Najwyższy czas na stronniczy przegląd październikowego AUTO MOTO, miesięcznika, który na okładce całkowicie zignorował istnienie francuskiej motoryzacji. Tak sobie czasem nieskromnie myślę, że dobrze, że jest Francuskie.pl – tutaj zawsze znajdziecie mnóstwo materiałów poświęconych francuskim samochodom. Od przeszło trzynastu lat dostarczamy Wam wiadomości na temat Citroënów, Peugeotów, Renault, Dacii, DS i Alpine. Zdejmując tym samym niejako obowiązek pisania o tym z motogazetek ;-) Często tylko u nas znajdziecie po polsku informacje o francuskich samochodach. Ale to jeszcze nie powód, byśmy zrezygnowali ze stronniczych przeglądów prasy.
AUTO MOTO nr 10 (257) z X.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 6 groszy
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, 4, 307, 308, 407, Partner, Alaskan, Clio, Espace, Koleos, Megane, Duster
W pierwszym artykule AUTO MOTO prezentuje osiemnaście aut kompaktowych, które wkrótce mają się pojawić na rynku. To „wkrótce” jest jednak dosyć obszerne. Na pierwszym miejscu oczywiście Škoda Octavia zaplanowana podobno na 2019 rok. Wygląda dość nowatorsko, jak na Škodę, ale wciąż – w mojej opinii – nieładnie. To jednak nie ma znaczenia, bo jestem dziwnie pewien, że jeśli za dwa lata pojawi się kolejna Octavia, to będzie się od aktualnej różniła minimalnie i wciąż będzie bezpłciowa.
Ale na stronie 7. pojawia się już wizualizacja nowej wersji Citroëna C4 Cactus. Auto jest zapowiadane na rok przyszły i rzeczywiście ma się pojawić najprawdopodobniej wiosną. Bo do jesieni, zapewne do paryskich targów, będziemy w Europie czekać na C5 Aircrossa. A czymś przecież trzeba zaspokoić fanów marki. Nowy C4 Cactus zastąpi nie tylko dotychczasową wersję, ale i pełnoprawnego kompakta marki – C4.
Dwie strony dalej Renault Megane R.S. AUTO MOTO zapowiada go na rok 2018. Handlowo pewnie tak, bo realnie model został zaprezentowany podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
DS 4 był ósmym najchętniej kupowanym w Europie autem kompaktowym wśród marek Premium w 2016 roku. Tak przynajmniej wynika z tabelki opublikowanej na stronie 10.
O bardzo dobrym wyniku Renault Koleosa w testach zderzeniowych EuroNCAP wspomina AUTO MOTO na stronie 13.
Wśród premier miesiąca wspomniano – na stronie 16. – Renault Alsakana, a trzy strony dalej Nową Dacię Duster.
Potem długo nie ma nic o samochodach francuskich. Interesujące nas auta pojawiają się dopiero w materiale opublikowanym na stronach 70-76. To artykuł poświęcony sposobom kasowania komunikatów o przeglądzie w różnych modelach i różnych markach. Wspomniano tam m.in. Citroëny C2, C3, C4 Picasso i C5, Dacię Duster, Peugeoty 307, 407 i Partner oraz Renault Clio i Megane.
Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strony 96-97) wspomniano poddanego liftingowi Peugeota 308. Pojawiła się tam też nowa wersja silnikowa Renault Espace.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w październikowym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze