AUTO MOTOR I SPORT na okładce kwietniowego numeru twierdzi, że Skoda Kamiq bezpardonowo wjeżdża na teren Nissana Juke’a. Cóż, Juke nie każdemu musi się podobać, ale na pewno jest samochodem oryginalnym, do bólu wręcz. Nijaka Škoda będzie wybierana przez nijakich ludzi, którzy w żaden sposób nie chcą się wyróżniać na drodze. I w życiu. Co to więc za teren Juke’a?
AUTO MOTOR I SPORT nr 04 (335) z IV.2019
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 9,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Ami One, Berlingo, C1, C3, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Spacetourer, 7 Crossback, 108, 208, 2008, 308, 407, 508, 508 Peugeot Sport Engineered, 607, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Megane, Talisman, Twingo, A110, Duster, sportowe
Tylko opisowo wspomniano na okładce aktualnego AUTO MOTOR I SPORT kilka aut francuskich (2008, Captur, Kadjar), na zdjęcia się Redakcja nie zdecydowała.
Renault Captura pokazano w roli rywala Škody Kamiq na stronie 7. Niżej wspomniano też Peugeota 308 SW, a jeszcze niżej Citroëna C4 Picasso. Choć przecież teraz nazywa się on Citroën C4 Spacetorer. Swoją drogą ciekawe, czy w motogazetkach pojawi się rozpacz z powodu braku napędu 4×4 w Kamiqu.
Peugeota 208 drugiej generacji przedstawiono krótko na części strony 10. Pojawiło się tam także odniesienie do 508-ki.
Cztery strony dalej znajdziecie krótki materiał o koncepcyjnym Citroënie Ami One, który podkreślał stulecie marki na salonie w Genewie i zapowiadał motoryzację przyszłości.
Obok pojawiła się też maleńka wzmianka o Concept 508 Peugeot Sport Engineered.
Koncern PSA wspomniano na marginesie strony 19. w artykule traktującym o tym, co dla producentów samochodów może przynieść Brexit.
Renault Kangoo Express Z.E. wspomniano krótko na stronie 24.
Peugeota 308 GT wskazano na stronie 41. jako potencjalnego rywala dla opisanego tam Seata Leona FR.
Pierwszy test francuskiego samochodu na łamach kwietniowego AUTO MOTOR I SPORT znajdziecie dopiero na stronie 42. Opisano tam Renault Kadjara 1.3 TCe. Auto ma nowy silnik, alei nowy system multimedialny, a panel klimatyzacji pochodzi – zdaniem Redaktora Muchy – z Dacii Duster. Dobrze, że dodał, iż to żadna ujma ;-) Autor pochwalił nowe fotele, (to dzisiaj jedne z najwygodniejszych foteli w tej klasie aut), chociaż akurat te oceniane są dostępne tylko w najwyższej specyfikacji (Intens). Kadjar jest przestronny, dobrze wyciszony, a jego zawieszenie miękko wybiera nierówności. Dobre oceny zebrał też 160-konny silnik oraz dwusprzęgłowa przekładnia.
Renault Clio Grandtour dCi 90 okazało się najmniej zużywającym paliwa samochodem, o czym wzmiankę znajdziecie na stronie 51. W segmencie dużych SUV-ów prymat należy do DS 7 Crossbacka BlueHDi 180.
Plebiscyt Best Cars 2019 podsumowano na stronach 72-93. Już w gronie aut najmniejszych pojawiły się Peugeot108, Citroen C1 i Renault Twingo. W segmencie aut małych (czyli z grubsza B) pojawił się Citroën C3, który triumfował z kolei w tej klasie, ale w grupie aut przystępnych cenowo. W tej grupie pojawiło się też Renault Clio, choć Redakcja AUTO MOTOR I SPORT spodziewa się, że nowa generacja będzie nieco droższa.
Wśród przystępnych cenowo kompaktów wspomniano też o Renault Megane i Citroënie C4 Cactusie.
Trzecie miejsce w segmencie D przypadło Peugeotowi 508. Przypomniano też modele 407 i 607. W tej klasie wśród aut przystępnych cenowo wspomniano też Renault Talismana.
Drugie miejsce wśród przystępnych cenowo aut sportowych zdobyło Alpine A110.
Z kolei Dacia Duster sięgnęła po drugie miejsce wśród przystępnych cenowo kompaktowych SUV-ów. Wspomniano tam także Citroëna C4 Cactusa i Peugeota 2008.
DS 7 Crossback triumfował w segmencie dużych SUV-ów przystępnych cenowo.
Z kolei w grupie vanów przystępnych cenowo zwyciężył Citroën Berlingo. Czwarte miejsce w klasyfikacji vanów ogółem przypadło Renault Espace’owi, a siódme Citroënowi C4 Spacetourerowi.
Alians Renault Nissan Mitsubishi wspomniano w artykule poświęconym akumulatorom i napędom elektrycznym (strony 96-101).
W segmencie miejskich SUV-ów/corssoverów (strony 104-109) AUTO MOTOR I SPORT proponuje m.in. Renault Captura i Peugeota 2008. Ten drugi DEKRA oceniła wręcz znakomicie w swoim raporcie usterkowości (do 50.000 km przebiegu, innych danych nie ma). Peugeot też wypadł dobrze, choć nieco gorzej od rywala. Oba modele śmiało można wybierać, czy to na rynku pierwotnym, czy – jak w AUTO MOTOR I SPORT – używane.
Za nami pierwszy wyścig Formuły 1 (w Australii), a w AUTO MOTOR I SPORT na stronach 110-113 znajdziecie artykuł „przedsezonowy”. Pojawiły się w nim wzmianki o zespole Renault. Pierwszy wyścig przyniósł Renault sześć punktów zdobytych przez Nico Hülkenberga, który startował z jedenastego pola. Jego zespołowy kolega, Daniel Ricciardo, ruszał z dwunastego miejsca startowego, ale został przez zespół wycofany z rywalizacji
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w czwartym tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport
Najnowsze komentarze