wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dacia Jogger dobrze oceniona. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 03/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-22
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
649 34
0
586
UDOSTĘPNIEŃ
2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Okładka marcowego numeru miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT kusi dużym zdjęciem Alfy Romeo Tonale, ale widać na niej – w prawym górnym rogu – także Dacię Dogger, którą Redakcja opisuje słowami „wyposażona jak nigdy, tania jak zawsze”. Do tego wspomniano na stronie tytułowej jeszcze Renault Captura. Czyżby było to wydanie, które miłośnicy francuskiej motoryzacji powinni kupić?

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 03 (370) z III.2022
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 12 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 508 PSE, e-208 PSE, RCZ, Captur, Clio, Megane E-Tech Electric, A110, Duster, Jogger, Logan

 

Zachowując dotychczasową objętość 100 stron AUTO MOTOR I SPORT zwiększył cenę – teraz kosztuje 12 zł bez grosika. Trudno się temu dziwić – wszystko drożeje, więc i ceny czasopism motoryzacyjnych wzrosły. Na szczęście dostęp do treści na Francuskie.pl jest darmowy i nie przewidujemy tu żadnych zmian.

Praktycznie cały wstępniak (strona 3.) został poświęcony Alfie Romeo. Wspomniano modele Stelvio, Giulia i najnowszego SUV-a Tonale, pojawiły się odniesienia do Peugeota, PSA i Stellantis, wspomniano też obecnego szefa Alfy, Jean-Philippe’a Imparato. A przy małych zdjęciach pojawiła się wzmianka o marce Alpine.

Podobnie, jak w innych tytułach prasowych w ostatnim czasie, Alfa Romeo Tonale trafiła na łamy już pierwszego artykułu. AUTO MOTOR I SPORT opisało ją na stronach 8-11, ale wcześniej są tylko spis treści i reklama Peugeota 308. SUV Alfy, który został niedawno pokazany, będzie miał, oprócz tradycyjnych, także napędy hybrydowe. Stylistyka jest interesująca, nawiązuje do historycznych modeli tej włoskiej marki, ale technicznie jest spokrewniona z modelami PSA dzięki utworzeniu koncernu Stellantis z Grup FCA i wspomnianego PSA. Z tego względu w artykule znajdziecie odniesienia do marek DS Automobiles, Peugeot, czy Opel. I z tego względu od pewnego czasu wspominamy o Alfie także i my.

W dziale Pole Postition na stronach 12-18 pokazano wizualizację Opla Mokki GSe – usportowionej wersji elektrycznego crossovera (wspomniano także Mantę GSe ElektroMOD), Alpine Megane E-Tech (jako usportowioną wersję nowego Renault Megane E-Tech, choć nie bardzo jestem przekonany do takiego rozwoju wydarzeń – raczej model Alpine będzie oferowany pod inną nazwą, choć niekoniecznie musi tu być mowa o GT X-Over), Alfe Romeo Giulia Quadrifoglio, a także Peugeota e-208 PSE (przy okazji wspomniano 508 PSE oraz RCZ-a).

Test Renault Captura E-Tech w postaci hybrydy HEV (czyli popularnie nazywanej „samoładowalną”) znajdziecie na stronie 32. marcowego AUTO MOTOR I SPORT. To ten sam samochód, który opisałem po jesiennym teście. Redaktor Piaskowski podkreśla, że to już trzecia wersja napędowa – po odmianach spalinowych i hybrydzie plug-in.

Analogiczny zespół napędowy, jak w opisanym przez AUTO MOTOR I SPORT samochodzie, mamy już w Clio, ale też w Arkanie. Autor docenia komfortowe fotele, obsługę klimatyzacji, ale trochę utyskuje na duży ekran na konsoli centralnej, który wymaga sporej uwagi w trakcie obsługi. Podoba się też porządne wykonanie i dynamika, szczególnie przy ruszaniu, które odbywa się zawsze w oparciu o silnik elektryczny. Captur E-Tech HEV ma trafić do salonów w kwietniu br.

To na pewno będzie kolejny hit marki. Dacia Jogger zastąpi w gamie tego producenta trzy modele: Logana MCV, Lodgy i osobowego Dokkera. Siedmiomiejscowe (maksymalnie, bo są też wersje 5-miejscowe) kombi okazuje się być samochodem bardzo dojrzałym, dobrze jeździ, a do tego może mieć naprawdę niezłe wyposażenie. Swoje wrażenia z międzynarodowej premiery prasowej we Francji opisałem trzy i pół tygodnia temu. Jogger zrobił na mnie naprawdę dobre wrażenie, choć podobnie, jak wielu innych dziennikarzy, liczę też na pojawienie się w gamie mocniejszych jednostek napędowych. Na razie jest potwierdzona hybryda, która trafi na rynek w przyszłym roku, ale pod maską tego auta na pewno miło byłoby zobaczyć choćby świetny silnik 1.3 TCe.

AUTO MOTOR I SPORT opisał Jogger na stronach 68-69 i Redaktor Czajkowski chwali przestronność samochodu, jego funkcjonalność, jakość zmontowania kokpitu, który otrzymał też dobre słowo za projekt, a także dynamikę samochodu, co dziwi niektórych, którzy jeszcze tym samochodem nie jeździli i patrzą tylko na suche dane. Owszem, sportowych osiągów nie ma co oczekiwać, ale też nie takie jest założenie tej konstrukcji. Jogger pozwala się sprawnie przemieszczać i oferuje naprawdę przyzwoita dynamikę. Do tego prowadzi się bezpiecznie, stabilnie i przewidywalnie i skutecznie tłumi nierówności dróg. Redaktor Czajkowski dobrze ocenił także układ kierowniczy zapewniający dobrą precyzję. Autor wyraża opinię, że to może być drugi po Dusterze najpopularniejszy model marki w Polsce (i nie tylko).

Kilka marek koncernu Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot), ale też Renault i Nissan, zostały wspomniane w artykule traktującym o zmianach w przemyśle motoryzacyjnym zamieszczonym na stronach 78-82.

A jeśli mowa o Nissanie, to na stronie 89. opisano używanego Qashqaia.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508 PSEA110Alfa RomeoAlpineAUTO MOTOR I SPORTCapturCitroenClioDaciaDS AutomobilesDustere-208 PSEE-TechGiuliaJoggerLoganManta GSe ElektroMODMegane E-Tech ElectricNissanOpelPeugeotQashqaiR.S.RCZRenaultStellantisStelvioTonale
Udostepnij234Tweet147Udostepnij41
Poprzedni

Związki zawodowe w Stellantis żądają podwyżek. „Wyniki finansowe są bardzo dobre, chcemy więcej zarabiać”

Następny

Nowy Peugeot 308 z kolejną nagrodą: Berline Business 2022

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Peugeot 308 z kolejną nagrodą: Berline Business 2022

Nowa Dacia Logan

Nowa Dacia Logan wycofana z oferty na rynku hiszpańskim

Dealerzy Stellantis będą mieli do dyspozycji nowy i wydajny model biznesowy. Ale wyniki w Polsce coraz gorsze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marcin - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • ŁUKASZ - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Luu - Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Radek - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Verka - Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Verka - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Verka - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger
  • Pierwsze egzemplarze Renault e-Master trafiły do sieci RTV Euro AGD
  • Peugeot 208 najpopularniejszym francuskim samochodem na świecie
  • Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.