Wiadomości

Nie czekaj – samochody Renault do szybkiego odbioru. I z rabatami!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-26
Alpine

Alpine jednak nie z Lotusem

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-26
Nowy Nissan Ariya
Wiadomości

Nissan ogłasza zmiany w swojej działalności w Polsce

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-22
Wiadomości

Renault Alaskan: stworzony dla ludzi czynu! Wersja reżyserska reklamy

autor Tomasz Nowicki
2023-05-25
Wiadomości

Producent myśliwców niezadowolony z nazwy nowego Renault. Konflikt we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-22
Wiadomości

Dacia Duster przebiła barierę pół miliona sprzedanych egzemplarzy we Francji! Sukces budżetowego SUVa

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-25
Wiadomości

Nie będzie targów motoryzacyjnych w Brukseli w 2024 roku. Renault wyraża rozczarowanie

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-27
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dacia Jogger dobrze oceniona. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 03/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-22
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
682 36
A A
0

Okładka marcowego numeru miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT kusi dużym zdjęciem Alfy Romeo Tonale, ale widać na niej – w prawym górnym rogu – także Dacię Dogger, którą Redakcja opisuje słowami „wyposażona jak nigdy, tania jak zawsze”. Do tego wspomniano na stronie tytułowej jeszcze Renault Captura. Czyżby było to wydanie, które miłośnicy francuskiej motoryzacji powinni kupić?

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 03 (370) z III.2022
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 12 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 508 PSE, e-208 PSE, RCZ, Captur, Clio, Megane E-Tech Electric, A110, Duster, Jogger, Logan

 

Zachowując dotychczasową objętość 100 stron AUTO MOTOR I SPORT zwiększył cenę – teraz kosztuje 12 zł bez grosika. Trudno się temu dziwić – wszystko drożeje, więc i ceny czasopism motoryzacyjnych wzrosły. Na szczęście dostęp do treści na Francuskie.pl jest darmowy i nie przewidujemy tu żadnych zmian.

Praktycznie cały wstępniak (strona 3.) został poświęcony Alfie Romeo. Wspomniano modele Stelvio, Giulia i najnowszego SUV-a Tonale, pojawiły się odniesienia do Peugeota, PSA i Stellantis, wspomniano też obecnego szefa Alfy, Jean-Philippe’a Imparato. A przy małych zdjęciach pojawiła się wzmianka o marce Alpine.

Podobnie, jak w innych tytułach prasowych w ostatnim czasie, Alfa Romeo Tonale trafiła na łamy już pierwszego artykułu. AUTO MOTOR I SPORT opisało ją na stronach 8-11, ale wcześniej są tylko spis treści i reklama Peugeota 308. SUV Alfy, który został niedawno pokazany, będzie miał, oprócz tradycyjnych, także napędy hybrydowe. Stylistyka jest interesująca, nawiązuje do historycznych modeli tej włoskiej marki, ale technicznie jest spokrewniona z modelami PSA dzięki utworzeniu koncernu Stellantis z Grup FCA i wspomnianego PSA. Z tego względu w artykule znajdziecie odniesienia do marek DS Automobiles, Peugeot, czy Opel. I z tego względu od pewnego czasu wspominamy o Alfie także i my.

W dziale Pole Postition na stronach 12-18 pokazano wizualizację Opla Mokki GSe – usportowionej wersji elektrycznego crossovera (wspomniano także Mantę GSe ElektroMOD), Alpine Megane E-Tech (jako usportowioną wersję nowego Renault Megane E-Tech, choć nie bardzo jestem przekonany do takiego rozwoju wydarzeń – raczej model Alpine będzie oferowany pod inną nazwą, choć niekoniecznie musi tu być mowa o GT X-Over), Alfe Romeo Giulia Quadrifoglio, a także Peugeota e-208 PSE (przy okazji wspomniano 508 PSE oraz RCZ-a).

Test Renault Captura E-Tech w postaci hybrydy HEV (czyli popularnie nazywanej „samoładowalną”) znajdziecie na stronie 32. marcowego AUTO MOTOR I SPORT. To ten sam samochód, który opisałem po jesiennym teście. Redaktor Piaskowski podkreśla, że to już trzecia wersja napędowa – po odmianach spalinowych i hybrydzie plug-in.

Analogiczny zespół napędowy, jak w opisanym przez AUTO MOTOR I SPORT samochodzie, mamy już w Clio, ale też w Arkanie. Autor docenia komfortowe fotele, obsługę klimatyzacji, ale trochę utyskuje na duży ekran na konsoli centralnej, który wymaga sporej uwagi w trakcie obsługi. Podoba się też porządne wykonanie i dynamika, szczególnie przy ruszaniu, które odbywa się zawsze w oparciu o silnik elektryczny. Captur E-Tech HEV ma trafić do salonów w kwietniu br.

To na pewno będzie kolejny hit marki. Dacia Jogger zastąpi w gamie tego producenta trzy modele: Logana MCV, Lodgy i osobowego Dokkera. Siedmiomiejscowe (maksymalnie, bo są też wersje 5-miejscowe) kombi okazuje się być samochodem bardzo dojrzałym, dobrze jeździ, a do tego może mieć naprawdę niezłe wyposażenie. Swoje wrażenia z międzynarodowej premiery prasowej we Francji opisałem trzy i pół tygodnia temu. Jogger zrobił na mnie naprawdę dobre wrażenie, choć podobnie, jak wielu innych dziennikarzy, liczę też na pojawienie się w gamie mocniejszych jednostek napędowych. Na razie jest potwierdzona hybryda, która trafi na rynek w przyszłym roku, ale pod maską tego auta na pewno miło byłoby zobaczyć choćby świetny silnik 1.3 TCe.

AUTO MOTOR I SPORT opisał Jogger na stronach 68-69 i Redaktor Czajkowski chwali przestronność samochodu, jego funkcjonalność, jakość zmontowania kokpitu, który otrzymał też dobre słowo za projekt, a także dynamikę samochodu, co dziwi niektórych, którzy jeszcze tym samochodem nie jeździli i patrzą tylko na suche dane. Owszem, sportowych osiągów nie ma co oczekiwać, ale też nie takie jest założenie tej konstrukcji. Jogger pozwala się sprawnie przemieszczać i oferuje naprawdę przyzwoita dynamikę. Do tego prowadzi się bezpiecznie, stabilnie i przewidywalnie i skutecznie tłumi nierówności dróg. Redaktor Czajkowski dobrze ocenił także układ kierowniczy zapewniający dobrą precyzję. Autor wyraża opinię, że to może być drugi po Dusterze najpopularniejszy model marki w Polsce (i nie tylko).

Kilka marek koncernu Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot), ale też Renault i Nissan, zostały wspomniane w artykule traktującym o zmianach w przemyśle motoryzacyjnym zamieszczonym na stronach 78-82.

A jeśli mowa o Nissanie, to na stronie 89. opisano używanego Qashqaia.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

2023-05-28

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

2023-05-28

Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z napędem 4×4? Diesel lub benzyna

2023-05-28

Pierwsza 100% elektryczna śmieciarka Renault jeździ po Zjednoczonych Emiratach Arabskich

2023-05-28
Tagi: 508 PSEA110Alfa RomeoAlpineAUTO MOTOR I SPORTCapturCitroenClioDaciaDS AutomobilesDustere-208 PSEE-TechGiuliaJoggerLoganManta GSe ElektroMODMegane E-Tech ElectricNissanOpelPeugeotQashqaiR.S.RCZRenaultStellantisStelvioTonale
Udostepnij246Tweet154Udostepnij43
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowy Peugeot 508 face lifting

    Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

    1119 udostępnienia
    Udostepnij 448 Tweet 280
  • Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?

    4112 udostępnienia
    Udostepnij 1645 Tweet 1028
  • Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III

    421 udostępnienia
    Udostepnij 168 Tweet 105
  • Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 1.2 110 KM PureTech – druga generacja. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-07-08
Testy

Test: Renault Express Van dCi i TCe – najtańszy samochód dostawczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-23
Peugeot - testy i opinie

Test: Używany Peugeot 407 2.0 140 KM z gazem – wrażenia użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Maciej Mokwiński
2021-12-09
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 KM dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-06-11
Peugeot 3008 HYbrid4
Peugeot - testy i opinie

Test: Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 „Black Pack” 300 KM – hybrydowy SUV z wnętrzem premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Kierowca - Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III
  • Łukasz - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Lopel - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • CITRO - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

Zobacz też

Renault wchodzi w partnerstwo z firmami Total, EDF i ENEL aby promować elektromobilność

Używany Peugeot 308 1.6 HDi 90 KM z przebiegiem 200 tysięcy kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Renault Latitude… w windzie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.