30Renault Clio V oraz wizualizacja DS 9 Crossbacka reprezentują francuski przemysł motoryzacyjny na okładce październikowego wydania AUTO MOTO. Ale nie myślcie, że na niej dominują. Tak dobrze, to nie ma. To, co rzuca się w oczy, to 39 silników Grupy VW – czerwony napis na żółtym tle robi swoje. A że to silniki wcale nie takie znowu dobre? My to wiemy, ale przeciętny Polak uważa je za idealne. Brak wiedzy rzuca się w naszym kraju w oczy w każdej dziedzinie…
AUTO MOTO nr 10 (281) z X.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: DS Automobiles, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 3 Crossback, 9 Crossback, 508, Clio, Megane, Zoe
Owa wizualizacja DS 9 Crossbacka pojawia się ponownie na stronie 6. To artykuł poświęcony zapowiedziom dużych SUV-ów i obejmuje strony 4-9. AUTO MOTO pisze, że francuski samochód będzie rywalizował z Audi Q7, ale jego design nie będzie tak śmiały, jak w DS 3 Crossbacku.
Test Renault Clio V z benzynowym silnikiem TCe 100 znajdziecie na stronach 28-31 październikowego AUTO MOTO. Tutaj ocena była nieco wyższa, niż w AUTO MOTOR I SPORT – Clio otrzymało 4,5 gwiazdki, a więc o pół więcej, niż u konkurencji. Redaktor Szczepanik chwali lepsze proporcje auta, niż w Clio IV (choć tamta wersja podobała się ludziom bardzo i do dziś jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem segmentu B!). Podkreśla też, że już w standardzie Clio V ma reflektory Full LED. Autor chwali zmiany stylistyki wnętrza – uważa je wręcz za najlepsze w całej gamie Renault! Cóż, to odważna teza, ale niepozbawiona sensu. Dobrze wypada ocena materiałów wykończeniowych oraz ergonomii, o co w motogazetkowych testach francuskich aut wcale niełatwo.
Spodobało się klasyczne sterowanie klimatyzacją oraz przeniesienie włącznika tempomatu/ogranicznika prędkości na kierownicę. Prawdę mówiąc nigdy nie rozumiałem tego zarzutu. Sterowanie tempomatem z kierownicy ma sens, ale jego włącznik może być choćby na suficie! Za to pochwalono system infotainment – za grafikę, szybkie reakcje i możliwość pewnej personalizacji.
Nieźle wypadła przestronność z przodu. Z tyłu jest nieco gorzej, ale to przecież segment B, więc nie ma tak, żeby dało się takim autem przewieźć czterech koszykarzy z NBA. Bagażnik jest znacząco większy, niż w Clio IV, a subwoofer nie ogranicza jego pojemności. Cóż – na głośnik niskotonowy przewidziano miejsce już w fazie projektowania „trzewi” samochodu, więc jego kanały poprowadzono tak, by nie ograniczać projektantów nadwozia.
100-konny silnik 1.0 ma dobre reakcje na gaz, choć zdaniem Autora generuje wyraźne wibracje na biegu jałowym. Oferuje niezłą dynamikę i rozsądnie gospodaruje paliwem. Pięciobiegowa skrzynia działa dość miękko i płynnie, pod warunkiem, ze nie wykonujemy tej czynności zbyt brutalnie.
Samochód ma zawieszenie nastawione na komfort, ale i pewności prowadzenia mu nie brakuje. ESP skalibrowano tak, by szybko eliminowało wszelkie zagrożenia. Układ kierowniczy zapewnia niezłą komunikatywność i precyzję. Dobrze skonstruowany cennik powinien sprawić, że Clio V znajdzie wielu nabywców.
W materiale znalazło się tez odniesienie do Renault Megane.
Clio V pojawiło się ponownie na stronie 58. wśród Rynkowych debiutów miesiąca.
Krótka wzmianka o Renault Zoe pojawiła się na stronie 78.
I kiedy myślałem, że szybko zakończę ten przegląd prasy, trafiłem na strony 92-97 AUTO MOTO. A tak – relacja z portugalskiej wyprawy Peugeotem 508 SW.W podobnej wersji, jak ta, którą ja testowałem w sierpniu odwiedzając kilka zachodnioeuropejskich krajów. Auto w wersji GT naprawdę przypadło mi do gustu. To bardzo komfortowy, a przy tym świetnie wyglądający samochód! I potrafi być oszczędny! AUTO MOTO opisuje odmianę GT Line, też fajną. A sam artykuł jest wręcz entuzjastycznie napisany! Zdecydowanie polecam.
Ale teraz, to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze