poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Moto” nr 12/2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-12-04
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
6 0
9
5
UDOSTĘPNIEŃ
18
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach

Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

Czas na przegląd ostatniego już tegorocznego numeru miesięcznika „Auto Moto”, które to pismo zabiło mnie dosłownie liczbą modeli koncernu VAG umieszczonych na okładce wydania grudniowego. Na szesnaście zaprezentowanych tam aut (z czego jedno jest pokazane w roli głównej nagrody za udział w plebiscycie) aż dziewięć, czyli przeszło połowa, to Škody i Volkswageny. To jest nic innego, jak tylko nachalna propaganda, mająca stworzyć wrażenie, że to znakomite samochody. I choć taką opinię wyrazi spora część polskiego społeczeństwa, to jednak pismo – przynajmniej teoretycznie – adresowane jest także do innych miłośników motoryzacji. Tak mi się przynajmniej wydaje…

 

„Auto Moto” nr 12 (211) z XII.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,1 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, C4 Picasso, C5, C8, C-Crosser, SM, 205, 207, 208, 2008, 307, 308, 4007, 5008, 807, 25, Captur, Clio, Espace, Laguna, Megane, Scenic, Duster, Logan, sportowe

 

Wewnątrz numeru wcale nie jest lepiej – laurki wystawiane niemieckiemu koncernowi są aż oślizgłe od „ochów” i „achów”. I nawet jeśli uznamy, że to stwierdzenia faktów, to podanie ich w takim sosie sprawia, że chce się wymiotować. Nie będę się o tym tutaj specjalnie rozpisywał, ale w porównaniu pięciu aut kompaktowych napisać „najwęższy samochód w porównaniu zapewnia znakomite warunki do podróżowania i mieści najwięcej bagażu” można przecież tylko o Škodzie. Przy takich talentach (wyczarowanie przestrzeni tam, gdzie jej być nie powinno) aż dziw, że Grupa Volkswagena nie skonstruowała jeszcze perpetuum mobile…

I właśnie w jednej z tych laurek wspomniano Renault Captura (na stronie 12.), co powtórzono dwie strony dalej wraz ze wzmianką o Peugeocie 2008.

Warto zajrzeć na stronę 17., gdzie znajdziecie krótki artykuł poświęcony mistrzowskiemu tytułowi Roberta Kubicy i Maćka Barana, którzy w klasie WRC-2 w Citroënie DS3 RRC nie mieli w tym roku żadnych problemów z triumfem w swojej klasie.

Niżej dostrzeżecie też tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut osobowych w ciągu pierwszych trzech kwartałów w Europie. Wynika z niej, że Renault Clio było trzecim najchętniej kupowanym modelem, a Peugeot 208 zajął w tym rankingu miejsce piąte.

Reanult Captura pokazano ponownie na stronie 19. w roli rywala dla miejskiego crossovera Jeepa, nad którym pracują inżynierowie tej drugiej firmy.

Materiał dla pasjonatów samochodów francuskich oraz dla kibiców rajdowych zamieszczono na stronach 58-62. To artykuł poświęcony Peugeotowi 205 Turbo 16 – szalonemu projektowi z czasów, kiedy limity nie istniały ;-)
Tekst jest pełen pasji człowieka zafascynowanego od lat tym i innymi tego typu samochodami. Zdecydowanie warto przeczytać, a znajdziecie tam wzmianki nawet o Citroënie SM, czy Renault 25! Nie będę tu nawet próbował przekazać tych emocji – przeczytajcie sobie ten materiał, choćby w jakimś saloniku prasowym, jeśli nie zdecydujecie się kupić tego pisma.

Media krzyczą, że minivany stają się coraz mnie popularne tracąc na rzesz SUV-ów i crossoverów. Opierając się na wynikach sprzedaży nowych aut faktycznie można taki wniosek wysnuć, ale funkcjonalności minivanom odmówić nie sposób. A że to samochody w wielu przypadkach dość drogie „salonowo”, nic więc dziwnego, że wielu klientów szuka takich aut na rynku wtórnym. I to dla nich przygotowano materiał zamieszczony na stronach 64-73. A skoro tak, to nie mogło tam zabraknąć samochodów francuskich, z których pierwszy – Renault Espace pierwszej generacji) pojawia się już na wspomnianej stronie 64.
Wśród kompaktowych minivanów oferujących 7 miejsc pokazano Citroëna Grand C4 Picasso, Peugeota 5008, a bliżej zaprezentowano Renault Grand Scenic’a. Wśród vanów większych bliżej opisano Renault Espace, ale nie zapomniano też o eurovanie II, czyli m.in. Citroënie C8 i Peugeocie 807 podkreślając ich komfortowy charakter.
Czyniąc ukłon w stronę SUV-ów wspomniano też tego typu samochody przy Mitsubishi Outlanderze pamiętając o jego „francuskich braciach”, czyli Citroënie C-Crosserze i Peugeocie 4007, przy okazji miażdżąc 2-litrowego diesla od Volkswagena, który był montowany przez Mitsubishi, i chwaląc silnik 2.2 HDi od PSA.
Aby dopełnić szczęścia czytelnikom poszukującym samochodu z większą, niż 5 liczbą miejsc, wspomniano też o Citroënie Berlingo II (ale takich egzemplarzy jest na rynku wtórnym niewiele) oraz pierwszej generacji Dacii Logan.

Logana, a także Clio, Megane, Scenic’a i Nissana Micrę wspomniano przy okazji przeglądu „nieudanych wersji popularnych modeli” – te auta były wyposażane w silniki 1.5 dCi, które mogą – ale nie muszą! – być źródłem potencjalnych problemów. Podobny zarzut uczyniono względem aut napędzanych silnikami 1.6 THP, który był montowany m.in. w Citroënach C3, C4, C5, czy Peugeotach 207, 208, 307 i 308 (ale nie tylko).
„Auto Moto” odradza też zakup Renault Megane II, aut napędzanych silnikami 1.9 dCi (Megane, Laguna, Scenic, Espace.
Cały ten materiał zamieszczono na stronach 90-95.

W dziale Rynkowe debiuty miesiąca (strony 96-97) znajdziecie tym razem cennik odświeżonej Dacii Duster.

Francuskie auta znajdziecie także na stronach 102-109 wśród kandydatów, na których można głosować w plebiscycie Auto Lider 2013, ale nie będę ich tutaj wymieniał.

I to już wszystko, co o pojazdach francuskich napisano w „Auto Moto” w tym miesiącu.

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Moto” nr 12/2013

 

Krzysiek Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2072083073085008807C3C5CitroenClioDaciaDusterEspaceLagunaLoganMeganePeugeotRenaultSport
Udostepnij2Tweet1Udostepnij
Poprzedni

Kto pierwszy, ten lepszy! Wielka wyprzedaż modeli Citroëna z rocznika 2013

Następny

Rekordowy wynik sprzedaży Renault i Dacia w listopadzie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Rekordowy wynik sprzedaży Renault i Dacia w listopadzie

Peugeot rośnie we Francji

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 49/2013

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Tomasz O - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Sebastian - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Jakman - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Radek - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.