Ani jednego francuskiego samochodu nie ma na okładce marcowego wydania miesięcznika AUTO MOTO. Za to z ośmiu pokazanych na stronie tytułowej aut aż połowa pochodzi z koncernu VAG i aż sześć z koncernów niemieckich. Do tego AUTO MOTO zapowiada 12 nowości marki Audi (w jakim czasie? 20 lat?), a najwięcej miejsca na okładce poświęca na Audi A4 i poradnik kupującego używane modele tego samochodu. Żenada.
AUTO MOTO nr 03 (274) z III.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Matra, Simca, Talbot, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 208, 2008, 3008, 5008, 18, 25, Clio, Espace, Fuego, Megane, Scenic, 1308, Sandero, sportowe
Podsumowanie sprzedaży nowych aut w Europie w ubiegłym roku (UE + EFTA) znajdziecie na stronie 12. Wspomniano tam Renault Clio (drugi najchętniej kupowany samochód na Starym Kontynencie), Peugeota 208 (miejsce siódme) i Dacię Sandero (pozycja dziesiąta) oraz marki Renault i Peugeot. Jako ciekawostkę dodajmy, że Sandero wbiło się na miejsce dziesiąte, za to tak ubóstwiana przez motogazetki w Polsce Škoda nie ma swojego przedstawiciela w Top 10.
O setnym – rekordowym! – zwycięstwie Citroëna w cyklu WRC (Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w C3 WRC) odniesionym na trasach Rajdu Monte Carlo AUTO MOTO wspomniało na stronie 13.
Na tej samej stronie znajdziecie wzmiankę o tym, że w Tychach ruszyła produkcja silników 1.2 PureTech Grupy PSA.
Strona 14. przynosi dwa zdjęcia mocno zakamuflowanej przyszłej wersji Peugeota 2008 i wzmianki o większych SUV-ach francuskiej marki, 3008 i 5008. Oraz o Nowym Peugeocie 208.
208-kę z nieznanych dla mnie powodów pominięto natomiast w artykule zatytułowanym Premiery miesiąca zamieszczonym na stronach 16-19. Auto zadebiutowało przecież dziś w Genewie, o czym było wiadomo już dawno. Na szczęście w AUTO MOTO nie zapomnieli o piątej generacji Renault Clio, a przy Oplu Vivaro nie zapomniano wspomnieć, że to bliźniak odpowiednich modeli w gamie Citroëna i Peugeota (oraz Toyoty, dla której PSA buduje podobnego dostawczaka).
Ostatni odcinek testu długodystansowego (mam nadzieję, że pojawi się też jakieś większe podsumowanie) Renault Grand Scenic’a znajdziecie na stronie 58. marcowego AUTO MOTO. Testowany egzemplarz pokonał w 8 miesięcy 37.772 km, średnio 4.721 km miesięcznie. Uznano, że siedmiomiejscowe auto jest komfortowe dla czwórki pasażerów – w trzy osoby w drugim rzędzie nie będzie już zbyt wygodnie, a dwa siedzenia trzeciego rzędu należy traktować awaryjnie. Pochwalono za to bagażnik i 110-konną wysokoprężną jednostkę napędową.
Citroëna C4 Picasso można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 82. W tym samym materiale, acz na stronie 83., wspomniano formy finansowania stosowane przez Citroëna i Peugeota. A na jeszcze następnej stronie pojawił się Peugeot 3008.
Wśród rynkowych debiutów miesiąca (strony 92-93) wspomniano Renault Megane R.S. Trophy.
W dziale Fascynacje (strony 94-97) przypomniano genezę powstania pierwszej generacji Renault Espace. Projekt opracowała francuska Matra i początkowo chciała nim zainteresować Simkę i Talbota. Zresztą prototyp powstał na płycie Simki 1308 właśnie. Ale tę firmę przejął koncern PSA Peugeot Citroën i odrzucił pomysł Matry. Projektem zainteresowało się Renault i wdrożyło go do produkcji korzystając z podzespołów Renault 18 i Renault Fuego. Niektóre elementy wersji po liftingu są tożsame z tymi z Renault 25.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w marcowym numerze AUTO MOTO. Za tydzień zniknie on z punktów sprzedaży prasy 13. marca ustępując miejsca wydaniu datowanemu na kwiecień.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze