Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Auto motor i sport” nr 07/2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-16
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
33
A A
7
prasowka Wiadomości

Już za parę dni, w najbliższy piątek, do punktów sprzedaży prasy trafi sierpniowe wydanie miesięcznika „Auto motor i sport”. Czy warto więc poszukać jeszcze w kioskach wydania datowanego na lipiec? Ponieważ trwają wakacje, część z Was pewnie przebywa na urlopach, warto czasem wziąć w garść coś, co da się poczytać. Czy jednak siódmy numer „AMiS” okaże się dla miłośników francuskiej motoryzacji warty wydania 860 groszy?

Peugeot 408 – reklama

 

„Auto motor i sport” nr 07 (266) z VII.2013
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 8,60 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,9 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 208, 2008, 308, 309, 508, 5008, RCZ, Captur, Clio, Megane, Scenic, Duster, Lodgy, Sandero, sportowe

 

Renault Captur zagościł na okładce miesięcznika na dużym zdjęciu obok Chevroleta Traxa, a wszystko dzięki zapowiedzi porównawczego testu tych dwóch samochodów.

Interesujący, by nie powiedzieć „zastanawiający” materiał znajdziecie na stronach 14-15. Z jednej strony pokazano nadchodzącą wersję nowego Peugeota 308 wspominając przy okazji modele 2008 i 309, ale z drugiej od razu skontrowano to aż sześcioma modelami z Grupy Volkswagena. To się pojawia dosłownie wszędzie i przy każdej okazji, jak wzorzec. I robi się niesmaczne.

Widać to choćby po krótkich notatkach w dziale Dobry miesiąc / Zły miesiąc zamieszczonych na stronie 24. I to nawet mimo tego, że jedną z nich zaliczono do „dobrego”, a drugą do „złego”. Pierwsza, to wzmianka o sukcesach Roberta Kubicy w rajdach, w której pominięto markę samochodu, którą Polak startuje. W drugiej, niby „złej”, napisano o Volkswagenie Polo Sebastiena Ogiera, a nawet o usterce tego samochodu. Ale napisano o nim. Bo liczy się każda wzmianka – stara medialna zasada…

Peugeota 2008 opisano na stronach 26-28. Wspomniano przy okazji model 208, na którym miejski crossover z lwem na masce bazuje, a także parę modeli konkurencyjnych, w tym Renault Captura. Doceniono stylistykę 2008-ki, pochwalono nawet to, że w nim kierownica nie przysłania zegarów, jak to ma – rzekomo – miejsce w 208-ce. Ciepłe słowa skierowano pod adresem bagażnika oraz elektroniki wspomagającej kierowcę na podłożu o gorszej przyczepności. Nawet podstawowy w gamie, 82-konny trzycylindrowy silnik uznano za całkiem sensowny, choć głównie do miasta. Zawieszenie również pochwalono, ale najbardziej zdziwiło mnie stwierdzenie, że dobrze pracuje skrzynia biegów – wszak to element, który się we francuskich samochodach z reguły mocno krytykuje.

Wspomniane wcześniej porównanie Captura i Traxa znajdziecie na stronach 36-43. Wzięto pod lupę modele napędzane silnikami wysokoprężnymi o mało porównywalnych mocach – ten w Traxie dostarcza 130 KM, ten w Capturze tylko 90 KM. Odbiło się to na osiągach, które w nieznacznym stopniu zbilansowało spalanie, za to cena już owszem. Tylko że w ocenie punktowej „AMiS” cena zakupu samochodu nie występuje, nic więc Renówce po niej.
Jakoś też nie potrafię zrozumieć, dlaczego wnętrza obu aut uznano za klasyczne. Chyba mam inne pojmowanie klasyki… Nie dyskutuję za to z wymiarami wnętrza – Chevrolet jest samochodem dłuższym o 12,6 cm, nic więc dziwnego, że może zaoferować więcej przestrzeni. Chociaż uwierzyć musimy na słowo – żadnych wymiarów tegoż wnętrza nie podano, choć diagramy się pojawiły.
W ocenie jednostek napędowych musiał wygrać Chevrolet – większa pojemność, większa moc, wyższa wartość maksymalnego momentu obrotowego…  Trax okazał się jednak mniej dynamiczny, niż obiecywał to producent, zaś Captur mile zaskoczył lepszym przyspieszeniem, aniżeli wynikało to z danych technicznych. Osobiście jednak wolałbym porównanie wersji z benzyniakami, które mają podobną moc maksymalną – chyba byłoby sprawiedliwiej.
Pochwalono za to właściwości jezdne Renault oraz jego układ kierowniczy. Zauważono również niższą – o 200 kg – masę Captura, dzięki czemu francuskie auto jest oszczędniejsze.
Niestety w walce na punkty nie na wiele się to zdało – aż 12-punktowa przewaga Chevroleta w podgrupie Napęd sprawiła, że Captur przegrał porównanie pięcioma oczkami. Ale bezpieczeństwem, komfortem jazdy i właściwościami jezdnymi pokonał rywala ulegając mu nieznacznie jeszcze tylko w podgrupie Nadwozie.

Renault Scenic’a i Peugeota 5008 wspomniano w teście Kii Caren zamieszczonym na stronach 56-61.

W sporym teście układów ESP (strony 74-81) pojawiło się jedno auto z grona tych szczególnie nas interesujących – Dacia Sandero 0.9 TCe. I okazało się, że po różnych konkurencjach testowych układ stabilizacji toru jazdy w tym niedrogim samochodzie okazał się gorszy jedynie od tego w montowanym w niemal sześciokrotnie droższym Audi A6 3.0 TDI Quattro! Wszystkie pozostałe samochody w teście, bez względu na segment i cenę, miały gorzej działający – zdaniem „AMiS” – układ ESP!

Wspaniały artykuł poświęcony Sebastianowi Loebowi i jego karierze związanej z Citroënem znajdziecie na stronach 108-111. Przypominam, że w Empikach (i pewnie jeszcze gdzieś) kupicie biografię Seba zatytułowaną „Mój styl jazdy” – ja zamierzam się z nią zapoznać podczas mojego urlopu :-)

W dziale Ranking sprzedaży na stronach 120-121 znalazły się wzmianki o Renault Clio, Peugeocie 208, Renault Megane, Peugeocie 508, Citroënie C5, Peugeocie RCZ, Dacii Duster, Renault Capturze, Dacii Lodgy, Peugeocie 5008 i Renault Scenic’u.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w datowanym na lipiec numerze „Auto motor i sport”.

Warto przeczytać!

Renault R5
London Images
16th December 2024
Images Copyright Malcolm Griffiths
M:07768 230706
E:malcy1970@me.com
I:@malcy1970

Renault negocjuje z chińskim dostawcą nową technologię silników elektrycznych bez metali ziem rzadkich

2025-11-11
peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?

2025-11-10

 

Krzysiek Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: SanderoDuster308MeganeC5ClioPeugeotLodgySport208Renault108Dacia5085008Citroen
Udostepnij11Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15130 udostępnienia
    Udostepnij 6052 Tweet 3783
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2358 udostępnienia
    Udostepnij 943 Tweet 590
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6438 udostępnienia
    Udostepnij 2575 Tweet 1610
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4440 udostępnienia
    Udostepnij 1776 Tweet 1110

Testy samochodów

Peugeot 508 2018
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 180 KM First Edition – pierwsze wrażenia właściciela w Polsce! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-16
DS 9 – pierwsza jazda 34 Wiadomości
Testy

Test: DS 9 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-15
30 Citroen C3 1.6 VTi Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.6 VTi 120 KM 2013 – miejski samochód z dobrym widokiem na przyszłość. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-11
peugeot 308 mhev 136km 9 scaled Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?

autor Tomasz Nowicki
2024-11-24
renault arkana 2024 24 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana 1.6 E-Tech 145 KM po faceliftingu: czy naprawdę tak mało pali?

autor Tomasz Nowicki
2024-03-05

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Peugeot 508 i rdza okiem użytkownika. Współczesne auta także wymagają zaangażowania i trosko właściciela

Używana Dacia Duster 4×2 1.5 dCi 2014 kontra Dacia Duster 1.5 dCi 2022 4×4. Wrażenia użytkownika

Jaka może być maksymalna masa ciągniętej przyczepy?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz