Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Przeglad Prasy

Nowy Peugeot 308 dobrze oceniony! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-24
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
375
A A
1
Auto motor i sport 02 2022 stronniczy przeglad prasy Przeglad Prasy

Już od ładnych kilku dni można kupić drugi tegoroczny numer miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Okładka zachęca neoklasykami, wśród których znalazł się Opel Manta GSe, ale wierzę, że wewnątrz numeru znajdzie się więcej materiałów mogących nas zainteresować. Sprawdźmy to razem.

Peugeot 408 – reklama

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 02 (369) z II.2022
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 11 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Alpine, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2008, 308, e-2008, Air4, Clio, Koleos, R5, Zoe, A110, Manta, Mokka-e

 

Wspomniany Opel Manta, ale także Renault 5, pojawiły się w artykule poświęconym nowym wizjom legendarnych aut, który AUTO MOTOR I SPORT opublikowało na stronach 8-18. Przy Oplu wspomniano także Mokkę-e.

W ubiegłym roku minęło 60 lat od premiery Renault 4, w tym minie 30 od zakończenia jego produkcji, a francuska firma pokazała pod koniec ubiegłego roku koncept Air4 – latające auto nawiązujące nieco do legendarnego klasyka. AUTO MOTOR I SPORT pokazuje je na stronach 20-21, my pisaliśmy o tym projekcie pod koniec listopada ubiegłego roku.

Spory fragment Renault Zoe można dostrzec na małej fotce zamieszczonej na stronie 23.

Renault Clio wymieniono w roli konkurenta dla opisanego na stronie 28. Seata Ibizy.

Na stronach 30-35 znalazło się miejsce dla nowej generacji Peugeot 308. Opisano wersję GT Pack napędzaną 225-konną hybrydą. Jak wypadł francuski kompakt?

Autor bardzo wysoko ocenia stylistykę najnowszej 308-ki. Samochód zaprojektowano bardzo odważnie, wręcz agresywnie, przez co auto rzuca się w oczy i zdecydowanie może się podobać. W żadnym razie nie jest nudne! Podobnie rzecz wygląda w środku – nowy i-Cockpit® wyposażony w efekt 3D prezentuje się nowocześnie. Konserwatystom nie przypadnie do gustu, ale to nie dla nich są francuskie samochody ;-) Autor docenia świetne materiały wykończeniowe i bardzo dobry montaż. Utyskuje jednak, że nawet w opcji nie ma wyświetlacza head-up. A po co? Skoro zegary są i tak wyżej, niż w przeciętnym innym samochodzie, to po co jeszcze HUD?

Zdaniem Redaktora Piaskowskiego tylko przeciętnie wypada za to przestronność samochodu, choć przyznaje on, że realnie i tak przybyło po kilka centymetrów w stosunku do poprzednika. A ten przecież nie był jakiś ciasny! Hybrydowa odmiana ma też – co nie powinno dziwić – nieco mniejszy bagażnik od zwykłej wersji spalinowej.

Jazda nową hybrydową 308-ką, to ciąg płynnych zdarzeń. Zmiany jednostek napędowych odbywają się praktycznie niezauważalnie, wszystko odbywa się w ciszy, łagodnie, przyjemnie. Seryjna przy tym źródle napędu skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach (plus wsteczny) pracuje jedwabiście. Zawieszenie jest komfortowe i nie wydaje niepokojących odgłosów. Ale auto ma też swój pazur – oferuje dobrą dynamikę i znakomitą elastyczność, acz bez kopniaka w nerki podczas przyspieszania. Tu wszystko jest lekko stonowane, kulturalne. Żadnej brutalności.

Układ kierowniczy okazał się precyzyjny i bezpośredni. Samochód zapewnia dobrą przyczepność i prowadzi się stabilnie. Ma też skuteczne hamulce. Kiedy jedzie na prądzie, jest w stanie realnie pokonać około 50 km. Warto z tego korzystać poruszając się w mieście, by nie przyczyniać się do smogu.

Niestety cena tak bogatej i tak hybrydowej wersji sięga poziomu 180.000 zł. To bardo dużo pieniędzy. W efekcie ocena ostateczna, to tylko 3,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia.

Na stronach 41-49 AUTO MOTOR I SPORT rozważa, czy lepiej wybrać auto elektryczne, czy spalinowe. Na przykładzie czterech par, w tym jednej francuskiej, zastanawia się, jaki samochód wybrać. Ja bym powiedział, że wszystko zależy od planowanego użytkowania samochodu. W każdym bądź razie jedną z tych par stanowią Peugeot 2008 i e-2008. Oba dysponują bardzo porównywalną mocą (130 KM z benzyniaka i 136 KM w „elektryku”). Nie wiem też, co palą chłopaki w niemieckiej redakcji partnerskiej, skoro piszą, że i-Cockpit®, to ekran wskaźników, który umieszczono w taki sposób, że kierowca musi na niego spoglądać przez koło kierownicy, a nie ponad nim. Jest dokładnie odwrotnie!!! 2008-ka okazuje się całkiem przestronna i ma duży bagażnik. Elektryczna odmiana ma o 45 kg mniejszą ładowność, jest też wolniejsza od benzyniaka, bo rozpędza się do maksymalnie 150 km/h, a 1.2 PureTech 130 potrafi przekroczyć 200 km/h.

Pojawił się zarzut, jakoby podczas używania sprzęgła lewa noga „blokowała się” na opuszczonej nisko kierownicy. Opuszczonej, by nie zasłaniała zegarów. NIGDY nie miałem tego problemu w żadnym Peugeocie! Skrytykowano też przesadną podsterowność obu wersji i szybko ingerujące ESP, co zabija przyjemność z jazdy. Jednocześnie pojawia się lament o twardym zawieszeniu, które – o dziwo – w innych samochodach jest zaletą. We francuskich – wadą. Tak naprawdę bez względu na to, czy jest twarde, półtwarde czy miękkie.

Nie spodobały się też hamulce „elektryka”, bo z prędkości 100 km/h potrzebują „aż” 35,9 metra. Spaliniak, lżejszy o 360 kg, zatrzymuje się 1,5 metra wcześniej. Ale takie drogi hamowania jeszcze 20 lat temu dostępne były wyłącznie dla koszmarnie drogich aut z zacięciem sportowym. Dziś naprawdę nie ma nad czym ubolewać. Dodajmy, że elektryczny VW ID.3 opisany na kolejnych dwóch stronach potrzebuje większej długości… AUTO MOTOR I SPORT narzeka też, że elektryczny Peugeot jest droższy od benzynowego o blisko 51.000 zł. Różnica cen między wspomnianym ID.3, a Golfem, jest jeszcze większa.

Cztery ciekawe, rzadko spotykane na drogach samochody, znajdziecie na stronach 54-61. Dwa z nich interesują nas nieco bardziej – to Maserati Levante i Alpine A110. To akurat dwa droższe modele, pozostałe dwa, to Honda e Advance i Jaguar XE. Mi zaś bardzo podoba się wstęp do artykułu, który pozwalam sobie zacytować: Wiele osób narzeka na brak różnorodności na rynku motoryzacyjnym. Uważają, że samochody są do siebie zbyt podobne, że brakuje im indywidualnego charakteru, nietypowej stylizacji i nietuzinkowych rozwiązań technicznych. Potem wsiadają do Toyoty, BMW lub Porsche, a więc bestsellerów w swojej klasie. Dokładnie. Dodałbym tu jednak bardziej Škodę, Volkswagena i Audi, ale być może AUTO MOTOR I SPORT nie chciał urazić importera aut koncernu VAG.

Levante, to kawał samochodu, ale dzięki właściwym proporcjom wcale nie wygląda masywnie. Alpine, to przy nim jednak zwiewny listek. Auto o zupełnie innym charakterze zresztą – jedynie dwumiejscowe. Dające niesamowitą frajdę z jazdy, gdy włoski SUV stawia na komfort wszystkich pasażerów. Z tego całego „towarzystwa” ja wybrałbym Alpine, właśnie za to bezkompromisowe podejście do radości z prowadzenia i fakt, z jaką łatwością stapia się w całość z kierowcą.

Według oceny AUTO MOTOR I SPORT, w której brano pod uwagę osiągi i dynamikę, wrażenia z jazdy, komfort i funkcjonalność, poczucie wyjątkowości oraz cenę i ekonomię, Honda zdobyła łącznie 14 gwiazdek, Jaguar szesnaście, a Alpine i Maserati po dziewiętnaście! I tylko Alpine sięgnęło po maksymalne noty w aż trzech kategoriach. Po szczegóły odsyłam Was do AUTO MOTOR I SPORT.

Test Renault Koleosa z 2-litrowym dieslem napędzającym wszystkie cztery koła zamieszczono na stronie 62. Auto przeszło niedawno lekki facelifting, który zaktualizował systemy wyposażenia i delikatnie skorygował wygląd. Nie zmieniła się świetna przestronność, wygodna pozycja za kierownicą, spory bagażnik i komfort. To duży  i dobrze wyposażony SUV dostępny za w miarę rozsądne, jak na dzisiejsze czasy, pieniądze. Jeździ stabilnie i pewnie z nastawieniem na komfort, zużywając przy tym niewielkie ilości oleju napędowego. W zasadzie nie za wysokie noty zebrała wyłącznie skrzynia CVT, która – zdaniem Autora – ogranicza nieco możliwości silnika.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport


google news Przeglad Prasy
google preferowane Przeglad Prasy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Auto motor i sport 02 2022 stronniczy przeglad prasy Przeglad Prasy
2.1 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Przeglad Prasy

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16
Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally 07 Przeglad Prasy

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Stellantis Vigo czeka na odbicie rynku aut elektrycznych. Fabryka wykorzystuje 1/3 swoich mocy produkcyjnych

2025-11-16
Tagi: RenaultR5MaseratiAlpinee-2008OpelMokka-e308Manta2008AIR4ZoeLevanteClioKoleosAUTO MOTOR I SPORTPeugeotA110
Udostepnij136Tweet85Udostepnij24
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Przeglad Prasy

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3457 udostępnienia
    Udostepnij 1383 Tweet 864
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3481 udostępnienia
    Udostepnij 1392 Tweet 870
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2335 udostępnienia
    Udostepnij 934 Tweet 584
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5192 udostępnienia
    Udostepnij 2077 Tweet 1298

Testy samochodów

05. Peugeot 308 SW Active BlueHDi 120 – lepszy niż 500 Przeglad Prasy
Testy

Test: Peugeot 308 SW Active 1.6 BlueHDi 120 KM – lepszy, niż 500+. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-02
Renault Oroch 2023
Renault

Test: Renault Oroch 1.3 TCe 170 KM i ponad 1.300 km po brazylijskich drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-26
citroen c4 2006 Przeglad Prasy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.6 HDi 110 KM MCP 2007 – jak się jeździ ze zautomatyzowaną skrzynią biegów? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-02-12
Opel Insignia face lifting
Testy

Test: Opel Insignia 2.0 174 KM – zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-28
kadjar 2019 1 scaled Przeglad Prasy
Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – 30.000 kilometrów minęło. Długodystansowy test. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-08-21

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

DS 7 kontra BMW X1, Mercedes GLA, Lexus NX, Audi Q3 i Jaguar E-pace

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 13-14/2013

Nowa Dacia Duster III wybrana Samochodem Roku na Wynajem i Floty 2024

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz