Już za dosłownie chwilę do punktów sprzedaży prasy trafi datowane na maj wydanie miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Czas więc najwyższy, by sprawdzić, czy warto było kupić numer kwietniowy. A na jego okładce widnieje duże zdjęcie najnowszego wcielenia Opla Mokki, modelu opracowanego już pod skrzydłami Grupy PSA.
AUTO MOTOR I SPORT nr 04 (359) z IV.2021
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 108 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 10 groszy
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, DS 4, DS 4 Cross, 7 Crossback, 208, 508, Rifter, Clio, Espace, Talisman, Duster, Corsa, Mokka
Również na okładce widać Nissana Qashqaia w najnowszej wersji. Auto pojawia się na stronach 10-13 i nie brakuje tam wzmianki o współpracy japońskiej firmy z francuskim Renault. Co więcej – materiał został wzbogacony o przegląd crossoverów, które już trafiły, lub trafią w najbliższych miesiącach na rynek. Wspomniano tam także DS 4 / DS 4 Cross.
O tym, jak średnio zdrożało 10 najpopularniejszych w Polsce aut AUTO MOTOR I SPORT pisze na dole strony 20. Wspomina tam Renault Clio i Dacię Duster, których ceny wzrosły odpowiednio o 9,2% i 51%.
Test najnowszego Opla Mokki znajdziecie na stronach 22-25. AUTO MOTOR I SPORT wspomina tam Grupę PSA, Citroëna i Peugeota, a jeśli chodzi o modele, to Opla Corsę i Citroëna C4.
Corsa pojawiła się ponownie w roli rywala dla opisanej na stronach 42-43 Škody Fabii, która dopiero czai się do wejścia w bloki startowe.
Wyniki plebiscytu Best Cars 2021 znajdziecie na stronach 72-83. W segmencie B drugie miejsce zdobył Peugeot 208, a za najlepsze auto tej klasy przystępne cenowo uznano Renault Clio. Doceniono też Citroëna C3 i Opla Corsę. Z kolei w grupie aut przystępnych cenowo w segmencie D na podium uplasował się Peugeot 508. Za przystępnego cenowo dużego SUV-a uznano też DS 7 Crossbacka, który też znalazł się na podium w tej kategorii. Renault Espace zajął trzecią pozycję w szerokiej kategorii vanów, w której Peugeot Rifter zajął drugie, a Citroën Berlingo trzecie miejsce w grupie aut przystępnych cenowo.
Dacia Duster wzięła udział w teście reflektorów samochodowych (strony 86-90). Oceniono ją średnio.
W dziale Autokomis, gdzie AUTO MOTOR I SPORT prezentuje samochody używane, opisano kilka modeli segmentu D. Wśród nich znalazł się – na stronie 96. – Renault Talisman. Okazuje się, że to dobrze wykonany, trwały i komfortowy samochód, w którym można mieć naprawdę dobre wyposażenie i wiele dobrej jakości materiałów. AUTO MOTOR I SPORT narzeka na pojawiające się usterki elektroniki oraz konieczność wymiany sprzęgieł w skrzyniach EDC, ale to raczej rzadkość przy niewielkich przebiegach. Generalnie Talisman, to dobry samochód.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w czwartym tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT. Szkoda kasy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport
Najnowsze komentarze