I znowu ani jednego francuskiego samochodu nie ma na okładce miesięcznika AUTO MOTO. To podobna sytuacja, jak miesiąc wcześniej. Za to Škody, Audi, czy BMW zabraknąć na tytułowej stronie pisma nie może :-/ To żałosne, gdy chce się uchodzić za obiektywny magazyn motoryzacyjny. Chyba już nikt nie wierzy w tą bezstronność AUTO MOTO i innych motogazetek.
AUTO MOTO nr 04 (275) z IV.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5 Aircross, C-Zero, 208, 2008, 4008, 508, 5008, i0n, Captur, Clio, Espace, Laguna, Twizy, Zoe, Sandero
Wizualizacje nowych generacji Peugeota 2008 i Renault Captura (oba spodziewane w przyszłym roku) znajdziecie na stronie 7. Przy okazji wspomniano modele 3008 i 5008 oraz Clio. W tym samym artykule, ale dwie strony dalej, natkniecie się na wizualizację Peugeota 4008, który ma być – zdaniem AUTO MOTO – SUV-em coupe. Oczywiście nie ma zbyt wiele wspólnego, zwłaszcza od strony stylistycznej, z 4008-ką oferowaną w Chinach.
Na stronie 13. znalazłem pewną bzdurną notatkę. Napisano tam, że Volkswagen powoła w Chinach budżetową markę Jetta. A potem, że owa budżetowa marka kierować będzie swoje samochody do rozwijającej się chińskiej klasy średniej. Przedstawiciele klasy średniej nie kupują budżetowych samochodów!!!
Wśród premier miesiąca (strony 16-19) najwięcej miejsca poświęcono drugiej generacji Peugeota 208, który swój debiut miał podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Dużo się z AUTO MOTO na temat tego samochodu nie dowiecie, ale dobrze, że go pokazano, a nawet zaliczono do najważniejszych tegorocznych premier Genewy.
W dziale Porady (strony 74-77) AUTO MOTO zastanawia się nad tym, czy warto już kupić używane auto elektryczne. Wymienia modele dostępne na rynku, m.in. Citroëna C-Zero, Peugeota i0n, Renault Twizy i Zoe.
Polska policja wciąż ma troszkę francuskich nieoznakowanych aut z wideorejestratorami. Na stronach 84-85 znajdziecie artykuł traktujący na temat takich radiowozów. Wspomniano też, na jakie samochody trzeba uważać. Francuskich generalnie nie ma się co bać, ale zwracajcie uwagę na Renault Laguny w Mazowieckiem i na Podkarpaciu.
Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strony 90-91) wspomniano Dacię Sandero z uwagi na wersję specjalną SL Connected by Orange, a także Opla Zafirę opracowanego już pod skrzydłami Grupy PSA.
Citroën C5 Aircross został uznany najlepszym SUV-em/crossoverem klasy średniej w plebiscycie Auto Lider 2018, o czym możecie się przekonać zaglądając na strony 96-97 kwietniowego AUTO MOTO. Citroën C3 zajął trzecie miejsce w klasie aut małych i miejskich, Peugeot 508 uplasował się na najniższym miejscu podium wśród aut klasy średniej, a Renault Espace zdobył drugą pozycję wśród vanów. Trzecie miejsce w kategorii Innowacja techniczna przypadło nowemu zawieszeniu Citroëna, druga pozycje w klasyfikacji Projekt marketingowy programowi Peugeot bez barier, a trzecie w tej samej kategorii sportowemu projektowi Dacia Duster Elf Cup.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w czwartym tegorocznym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze