nie grzeszą, szczególnie jeśli chodzi o ten wyjątkowo badziewny w Renault fortepianowy plastik. Jestem w stanie uwierzyć, że auto klasy Talismana ma to bardziej dopracowane, ale jestem również w stanie uwierzyć, że nie.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

„Wśród awarii skrzyń biegów wspomniano o skrzyni ZF 6HP montowanej m.in. w Peugeotach 206 i 407 1.6 HDi.”

Nie bardzo rozumiem to zdanie. ZF 6HP to automat. W 407 1.6 HDi nigdy nie bylo automatu, tylko 5 biegowy manual. 2.0 HDi miało automat 6 biegowy od Aisina.

Jesli chodzi o jakość wnętrza to Renault jest dużo za Peugeotem. Widac to szczegolnie w kilkuletnich samochodach.

gigant2009
Gość
gigant2009

Nie wiem jak to jest w Peugeocie,ale w Lagunie III a wcześniej w II na spasowanie oraz trwałość wykończenia nie narzekałem i nie narzekam.
Mimo upływu lat wnętrze jest praktycznie idealne.
Nawet w nieszczęsnym zakupie kontrolowanym zwrócili uwagę, że po aucie z 200000 przebiegiem nie widać zupełnie zużycia
W Megane RS również nie zauważyłem żadnych niepokojących śladów.

prnd
Gość
prnd

Ta Laguna (trójka, ale dwójka w sumie też) to pewnie była benzynowa?

gigant2009
Gość
gigant2009

Tak zgadza się, jeśli chodzi o moje doświadczenia natomiast w TV był diesel

prnd
Gość
prnd

W benzynowych Lagunach zwykle nie ma problemu z trzeszczącymi plastikami a to głównie jest przyczyną oceny wnętrza Lagun jako kiepskie bo same plastiki jakoś nie zużywają się nadzwyczajnie szybko, podobnie (o dziwo) fotele, ot standard. Co prawda jakość wykonania w choćby C5 jest nieco wyższa, ale nie jest to jakaś przepaść.

gigant2009
Gość
gigant2009

A to ciekawe i dlaczego tak akurat jest, jeśli oczywiście tak jest. W TV oceniano jednak diesla Ja LII dobiłem do 150 000 pierwszą LIII 100 000 drugą GT LIII 120 000 i nadal ją mam a trzecią LIII nie całe 40 000 wszystkie benzyny i bez cech zużycia. Zero napraw zero problemów poza klockami tarczami i rozrządem w LII
Ponieważ zwykle mam kilka aut jednocześnie przebiegi oczywiście nie powalają ale lata lecą. :D

prnd
Gość
prnd

Pewnie większe drgania od diesla albo i większa próba (w końcu zdecydowana większość Lagun to 1.9/2.0 DCI), moja jedna LII ma już w okolicy 300 tysięcy kilometrów i dopiero teraz wnętrze zaczyna się poddawać (łuszczące się plastiki), mechanicznie nadal bez większych problemów. W LIII mam prawie 3 razy mniejszy przebieg i wnętrze jest w doskonałym stanie.

gigant2009
Gość
gigant2009

Możliwe, ale jednak co do wykończenia wnętrza nie można się przyczepić jeśli chodzi o LIII i wcześniejszą LII
Są to bardzo dobrze spasowane auta i nie rozumiem jak można w kółko pisać o złym ich wykończeniu
Większa „próba” jeśli chodzi o diesle pewno tak jest, ale ja jako osoba miałem próbę 3 aut z 2008 r 2010 oraz 2012r. i mogę zagwarantować, że środek auta jak i cała reszta jest na wysokim poziomie jakościowym jak na segment D oczywiście. (Alcantara, skóra wersje GT, Privilage i Bose)
LII Privilage – skóra

prnd
Gość
prnd

Co do samej jakości materiałów nie mam zastrzeżeń (chociaż w trójce jest kilka irytujących ‚taniości’ których nie było w dwójce), poważnie traktuję tylko te zastrzeżenia odnośnie skrzypienia bo to faktycznie się zdarza. Z kolei sama jakość materiałów faktycznie jest gorsza w porównaniu do np. ówczesnych wyższych serii BMW czy Mercedesa tylko jakoś wtedy ludzie zapominają że taka nowa Laguna kosztowała nawet nie połowę tego co nowa piątka.

gigant2009
Gość
gigant2009

Obszycie kierownicy LII>>LIII zgoda to się nie wróci
kokpit LIII>LII jest ładny prosty ponadczasowy i z dobrego miękkiego tworzywa.
Roleta bagażnika LIII >> LII
Schowki pod fotelami LII w LIII brak
Tapicerka skórzana porównywalna jakościowo, ale ładniejsza w LIII
Karta dostępu w LIII >>> LII
w którym miejscu są irytujące „taniości” :D – to tak z ciekawości nie z przekory
Oba auta są bardzo OK jednak wolę GT LIII tak jak obecnie znacznie bardziej cenię Talismana (dla mnie to duży skok)

prnd
Gość
prnd

Mnie najbardziej boli kierownica, brak drugiego schowka w podłokietniku oraz trochę gorsze wykończenie boku drzwi (w Bose), w dwójce w Privilege miałem tam miękki materiał a w trójce jest już gorzej, dużo lepiej trzymało mi się tam łokieć w dwójce. Z rzeczy spoza kokpitu to brak wskaźnika poziomu płynu do spryskiwaczy a i same dysze mogłyby być lepsze bo oryginalne leją jednym strumieniem. To takie detale, ale dziwne że ich brakuje bo nie są raczej czymś wybitnie drogim w produkcji. Różnicy w pracy HF nie odczuwam, tu i tu działało bez zarzutu, chociaż sama karta na plus w trojce, ta z dwójki była… Czytaj więcej »

gigant2009
Gość
gigant2009

Dzięki :D Ja z LII rozstałem się w 2008r. i nie pamiętam tych szczegółów, stąd moje pytanie, co do kierownicy mamy podobne wrażenia Ja nie pamiętam kontrolki płynu spryskiwaczy, ale dobrze pamiętam alarm głosowy gdy na zakrętach płyn się przelewał, nie było to OK. Ale informacja o przepaleniu żarówki była OK. Choć w LIII żadna mi nie padła i nie wiem czy auto daje znać. Tak to już jest, że zwykle kolejny model jednak wyprzedza poprzednika. Co do silnika, to jedno mogę powiedzieć, Talisman jedzie i przyspiesza lepiej niż LIII GT a to już mi wystarczy, nie bałbym się o… Czytaj więcej »

Łukasz
Gość
Łukasz

To i ja dopowiem swoje wrażenia nt LIII, choć moja historia z Renault jest krótsza od Waszej (ale rekompensują to doświadczenia z Passatem, Mondeo, paroma SUV i kompaktami :)) Jest to zdecydowanie najsympatyczniejszy i bezpretensjonalny samochód jakim jeździłem, z rewelacyjną relacją jakości do ceny, bardzo wysoką niezawodnością i przyjemną dynamiką (dci 150KM) Co do poruszanych przez Was kwestii wykończenia: – sam projekt deski – mimo że ma już swoje lata – zachowuje elegancję i przekonuje mnie o wiele bardziej niż VW czy Ford. Jestem super zadowolony z ergonomii (przyciski w kierownicy i pilot do radia za kierownicą). Bardzo, bardzo łądne… Czytaj więcej »

gigant2009
Gość
gigant2009

kłopot z łuszczeniem, ale zapewne zostało to skorygowane – w nowszych egzemplarzach już chyba nie ma z tym kłopotu. To mogę potwierdzić w pierwszej LIII Privilage były plastiki na rączkach drzwi pokryte czymś o charakterze gumy. Mogły się rysować np. biżuterią, wymieniłem jeden na gwarancji – pasażera ((pierścionki :D żony) W kolejnych LIII problemu nie było i nie ma Lusterka jeśli występuje trzeszczenie proponuje udać się do serwisu. U mnie co dwa lata coś tam przy przeglądzie przesmarują i problemu nie ma. Nawet nie zauważyłem tego problemu. Z drążkiem mam podobnie, ale jest on stylowy trwały, dobrze wykonany, a że… Czytaj więcej »