citroen c3 2 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 zdobywa tytuł „Najlepszego Samochodu Miejskiego” w Hiszpanii

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10
Citroen C8 Renault Laguna
Wiadomości

Samochód na wakacje za 25 tys. zł. Rodzinny król przestrzeni Citroën C8 czy wygodne Renault Laguna?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-10
renault captur Wiadomości
Wiadomości

Renault chce przejąć klientów na samochody marki Toyota. I ma świetny pomysł jak to zrobić!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-07
citroen c4 01 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C4 podbija segment C w Hiszpanii. 1.602 rejestracje w kwietniu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-07
renault dom Wiadomości
Wiadomości

Dom w cenie samochodu? Renault uczestniczyło w przygotowaniu niezwykłej koncepcji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-10
Renault Koleos - po face liftingu
Renault

Używany Renault Koleos II z dieslem. Przegląd najtańszych ogłoszeń. Uwaga – będzie też 4×4

autor Gabi Rusek
2025-05-10
Dyrektor marki Dacia, Denis Le Vot
Wiadomości

„Nie chcą gadżetów, chcą jeździć” – jak Dacia podbiła Europę bez promocji i bez kompromisów

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Moto” nr 11/2009

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-11-12
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
37
A A
0

„Auto-Moto” nr 11 (161) z XI.2009
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 4,99zł
Koszt 1 strony: niemal 5 groszy
Warto kupić: niekoniecznie
O jakich markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C5, 107, 207, Clio, Twingo

Przez pierwszych 41 stron nie pojawia się o samochodach francuskich praktycznie nic, poza krótką wzmianką o Renault we „wstępniaku” Redaktora Maznasa, który na stronie 3. analizuje różnice pomiędzy sprzedażą nowych samochodów, a liczbą rejestracji takichże aut w Polsce, a także równie krótką informacją o tym, że w jednym z wydań Automaniaka w TVN Turbo pojawił się Renault Twingo RS (strona 16.). Również na stronie 25. w tekście poświęconym Mitsubishi i-MIEV znalazła się zapowiedź produkcji analogicznych aut przez Peugeota i Citroëna, o czym już doskonale wiemy: Peugeot we Frankfurcie pokazał iOna, a Citroën wkrótce wprowadzi do sprzedaży C-Zero.

Dopiero na stronach 42-47 znajdziecie większy materiał z francuskim autem w roli jednej z gwiazd. Chodzi o test porównawczy Citroëna C5 z Hondą Accord i Oplem Insignią, a porównano wersje kombi napędzane silnikami wysokoprężnymi o mocach rzędu 130-150 KM. Motor Hondy był najsilniejszy, ale i miał najwyższą pojemność skokową – 2.2 litra. Opel i Citroën zadowoliły się silnikami dwulitrowymi, przy czym ten w C5 generuje 143 KM mocy.
Które więc z tych trzech aut zasłuży na miano „Rodzinnego ideału”, jak zatytułowano artykuł? Możecie się zdziwić… Okazuje się, że najlepsze materiały wykończeniowe znajdziecie w Citroënie! Napisano wręcz, że „takich materiałów nie powstydziłoby się żadne auto klasy Premium”!
Niestety dołożono od razu łyżkę dziegciu – uznano, ze obsługa instrumentarium na desce rozdzielczej jest skomplikowana. Osobiście tak bym tego nie określił, acz przyznać trzeba, że chwilę trzeba poświęcić, by się zapoznać zwłaszcza ze sterowaniem przyrządami za pomocą przycisków na kierownicy. To jednak nic trudnego, szybko „łapie się”, o co w tym chodzi. Po prostu układ sterowania zlokalizowany w tym miejscu rozwiązany jest nieco inaczej, niż w wielu innych samochodach, ale nie oznacza to od razu, że źle, czy w sposób skomplikowany. Powiedziałbym wręcz, że nawet lepiej, bo przyciski są duże i nawet grubymi paluchami łatwo w nie trafić ;-)
Skrytykowano również kierownicę z nieruchomym środkiem. Jestem w szoku, że niektórzy dziennikarze motoryzacyjni jeszcze się nie zdołali do tego wynalazku przyzwyczaić. Co ciekawe Redaktor Smoleń określił to rozwiązanie, jako efektowne, ale nie wspomniał o korzyściach płynących choćby z niesymetrycznej poduszki powietrznej – znacznie skuteczniejszej w swoim działaniu…
C5 Tourer, to jednak nie tylko kierownica ;-) Okazuje się, że z trzech porównywanych aut, to właśnie C5 ma największą ładowność i może pociągnąć najcięższą przyczepę. 533-litrowy bagażnik też nie jest zły, choć Opel jest o 7 litrów lepszy. Z kolei Honda oferuje jedynie 405-litrowy kufer, co w tej klasie aut jest porażką!
Ani w Oplu, ani w Hondzie nie znajdziecie jednak poduszki powietrznej chroniącej kolana kierowcy. Przyznam się szczerze, że trochę mnie to dziwi – wydając ponad 110 tys. zł na samochód chciałbym już tego drobiazgu oczekiwać. Citroën taki airbag zapewnia, a przy tym jest w standardzie najtańszy z całej trójki, choć auto podstawione do testu ma cenę najwyższą.
Dobrze oceniono tylną kanapę C5-tki, ale żeby nie było za różowo, skrytykowano nieco przednie fotele. Komfort jazdy Citroënem poprawia z jednej strony hydropneumatyczne zawieszenie, a z drugiej świetne wyciszenie wnętrza i to już w wersji Confort Equilibre. Exclusive jest jeszcze lepszy! A zawieszenie Citroëna oceniono bardzo wysoko.
Ostatecznie C5 wygrało porównanie zdobywając 308 punktów – o 3 więcej od Opla i i 9 więcej od Hondy. Tak naprawdę okazało się lepsze od rywali w trzech z pięciu głównych kategorii – nadwozie/wnętrze, komfort jazdy i ekonomia.

Warto przeczytać!

UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

2025-05-11
tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11

Francuskie samochody pojawiają się na stronach 56-69 w wielki porównaniu aut segmentu A i B. „Auto-Moto” próbuje odpowiedzieć, czy lepiej kupić samochodzik malutki, czy może nieduży – z segmentu wyższego, ale zwykle niewiele droższy. Porównano m.in. Citroëny C1 i C2 (którego produkcja wkrótce zostanie zakończona), Peugeoty 107 i 207 oraz Renault Twingo i Clio. W przypadku dwóch pierwszych marek sugestia była jednoznaczna – lepiej wybrać samochód większy. W przypadku Renault – jako jeden z dwóch takich wyników w całym artykule – zasugerowano wybór Twingo, które jest lepiej wyposażone i ma lepszy silnik: z tej samej pojemności wydobyto 75 KM zamiast o 10 KM mniej w Clio. Przy tym wszystkim Twingo jest o 125 kg lżejsze, co wraz z mocniejszym silnikiem pozwala na więcej szaleństwa za kółkiem ;-) Jeśli jednak cechy praktyczne mają dla Was więcej znaczenia, to wybierzcie Clio – ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. No i oficjalnie może przewieźć pięć osób, a Twingo tylko cztery.
Jeśli chodzi o Peugeota, to zdecydowanie opowiedziano się za modelem 207. Jest dużo przestronniejszy, ma lepsze materiały wykończeniowe, a i wykonanie jest lepsze. 207-ka ma też bez porównania większy bagażnik i minimalnie mocniejszy silnik – z 1.4 dobywa się 73 KM, a z 1.0 w 107-ce – 68 KM. Owszem – 207-ka jest cięższa, co znajduje odbicie w gorszej dynamice i większym zużyciu paliwa, ale za to czterocylindrowiec w większym z Peugeotów pracuje dużo kulturalniej i ciszej, niż trzycylindrówka Toyoty montowana w trojaczkach z Kolina.
Kończący żywot rynkowy Citroën C2, to także lepsza propozycja od C1. Ma lepsze materiały wykończeniowe, niezły silnik 1.4 i bogate wyposażenie, a cenę niby zauważalnie wyższą, ale za to jest autem przestronniejszym. C2 oferuje też więcej komfortu. Skrytykowano zaś „niefunkcjonalną” pokrywę bagażnika i za skarby świata nie wiem, o co Panom Redaktorom chodzi…

I to już wszystko, co napisano w listopadowym „Auto-Moto” o francuskich samochodach.

Krzysiek Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308C1TwingoC5Clio107207C2PeugeotRenault
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4644 udostępnienia
    Udostepnij 1858 Tweet 1161
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2696 udostępnienia
    Udostepnij 1078 Tweet 674
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1489 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1424 udostępnienia
    Udostepnij 570 Tweet 356

Testy samochodów

Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC 2022
Testy

Test: Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC. Jak radzi sobie wersja z automatem? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-15
Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną Takata
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 II generacja 1.6 HDi 92 KM – solidny kompakt dla każdego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-11-30
citroen c5 aircross 1 6 eat8 puretech 109 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Aircross 1.6 PureTech EAT8 180 KM – miejski test ultrakomfortowego SUVa. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-29
017. Szybki test Renault Megane R.S. IV zima Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane R.S. IV zimą. Niesamowity hot-hatch o mocy 300 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-14
peugeot 308 sw 104 Wiadomości
Testy

Test i porównanie: Używana Dacia Duster 1.5 dCi kontra nowy Peugeot 308 SW 1.5 HDi

autor Tomasz Nowicki
2018-11-30

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Peugeot 308 w wersji hatchback, kombi i crossover. Kalendarz premier ujawniony!

TOP 50 najpopularniejszych nowych samochodów we Francji IQ 2024. Lider ma zdecydowaną przewagę, jaką?

Opel nagrodzony przez czytelników magazynu Auto Motor und Sport

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz