Chat with us, powered by LiveChat

100 najlepszych używanych i niedrogich samochodów? Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 11/2019

2 462

Dacię Duster można dostrzec na okładce aktualnego wydania miesięcznika AUTO MOTO. To numer datowany na listopad, przez wielu uważany za najbardziej depresyjny w roku. Chyba się zgodzę – skoro na okładce widać różne Audi, BMW i Škodę na dodatek, to faktycznie można popaść w depresję ;-)

 

AUTO MOTO nr 11 (282) z XI.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, DS3, DS4, DS5, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 407, 508, 5008, Partner, Captur, Clio, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Twingo, Zoe, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Astra

 

Pierwsze interesujące nas auto pojawia się dopiero na stronie 16. To dwie zamaskowane fotki i parę zdań na temat nowej generacji Dacii Sandero. Wspomniano tam także Logana, Logana MCV i Dustera.

Tylko dwanaście sztuk trafi na polski rynek… Renault Megane R.S. Trophy-R może przyspieszyć rytm serca. AUTO MOTO pisze wprawdzie, że cena nie została jeszcze ustalona, ale my wiemy, że w naszym kraju to 300-konne auto zaprezentowane po raz pierwszy podczas Konwencji Renault wycenione zostało na 240.000 zł. Na stronach 36-39 możecie poczytać o tym, jak jeździ ten wspaniały samochód, co znajduje się na pokładzie i dlaczego oceniono je na tylko 4,5 gwiazdki. Bo niby cena jest z kosmosu. Czyżby? Jak ją ocenili, skoro napisali, że jest nieustalona? Oparli się o cenę niemiecką. Polska jest bardziej atrakcyjna.

Na stronie 60. w dziale Rynkowe debiuty miesiąca wspomniano Opla Astrę z nowymi silnikami.

Na stronach 61-77 AUTO MOTO prezentuje 100 najlepszych i najgorszych wersji aut używanych. Na pewno znajdziemy tu samochody znajdujące się w kręgu naszych zainteresowań. Ułożono je alfabetycznie, więc najpierw natrafiamy na Citroëna i Dacię (strona 66.). Skrytykowano C4 Picasso I generacji z silnikami benzynowymi 1.6 (VTi, THP) oraz zautomatyzowanymi skrzyniami biegów, C4 Picasso II generacji z silnikami 1.6 THP, Citroëna C5 II generacji z silnikiem 2.7 HDi, Dacię Duster I generacji z benzyniakiem 1.6 SCe (bo nie nadaje się do „zagazowania” a w rzeczywistości jest trudniejsza… ale nie jest to niemożliwe) oraz poflotowe Dacie Logan I generacji. Udane diesle od PSA wspomniano przy Mitsubishi Outlanderze (strona 71.). na stronach 72-73 AUTO MOTO odradza Peugeoty 207 (z silnikami VTi), 307 (modele do 2006 roku), 508 I generacji w wersjach RXH i GT (pierwszego za egzotyczność – a to akurat bdb auto!, drugiego za wielowahaczowe zawieszenie z przodu – kompletny idiotyzm ze strony AUTO MOTO!), Peugeota 3008 I generacji (w wersji HYbrid4 – za rzekomą problematyczność serwisową), Peugeoty 407 (z dieslami 2.2 HDi, 2.7 HDi i 3.0 HDi) oraz Renault Clio OV z silnikami 0.9 TCe, Lagunę II (przed liftingiem) oraz Megane II z dieslami 1.5 dCi i 1.9 dCi. Jak zawsze – nie znają się!

Z olei na stronach 80-83 natkniecie się na zestawienie samochodów (podzielonych na dziewięć klas) z ich drogami hamowania. Nie podano, o jakie wersje rocznikowe chodzi, więc ciężko się do co poniektórych wyników odnieść. W efekcie wspomnę tylko, jakie interesujące nas auta w zestawieniu się pojawiły:
– Citroëny Berlingo, C1, C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, DS3, DS4, DS5;
– Peugeoty 207, 208. 2008, 308, 3008, 508, 5008, Partner;
– Renault Twingo, Zoe, Clio, Megane, Laguna, Scenic, Captur, Koleos;
– Dacie Duster, Lodgy, Logan.

Nie rozumiem na przykład, skąd różnica w drodze hamowania między Citroënem C1 i Toyotą Aygo wynosząca aż 0,7 metra. I dlaczego Zoe trafiło do samochodów małych, a nie miejskich. I czemu przypomniano jeszcze Lagunę (niewiadomej generacji), a olano Talismana? Ani dlaczego w stawce segmentu E pojawił się dwukrotnie Saab 9-5 (dwie wersje), a pominięto Citroëna C6 i Peugeota 607, które były oferowane w podobnym okresie? Czy Renault Koleos jest małym SUV-em bądź crossoverem?

Ale teraz, to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
Krzysztof GregorczykFioleK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
FioleK
Gość
FioleK

Podpowiem… C1 i Aygo miały różne opony podczas testu…