poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Nowy Peugeot 308 dobrze oceniony! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-24
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
205 11
1
185
UDOSTĘPNIEŃ
616
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Peugeot 508 kontra Volvo S60 i BMW 3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2022

Już od ładnych kilku dni można kupić drugi tegoroczny numer miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Okładka zachęca neoklasykami, wśród których znalazł się Opel Manta GSe, ale wierzę, że wewnątrz numeru znajdzie się więcej materiałów mogących nas zainteresować. Sprawdźmy to razem.

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 02 (369) z II.2022
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 11 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Alpine, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2008, 308, e-2008, Air4, Clio, Koleos, R5, Zoe, A110, Manta, Mokka-e

 

Wspomniany Opel Manta, ale także Renault 5, pojawiły się w artykule poświęconym nowym wizjom legendarnych aut, który AUTO MOTOR I SPORT opublikowało na stronach 8-18. Przy Oplu wspomniano także Mokkę-e.

W ubiegłym roku minęło 60 lat od premiery Renault 4, w tym minie 30 od zakończenia jego produkcji, a francuska firma pokazała pod koniec ubiegłego roku koncept Air4 – latające auto nawiązujące nieco do legendarnego klasyka. AUTO MOTOR I SPORT pokazuje je na stronach 20-21, my pisaliśmy o tym projekcie pod koniec listopada ubiegłego roku.

Spory fragment Renault Zoe można dostrzec na małej fotce zamieszczonej na stronie 23.

Renault Clio wymieniono w roli konkurenta dla opisanego na stronie 28. Seata Ibizy.

Na stronach 30-35 znalazło się miejsce dla nowej generacji Peugeot 308. Opisano wersję GT Pack napędzaną 225-konną hybrydą. Jak wypadł francuski kompakt?

Autor bardzo wysoko ocenia stylistykę najnowszej 308-ki. Samochód zaprojektowano bardzo odważnie, wręcz agresywnie, przez co auto rzuca się w oczy i zdecydowanie może się podobać. W żadnym razie nie jest nudne! Podobnie rzecz wygląda w środku – nowy i-Cockpit® wyposażony w efekt 3D prezentuje się nowocześnie. Konserwatystom nie przypadnie do gustu, ale to nie dla nich są francuskie samochody ;-) Autor docenia świetne materiały wykończeniowe i bardzo dobry montaż. Utyskuje jednak, że nawet w opcji nie ma wyświetlacza head-up. A po co? Skoro zegary są i tak wyżej, niż w przeciętnym innym samochodzie, to po co jeszcze HUD?

Zdaniem Redaktora Piaskowskiego tylko przeciętnie wypada za to przestronność samochodu, choć przyznaje on, że realnie i tak przybyło po kilka centymetrów w stosunku do poprzednika. A ten przecież nie był jakiś ciasny! Hybrydowa odmiana ma też – co nie powinno dziwić – nieco mniejszy bagażnik od zwykłej wersji spalinowej.

Jazda nową hybrydową 308-ką, to ciąg płynnych zdarzeń. Zmiany jednostek napędowych odbywają się praktycznie niezauważalnie, wszystko odbywa się w ciszy, łagodnie, przyjemnie. Seryjna przy tym źródle napędu skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach (plus wsteczny) pracuje jedwabiście. Zawieszenie jest komfortowe i nie wydaje niepokojących odgłosów. Ale auto ma też swój pazur – oferuje dobrą dynamikę i znakomitą elastyczność, acz bez kopniaka w nerki podczas przyspieszania. Tu wszystko jest lekko stonowane, kulturalne. Żadnej brutalności.

Układ kierowniczy okazał się precyzyjny i bezpośredni. Samochód zapewnia dobrą przyczepność i prowadzi się stabilnie. Ma też skuteczne hamulce. Kiedy jedzie na prądzie, jest w stanie realnie pokonać około 50 km. Warto z tego korzystać poruszając się w mieście, by nie przyczyniać się do smogu.

Niestety cena tak bogatej i tak hybrydowej wersji sięga poziomu 180.000 zł. To bardo dużo pieniędzy. W efekcie ocena ostateczna, to tylko 3,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia.

Na stronach 41-49 AUTO MOTOR I SPORT rozważa, czy lepiej wybrać auto elektryczne, czy spalinowe. Na przykładzie czterech par, w tym jednej francuskiej, zastanawia się, jaki samochód wybrać. Ja bym powiedział, że wszystko zależy od planowanego użytkowania samochodu. W każdym bądź razie jedną z tych par stanowią Peugeot 2008 i e-2008. Oba dysponują bardzo porównywalną mocą (130 KM z benzyniaka i 136 KM w „elektryku”). Nie wiem też, co palą chłopaki w niemieckiej redakcji partnerskiej, skoro piszą, że i-Cockpit®, to ekran wskaźników, który umieszczono w taki sposób, że kierowca musi na niego spoglądać przez koło kierownicy, a nie ponad nim. Jest dokładnie odwrotnie!!! 2008-ka okazuje się całkiem przestronna i ma duży bagażnik. Elektryczna odmiana ma o 45 kg mniejszą ładowność, jest też wolniejsza od benzyniaka, bo rozpędza się do maksymalnie 150 km/h, a 1.2 PureTech 130 potrafi przekroczyć 200 km/h.

Pojawił się zarzut, jakoby podczas używania sprzęgła lewa noga „blokowała się” na opuszczonej nisko kierownicy. Opuszczonej, by nie zasłaniała zegarów. NIGDY nie miałem tego problemu w żadnym Peugeocie! Skrytykowano też przesadną podsterowność obu wersji i szybko ingerujące ESP, co zabija przyjemność z jazdy. Jednocześnie pojawia się lament o twardym zawieszeniu, które – o dziwo – w innych samochodach jest zaletą. We francuskich – wadą. Tak naprawdę bez względu na to, czy jest twarde, półtwarde czy miękkie.

Nie spodobały się też hamulce „elektryka”, bo z prędkości 100 km/h potrzebują „aż” 35,9 metra. Spaliniak, lżejszy o 360 kg, zatrzymuje się 1,5 metra wcześniej. Ale takie drogi hamowania jeszcze 20 lat temu dostępne były wyłącznie dla koszmarnie drogich aut z zacięciem sportowym. Dziś naprawdę nie ma nad czym ubolewać. Dodajmy, że elektryczny VW ID.3 opisany na kolejnych dwóch stronach potrzebuje większej długości… AUTO MOTOR I SPORT narzeka też, że elektryczny Peugeot jest droższy od benzynowego o blisko 51.000 zł. Różnica cen między wspomnianym ID.3, a Golfem, jest jeszcze większa.

Cztery ciekawe, rzadko spotykane na drogach samochody, znajdziecie na stronach 54-61. Dwa z nich interesują nas nieco bardziej – to Maserati Levante i Alpine A110. To akurat dwa droższe modele, pozostałe dwa, to Honda e Advance i Jaguar XE. Mi zaś bardzo podoba się wstęp do artykułu, który pozwalam sobie zacytować: Wiele osób narzeka na brak różnorodności na rynku motoryzacyjnym. Uważają, że samochody są do siebie zbyt podobne, że brakuje im indywidualnego charakteru, nietypowej stylizacji i nietuzinkowych rozwiązań technicznych. Potem wsiadają do Toyoty, BMW lub Porsche, a więc bestsellerów w swojej klasie. Dokładnie. Dodałbym tu jednak bardziej Škodę, Volkswagena i Audi, ale być może AUTO MOTOR I SPORT nie chciał urazić importera aut koncernu VAG.

Levante, to kawał samochodu, ale dzięki właściwym proporcjom wcale nie wygląda masywnie. Alpine, to przy nim jednak zwiewny listek. Auto o zupełnie innym charakterze zresztą – jedynie dwumiejscowe. Dające niesamowitą frajdę z jazdy, gdy włoski SUV stawia na komfort wszystkich pasażerów. Z tego całego „towarzystwa” ja wybrałbym Alpine, właśnie za to bezkompromisowe podejście do radości z prowadzenia i fakt, z jaką łatwością stapia się w całość z kierowcą.

Według oceny AUTO MOTOR I SPORT, w której brano pod uwagę osiągi i dynamikę, wrażenia z jazdy, komfort i funkcjonalność, poczucie wyjątkowości oraz cenę i ekonomię, Honda zdobyła łącznie 14 gwiazdek, Jaguar szesnaście, a Alpine i Maserati po dziewiętnaście! I tylko Alpine sięgnęło po maksymalne noty w aż trzech kategoriach. Po szczegóły odsyłam Was do AUTO MOTOR I SPORT.

Test Renault Koleosa z 2-litrowym dieslem napędzającym wszystkie cztery koła zamieszczono na stronie 62. Auto przeszło niedawno lekki facelifting, który zaktualizował systemy wyposażenia i delikatnie skorygował wygląd. Nie zmieniła się świetna przestronność, wygodna pozycja za kierownicą, spory bagażnik i komfort. To duży  i dobrze wyposażony SUV dostępny za w miarę rozsądne, jak na dzisiejsze czasy, pieniądze. Jeździ stabilnie i pewnie z nastawieniem na komfort, zużywając przy tym niewielkie ilości oleju napędowego. W zasadzie nie za wysokie noty zebrała wyłącznie skrzynia CVT, która – zdaniem Autora – ogranicza nieco możliwości silnika.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.1 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008308A110AIR4AlpineAUTO MOTOR I SPORTClioe-2008KoleosLevanteMantaMaseratiMokka-eOpelPeugeotR5RenaultZoe
Udostepnij74Tweet46Udostepnij13
Poprzedni

Zimowa promocja Citroëna. Serwis i części taniej, atrakcyjne rabaty, bezpłatny montaż

Następny

Nowe Renault Zoe dla Zarządu Oczyszczania Miasta w Warszawie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Zoe dla Zarządu Oczyszczania Miasta w Warszawie

Nowe Renault Zoe dla Zarządu Oczyszczania Miasta w Warszawie

Nowa Dacia Jogger 2022

Nowa Dacia Jogger: rozpoczęły się testy dziennikarskie we Francji

Renault Espace 2023

Nowe Renault Espace w 2023 roku? Konkurent dla Peugeot 5008

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Bart - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Slawo - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.