Listopadowe wydanie miesięcznika AUTO MOTO ma prawie 1,5 okładki. Oprócz standardowej do numeru doszyto dodatkową obwolutę o szerokości niemal połowy szerokości pisma. To na niej dostrzec można motoryzacyjne nowości 2018 roku. Dwie z nich pochodzą z francuskich koncernów – to Renault Megane R.S. oraz Peugeot 508. Niemal cała reszta jest niemiecka, poza jedną Toyotą, jednym Jeepem i jednym Hyundaiem. Aż cztery pochodzą z koncernu VAG. Tak to jest z obiektywizmem motogazetek w Polsce.
AUTO MOTO nr 11 (258) z XI.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C6, DS3, DS4, DS5, DS 3, 3 Crossback, 7 Crossback, 107, 1007, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 407, 508, 5008, 607, Partner, Captur, Clio, Espace, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Vel Satis, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero
Za to okładka główna, podstawowa, w co najmniej połowie poświęcona jest marce Audi. Jezusicku, ileż można czytać o tym, jak kupić Audi? A te rady albo są do bani, albo poziom oferty słabiutki, bo większość używek tej marki, jakie widuję na drogach, to jakieś porażki. Choć może to wynikać z faktu, iż mieszkam w niezamożnej części kraju. Niemniej jednak napiszę Wam, że na dziewięć aut pokazanych na zasadniczej okładce, osiem to Audi.
No to zerknijmy na te nowości 2018 roku, z których przynajmniej kilka już pokazano, a niektóre nawet są na świecie sprzedawane. AUTO MOTO podszedł do tematu alfabetycznie porządkując marki, więc znowu na początek idą Audi. Ale na stronach 8-9 pokazano Citroëny. Redakcja zapowiada nowego C4 Cactusa, nowe Berlingo oraz C5 Aircrossa. Znajdziecie tam także znanego już DS 7 Crossbacka oraz wizualizację DS 3 Crossbacka, który ma nie tyle uzupełnić model DS 3, co ją zastąpić.
W tym samym miejscu AUTO MOTO natkniecie się także na nową generację Dacii Duster. Zadebiutowała, jak wiecie, we wrześniu bieżącego roku we Frankfurcie.
Na stronie 12. w tym samym materiale znajdziecie zapowiedź nowości Peugeota. Pokazano tam trzy modele – flagowe 508, Partnera oraz nową miejską 208-kę. Przy Peugeocie 508 wspomniano też modele 308, 3008 i 5008. Jeśli zaś chodzi o Renault, to ograniczono się jedynie do Megane R.S., które również miało swoją premierę we Frankfurcie.
Za to przy Volkswagenie T-Roc’u wspomniano głównych rywali – Peugeota 2008 i Renault Captura. Tyle, że nie napisano, iż T-Roc jest szalenie drogi. Coś o tym wspominaliśmy wraz z naszym Czytelnikiem pod ostatnim naszym testem Captura w wersji Initiale Paris.
Potem przez dłuższy czas nie ma na czym okaz zawiesić, aż wreszcie docieramy do stron 46-47 (ta druga niecała), gdzie opublikowano test Peugeota 308 po liftingu. Uznano, że zmiany poszły w dobrym kierunku. Nagle okazało się, że „mała, idealnie leżąca w dłoniach kierownica” wcale nie jest taka zła i że nie zasłania zegarów! Chociaż w tym względzie w zasadzie nic się nie zmieniło. Pochwalono silnik, skrzynię, oszczędne gospodarowanie paliwem oraz nowe wyposażenie wspomagające kierowcę. To wszystko wystarczyło jednak tylko na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek. Więcej francuski samochód w AUTO MOTO raczej nie dostanie.
„Aż” jedną stronę poświęcono na podsumowanie długodystansowego testu Citroëna C4 Picasso. Chociaż ja mam nadzieję, że na prawdziwe podsumowanie przyjdzie dopiero czas, bo byłaby to żenująca sytuacja, gdyby test długodystansowy podsumowywano materiałem kilku-, czy kilkunastozdaniowym. Choć z drugiej strony jeśli test na dystansie 30.000 km uznaje się za długodystansowy, to nie jestem przekonany, czy wiemy, o czym mówimy ;-) Trudno bowiem oczekiwać, by coś się zepsuło, a AUTO MOTO zdaje się być zdziwione tym faktem.
CAR, którego przegląd zamieściliśmy przed kilkoma dniami, to coś w rodzaju wydania specjalnego AUTO MOTO. Najwyraźniej w macierzystym piśmie postanowiono zrobić podobny „myk” i zamieszczono subiektywny przegląd rynku, tyle że tu dotyczy on samochodów używanych. Znajdziecie go na stronach 76-88. Nie chce mi się dyskutować z opiniami, ale co poniektóre są żenujące. Aż dziwne, po podpisany pod materiałem Redaktor Grabowski ma naprawdę znakomite poczucie humoru i podejrzewam, że to jednak nie jego notatki.
W materiale pojawiły się:
– Citroëny Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C6, DS3, DS4, DS5;
– Peugeoty 107, 1007, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 407, 508, 5008, 607, Partner;
– Renault Twingo, Clio, Captur, Modus, Megane, Laguna, Scenic, Koleos, Vel Satis, Espace;
– Dacie Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero.
Peugeota 206, Renault Lagunę, a nawet Renault Safrane można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł zatytułowany „Tych sytuacji unikaj jak ognia”. Traktuje on o najczęstszych przyczynach wypadków i został opublikowany na stronach 96-99.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w listopadowym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze