Listopadowe wydanie miesięcznika AUTO MOTO kompletnie ignoruje na okładce francuską motoryzację. Znalazł się tam jeden jedyny przedstawiciel koncernu Stellantis, ale trudno mówić, by było to auto w jakikolwiek sposób związane z samochodami francuskimi. Mowa o Maserati GranTurismo. Ekscytującym, z pewnością, ale…
AUTO MOTO nr 11 (318) z XI.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 9,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,9 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Berlingo, C1, Jumper, Jumpy, Oli, 107, 108, 308, 407, Captur, K-ZE, Laguna, Megane, Megane E-Tech Electric, A110, Duster, Spring, Astra, Zafira
I właśnie to Maserati jest jednym z aut zaprezentowanych w artykule zamieszczonym na stronach 4-8. Innym tam wspomnianym jest zaprezentowane już na salonie samochodowym w Paryżu Alpine A110 R. My informowaliśmy Was także o limitowanej do 32 egzemplarzy wersji specjalnej Alpine A110 R Fernando Alonso.
Sporo interesujących nas aut pojawiło się tym razem w dziale Premiery miesiąca (strona 10.). To Mitsubishi ASX (jak pisze AUTO MOTO: Renault Captur z innym znaczkiem), Opel Astra GSe oraz Citroën Berlingo w wydaniu retro przygotowanym przez włoską firmę Caselani. W notatce poświęconym temu ostatniemu wspomniano też Citroëna 2CV oraz użytkowe modele Jumpy i Jumper, a przy Oplu – Peugeota 308.
Koncepcyjnemu Citroënowi Oli poświęciliśmy przed mniej więcej miesiącem naprawdę duży materiał. AUTO MOTO krótko wzmiankuje to auto na stronie 12.
Na tej samej stronie znajdziecie też notatkę o tym, że z taśmy produkcyjnej zakładu Stellantis w Tychach zjechał 12,5-milionowy samochód. Był to Fiat 500.
Podsumowanie sprzedaży nowych samochodów w okresie pierwszych trzech kwartałów 2022 roku znajdziecie na dole strony 12. Wspomniano tam Dacię Duster.
Kolejny odcinek zapisu wrażeń z testu długodystansowego Renault Megane E-Tech Electric znajdziecie na stronie 40. Tym razem skupiono się głównie na zużyciu prądu. Wciąż okazuje się niewielkie w mieście, ale też poza nim. Dopiero na trasach szybkiego ruchu rośnie. Na drogach ekspresowych jest wciąż akceptowalne (21,5 kWh/100 km), ale na autostradach dochodzi do 27,0 kWh/100 km. Zwrócono też uwagę na komfortowe zawieszenie i neutralność w zakrętach. Skrytykowano trochę zbytnią wrażliwość układu kierowniczego w środkowym położeniu podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.
Test długodystansowy w AUTO MOTO przechodzi też Dacia Duster SL Extreme z dieslem pod maską napędzającym wszystkie koła. Zapis z jazd znajdziecie na stronach 44-45. Auto poddano próbom terenowym i wyszło z nich obronną ręką. Doceniono duży prześwit (214 mm), dobre kąty natarcia (30°) i zejścia (34°) oraz solidną blachę chroniącą silnik od spodu. Uznano, że Dusterem można się spokojnie zapuszczać w dość wymagający teren.
Citroëna C1 oraz Peugeoty 107 i 108 wspomniano przy okazji opisu Toyoty Aygo na stronie 54.
Fiaty 500L i Tipo, Ople Astrę i Zafirę, Peugeoty 308 i 407 oraz Renault Megane i Lagunę wymieniono w gronie modeli, jakie mogą korzystać z opon w rozmiarze 225/45R17, a takie właśnie opony zimowe przetestowano na stronach 62-67. Bardzo dobrze wypadły kapcie Michelin Alpin 6.
Wśród „chińskich elektryków” dostępnych na europejskim rynku (strony 68-71) wspomniano Dacię Spring. Przywołano też bliźniaczy model Dacii Spring – Renault K-ZE.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w datowanym na listopad numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze