sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 11/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-10-30
w Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, Renault
Czas czytania 5 minut
23 2
5
21
UDOSTĘPNIEŃ
71
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy

Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC

Listopadowe wydanie miesięcznika AUTO MOTO ma prawie 1,5 okładki. Oprócz standardowej do numeru doszyto dodatkową obwolutę o szerokości niemal połowy szerokości pisma. To na niej dostrzec można motoryzacyjne nowości 2018 roku. Dwie z nich pochodzą z francuskich koncernów – to Renault Megane R.S. oraz Peugeot 508. Niemal cała reszta jest niemiecka, poza jedną Toyotą, jednym Jeepem i jednym Hyundaiem. Aż cztery pochodzą z koncernu VAG. Tak to jest z obiektywizmem motogazetek w Polsce.

 

AUTO MOTO nr 11 (258) z XI.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C6, DS3, DS4, DS5, DS 3, 3 Crossback, 7 Crossback, 107, 1007, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 407, 508, 5008, 607, Partner, Captur, Clio, Espace, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Vel Satis, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero

 

Za to okładka główna, podstawowa, w co najmniej połowie poświęcona jest marce Audi. Jezusicku, ileż można czytać o tym, jak kupić Audi? A te rady albo są do bani, albo poziom oferty słabiutki, bo większość używek tej marki, jakie widuję na drogach, to jakieś porażki. Choć może to wynikać z faktu, iż mieszkam w niezamożnej części kraju. Niemniej jednak napiszę Wam, że na dziewięć aut pokazanych na zasadniczej okładce, osiem to Audi.

No to zerknijmy na te nowości 2018 roku, z których przynajmniej kilka już pokazano, a niektóre nawet są na świecie sprzedawane. AUTO MOTO podszedł do tematu alfabetycznie porządkując marki, więc znowu na początek idą Audi. Ale na stronach 8-9 pokazano Citroëny. Redakcja zapowiada nowego C4 Cactusa, nowe Berlingo oraz C5 Aircrossa. Znajdziecie tam także znanego już DS 7 Crossbacka oraz wizualizację DS 3 Crossbacka, który ma nie tyle uzupełnić model DS 3, co ją zastąpić.

W tym samym miejscu AUTO MOTO natkniecie się także na nową generację Dacii Duster. Zadebiutowała, jak wiecie, we wrześniu bieżącego roku we Frankfurcie.

Na stronie 12. w tym samym materiale znajdziecie zapowiedź nowości Peugeota. Pokazano tam trzy modele – flagowe 508, Partnera oraz nową miejską 208-kę. Przy Peugeocie 508 wspomniano też modele 308, 3008 i 5008. Jeśli zaś chodzi o Renault, to ograniczono się jedynie do Megane R.S., które również miało swoją premierę we Frankfurcie.

Za to przy Volkswagenie T-Roc’u wspomniano głównych rywali – Peugeota 2008 i Renault Captura. Tyle, że nie napisano, iż T-Roc jest szalenie drogi. Coś o tym wspominaliśmy wraz z naszym Czytelnikiem pod ostatnim naszym testem Captura w wersji Initiale Paris.

Potem przez dłuższy czas nie ma na czym okaz zawiesić, aż wreszcie docieramy do stron 46-47 (ta druga niecała), gdzie opublikowano test Peugeota 308 po liftingu. Uznano, że zmiany poszły w dobrym kierunku. Nagle okazało się, że „mała, idealnie leżąca w dłoniach kierownica” wcale nie jest taka zła i że nie zasłania zegarów! Chociaż w tym względzie w zasadzie nic się nie zmieniło. Pochwalono silnik, skrzynię, oszczędne gospodarowanie paliwem oraz nowe wyposażenie wspomagające kierowcę. To wszystko wystarczyło jednak tylko na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek. Więcej francuski samochód w AUTO MOTO raczej nie dostanie.

„Aż” jedną stronę poświęcono na podsumowanie długodystansowego testu Citroëna C4 Picasso. Chociaż ja mam nadzieję, że na prawdziwe podsumowanie przyjdzie dopiero czas, bo byłaby to żenująca sytuacja, gdyby test długodystansowy podsumowywano materiałem kilku-, czy kilkunastozdaniowym. Choć z drugiej strony jeśli test na dystansie 30.000 km uznaje się za długodystansowy, to nie jestem przekonany, czy wiemy, o czym mówimy ;-) Trudno bowiem oczekiwać, by coś się zepsuło, a AUTO MOTO zdaje się być zdziwione tym faktem.

CAR, którego przegląd zamieściliśmy przed kilkoma dniami, to coś w rodzaju wydania specjalnego AUTO MOTO. Najwyraźniej w macierzystym piśmie postanowiono zrobić podobny „myk” i zamieszczono subiektywny przegląd rynku, tyle że tu dotyczy on samochodów używanych. Znajdziecie go na stronach 76-88. Nie chce mi się dyskutować z opiniami, ale co poniektóre są żenujące. Aż dziwne, po podpisany pod materiałem Redaktor Grabowski ma naprawdę znakomite poczucie humoru i podejrzewam, że to jednak nie jego notatki.

W materiale pojawiły się:
– Citroëny Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C6, DS3, DS4, DS5;
– Peugeoty 107, 1007, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 407, 508, 5008, 607, Partner;
– Renault Twingo, Clio, Captur, Modus, Megane, Laguna, Scenic, Koleos, Vel Satis, Espace;
– Dacie Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero.

Peugeota 206, Renault Lagunę, a nawet Renault Safrane można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł zatytułowany „Tych sytuacji unikaj jak ognia”. Traktuje on o najczęstszych przyczynach wypadków i został opublikowany na stronach 96-99.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w listopadowym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 100710720082062072083 Crossback300830730840750085086077 CrossbackBerlingoC1C2C3C3 PicassoC4C4 CactusC4 PicassoC5C6CapturCitroenClioDaciaDokkerDS 3DS AutomobilesDS3DS4DS5DusterEspaceKoleosLagunaLodgyLoganMeganeModusPartnerPeugeotRenaultSanderoScenicTwingoVel Satis
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Gdy kierowca patrzy, ale nie widzi

Następny

Peugeot 2008 Crossway wjeżdża do Włoch

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 2008 Crossway wjeżdża do Włoch

Złota Kierownica tygodnika Auto Świat dla nowego kompaktowego SUV-a - Citroëna C3 Aircross

Nie czekaj na pierwszy śnieg ze zmianą opon na zimowe

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.