piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 12/2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-12-05
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
89 7
0
87
UDOSTĘPNIEŃ
274
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Okładka AUTO MOTO niespecjalnie zachęca do zakupu ostatniego tegorocznego wydania tego miesięcznika – pokazano na niej jedynie małą fotkę Renault Captura oraz zdjęcie Peugeota 508 SW, który jest nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020. Ale może we wnętrzu jest lepiej? Nie sądźmy po okładce! Zajrzałem do tego pisma, by podpowiedzieć Wam, czy warto je kupić, czy może lepiej zaoszczędzić te niemal 7 złotych.

 

AUTO MOTO nr 12 (283) z XII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 6 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C5 Aircross, C8, C-Elysee, DS5, Pluriel, 1007, 207, 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 807, Captur, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Lodgy, Sandero, Mokka X

 

Wśród piętnastu najważniejszych nowości nadchodzącego roku AUTO MOTO wymienia kolejną generację Citroëna C4 (strona 6.), Peugeota 308 i Opla Mokkę X (oba na stronie 8.). Następca będzie już znacznie mocniej zintegrowany z podzespołami Grupy PSA. Pytanie tylko, w którą stronę tak naprawdę pójdzie, by już Opel Crossland X ma wiele wspólnego z Peugeotem 2008. W materiale wspomniano też Citroëny C3, C3 Aircross, C4 Cactus, C5 Aircross i C5 oraz Peugeota 508.

Peugeota 208 wspomniano na stronie 13. W krótkiej informacji poświęconej testom zderzeniowym EuroNCAP.

Na tej samej stronie pojawiła się krótka notatka o planowanej fuzji Grupy PSA i koncernu FCA.

Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strona 62.) znajdziecie wzmiankę o Peugeot 3008 HYbrid PHEV.

Zaskakująco niewiele informacji na temat nowych aut francuskich, prawda? To może lepiej będzie z samochodami używanymi?

Na stronach 66-73 znajdziecie materiał poświęcony używanym crossoverom. Opisano tam Dacię Sandero Stepway. AUTO MOTO sugeruje wybór auta z dieslem dCi 90. Wśród typowych usterek wymienia ogniska korozji pod uszczelkami, niezbyt trwałe materiały wykończeniowe i mogące się pojawiać wycieki i zgrzyty ze skrzyń biegów, zwłaszcza tych, które łączono z silnikami 1.2.

Koncern PSA wspomniano w opisie Mitsubishi ASX-a. Pomijam natomiast Juke’a I generacji, Nissana Qashqaia i Opla Mokkę, bo chodzi o modele, które z francuskimi koncernami nie mają wiele wspólnego. Albo wręcz wcale.

Ale jest też Peugeot 2008, które – jak twierdzi AUTO MOTO – zastąpiło w gamie 207-kę SW. Redakcja poleca auta napędzane 1.2-litrowymi PureTechami, odradza natomiast jednostki 1.6 VTi.

Więcej miejsca poświęcono Peugeotowi 3008 I generacji. To samochód o korzystnej relacji ceny do wieku, z reguły dobrze wyposażony i nie zajeżdżony. Auto ma wiele zalet, a Redakcja poleca wybór egzemplarza z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym HDi. 3008 okazuje się samochodem całkiem trwałym, acz lepiej unikać benzynowych silników 1.6 VTi/THP,

Renault Captur I generacji, to bezpośredni rywal 2008-ki. AUTO MOTO poleca wersję z silnikiem 1.2 TCe. Jeśli chcecie automatyczną skrzynię, to szukajcie raczej samochodów z nieprzesadnie wysokim przebiegiem. Auto jest funkcjonalne i dość przestronne jak na swój segment. Warto się też zainteresować wersją z silnikiem 1.5 dCi, im młodszy, tym lepiej.

AUTO MOTO w tym numerze prezentuje 100 najgorszych rozwiązań (strony 80-90). Z niektórymi trudno mi się zgodzić. Na przykład z klaksonem w dźwigience – to było naprawdę fajne i wygodne rozwiązanie! Nie spodobał się też sygnał powitalny, który generują np. samochody Renault. Jakoś nigdy mnie to nie zirytowało. Pochwalono za to Citroëna, że stosuje rejestratory jazdy, ale skrytykowano auta z trudno składanym dachem i pokazano tu C3 Pluriela. Nie spodobał się też napęd pompy CR w silnikach 2.0 HDi. Pojemne schowki w postaci szuflady (np. w aktualnym Scenic’u) też się nie spodobały, ale to jestem w stanie zrozumieć. Ten sam samochód skrytykowano za „schowanie” w menu obsługi wyświetlacza typu head-up. Nie spodobało się też charakterystyczne dla wielu aut francuskich podwieszanie koła zapasowego pod samochodem. Z kolei Captura skrytykowano za siatki zamiast pełnych kieszenie w oparciach przednich foteli. W Eurovanie II (czyli m.in. Citroën C8 i Peugeot 807) za błąd konstrukcyjny uznano to, że woda odpływająca z podszybia może się dostać do wtrysków – problem dotyczy aut z dieslami. Nie spodobało się też prowadzenie lewarka do wstecznego biegu w automatycznych skrzyniach biegów stosowanych w Citroënie DS5. Krytyce poddano też elektrycznie otwierane i zamykane drzwi w Peugeocie 1007. „Dostało się” także i-Cockpitowi – że rzekomo kierownica w np. 308-ce zasłania zegary. A w Megane II w niektórych silnikach bagnet do sprawdzania poziomu oleju silnikowego jest trudno dostępny. W Megance podobno też często psuje się elektryczne otwieranie pokrywy bagażnika. Z kolei dostęp do gniazd USB i uniwersalnych w Citroënie C4 Picasso jest podobno utrudniony. Bo są umieszczone w schowku. Citroën C8 powraca przy okazji krytyki śrub korodujących w ramie pomocniczej (sankach). Kartę hands free w Renault (np. Laguna) uznano za problematyczną. Nie spodobało się sterowanie wycieraczkami w niektórych samochodach (zwłaszcza francuskich) – w kwestii ich automatyki. Skrytykowano też – słusznie! – tylko namiastki zagłówków na kanapie, z czym mamy do czynienia np. w Citroënie C-Elysee i bliźniaczym doń Peugeocie 301, Z kolei w m.in. wersjach Grandtour Renault Megane i Talismana irytuje za mała wycieraczka, która oczyszcza tylko znikomą część tylnej szyby.

Dacię Lodgy można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 94-95.

Peugeot 508 SW jest nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020 – jego zdjęcia można zobaczyć na stronach 98-99.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO. Za kilka dni do sprzedaży trafi numer datowany na rok 2020.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 100720082072083008301308508807AUTO MOTOC-ElyseeC3C3 AircrossC4C4 CactusC4 PicassoC5C5 AircrossC8CapturCitroenDaciaDS5LagunaLodgyMeganeMokkaOpelPeugeotPlurielRenaultSanderoScenicTalisman
Udostepnij38Tweet21Udostepnij6
Poprzedni

Marka Alpine powraca na trasy rajdów

Następny

Nowa Dacia Duster z numerem 500.000 wyjechała z fabryki w Mioveni

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Dacia Duster

Nowa Dacia Duster z numerem 500.000 wyjechała z fabryki w Mioveni

Citroen BX – jak powstał prototyp? Od rysunku po jeżdżący model

dav

Ile kosztuje nowy Renault Captur w Polsce? Publikujemy cennik samochodu na rok 2020

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marysia - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Ano - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Greg - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Adamo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.