Używana Renault Laguna III to dobre auto. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 04/2020

2 379

Okładka kwietniowego AUTO MOTOR I SPORT kompletnie ignoruje francuską motoryzację. Niby nic nowego, ale jednak przykro. Gdyby Samochodem Roku został Golf, albo inna Octavia, to pewnie okładka aż by od tego kipiała. Peugeot 208 najwyraźniej jest nie po myśli AUTO MOTOR I SPORT i dlatego pokazano na okładce Porsche Taycana. Jego sprzedaż w Polsce będzie pewnie mniejsza od nowego 208 i to nawet biorąc pod uwagę, że Peugeot jest uznawany za drogi samochód. W moim odczuciu wcale nie tak znowu bardzo drogi przy uwzględnieniu tego, co oferuje. A Porsche Taycan kosztuje naprawdę niemałe pieniądze. Startuje z poziomu zauważalnie pod 450.000 zł, a testowana przez AUTO MOTOR I SPORT wyceniana jest na blisko 800.000 zł.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 04 (347) z IV.2020
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 108 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 10,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Michelin, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, 3 Crossback, 7 Crossback, DS 9,  208, 508, Captur, Clio, Laguna, Spring, Corsa, sportowe

 

Za to Peugeota 208 w odniesieniu do wyników COTY 2020 wspomniał Redaktor Popkiewicz we „wstępniaku”, który znajdziecie na stronie 3. Pokazano tam nawet małe zdjęcie zwycięzcy ;-)

Dacię Spring Electric pokazano w lewym dolnym rogu strony 10. Ma to być najtańszy, a na pewno jeden z najtańszych samochodów elektrycznych. Oczywiście z założenia jest to autko miejskie, stąd niewielka pojemność akumulatorów zapewniających zasięg rzędu 200 km.

Na następnej stronie natkniecie się na niewiele większa notatkę poświęconą elektrycznej wersji Renault Twingo. Nieco wyżej z kolei pokazano dwa zdjęcia DS 9, nowego flagowego modelu francuskiej marki premium. U nas znajdziecie o wiele więcej zdjęć oraz video. W artykuliku w AUTO MOTOR I SPORT wspomniano też DS 7 Crossbacka i Peugeota 508.

Citroëna C3 Aircross wspomniano na stronie 16. w tekście poświęconym wartościom rezydualnym.

DS 3 Crossback znalazł swoje miejsce na stronie 36. Tam opublikowano test elektrycznej wersji tego modelu (E-Tense). Doceniono materiały wykończeniowe, styl i wykonanie samochodu. Nieźle oceniono także zużycie energii. Dobrze wypadł komfort zawieszenia, nieco gorzej – przestronność, ale pamiętać trzeba, to SUV segmentu B. Ponieważ DS 3 Crossback E-Tense jest samochodem w pełni elektrycznym, więc sporo kosztuje. Ceny startują z poziomu 159.900 zł, ale AUTO MOTOR I SPORT docenia bogate wyposażenie. Generalnie wrażenie po przeczytaniu testu jest naprawdę dobre. W tekście wspomniano też elektrycznego Peugeota 208 i Opla Corsę.

AUTO MOTOR I SPORT zaczyna długodystansowy test Renault Clio V. Opisano ten fakt na stronach 74-77. Testowane auto, to wersja napędzana litrowym benzynowym silnikiem TCe 100, a wersja wyposażeniowa, to Intens. Redaktorzy zamierzają pokonać 50.000 km w pół roku. Renault Polska przewiduje, że taka odmiana będzie stanowiła trzon sprzedaży Clio V na naszym rynku i dlatego właśnie taki model trafił do testu. W materiale wspomniano też Captura, który w podobnej wersji silnikowej i wyposażeniowej kosztuje o 13.000 zł więcej od Clio. Jesteśmy bardzo ciekawi wyników, bo nam Clio się podobało.

Opona Michelin Pilot Sport 4 zajęła drugie miejsce (z minimalną stratą do zwycięzcy) w teście opon letnich w rozmiarze 225/45R18Y (strony 82-86). Porównano 11 rodzajów opon. My od pewnego czasu testujemy opony Michelin CrossClimate+, które jeżdżą na naszym redakcyjnym samochodzie Renault Kadjar 1.3 TCE. Na razie okazuje się, że był to dobry wybór.

W dziale Autokomis, w którym AUTO MOTOR I SPORT prezentuje samochody używane, tym razem skupiono się na klasie średniej (segment D). na stronie 93. opisano Renault Lagunę III generacji. Samochód wypadł całkiem dobrze – uzyskał noty albo „przeciętne”, albo lepsze od przeciętnej, a w jednym przypadku (nadwozie, rama, wnętrze aut z przebiegiem do 50.000 km) nawet znacznie lepszy od przeciętnej. To komfortowy samochód o ciekawej stylistyce dostępny w atrakcyjnych cenach. Co ciekawe takiej tabelki z usterkowością poszczególnych podzespołów nie znajdziecie na następnej stronie przy opisie Volkswagena Passata. Ciekawe dlaczego… Czyżby

Bolid Renault, jak i wszystkie inne, które pojawią się w tegorocznych wyścigach Formuły 1, pokazano na stronie 103.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w czwartym tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
Krzysztof GregorczykMiro Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Miro
Gość
Miro

200 km to niewielki zasięg? Jak w BMW i3 z wypożyczalni naładowanym w 100% pali się 180 km to jest lux, a wiadomo że komputer zawsze nagina na niekorzyść kierowcy. 200 km to bardzo dobry wynik jak na auto niebędące teslą