Nawet cień francuskiej motoryzacji nie przemknął przez okładkę wrześniowego numeru miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Fakt – pokazano na niej jedynie cztery samochody, o kilku innych wspomniano tekstowo, ale nie zmienia to faktu, że próżno tu szukać Citroëna, Peugeota, czy Renault, o DS już nawet nie wspominając. A w środku numeru? Sprawdźmy!
AUTO MOTOR I SPORT nr 09 (304) z IX.2016
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 108 (z okładką)
Cena: 8,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, 4, Kadjar, Duster
Pierwszym samochodem pozostającym w kręgu naszych zainteresowań, o którym wzmiankę znalazłem we wrześniowym AUTO MOTOR I SPORT, jest Dacia Duster, którą wspomniano w teście porównawczym Nissana Qashqaia, Škody Yeti i Ssangyonga XLV zamieszczonym na stronach 42-49.
Kolejny zapis wrażeń z długodystansowego testu DS 4 pojawił się na stronie 60. AUTO MOTOR I SPORT sam przyznaje, że miesiąc temu narzekali w tym samochodzie „w zasadzie na wszystko, co jest związane z tylnymi drzwiami”, więc tym razem pojawią się pochwały. I faktycznie – na plus zaliczono „wszystko, co dotyczy jazdy DS-em z przodu”. Czyli fotele, zajmowanie w nich miejsca, obsługę, widoczność, wygodną pozycję za kierownicą, nawet działanie ekranu dotykowego. W dodatku koszty przeglądu po 25.000 km okazały się bardzo rozsądne – nie osiągnęły nawet 700 zł.
W dziale Ranking sprzedaży (strona 104.) zamieszczono tabelkę z wynikami rejestracji nowych aut osobowych w Unii Europejskiej w pierwszej połowie 2016 roku. Wynika z niej, iż Renault było drugą marką we wspólnocie, Peugeot piątą, Citroën jedenastą, a Dacia szesnastą. Oznacza to, że Renault i Citroën awansowały o oczko w stosunku do wyników za cały rok 2015, zaś Dacia o oczko spadła. Peugeot utrzymał pozycję. Jak widać nie jest tak strasznie źle z francuską motoryzacją ;-) Aha – w rankingu jest też marka DS na pozycji 28., o oczko słabiej, niż za cały rok 2015.
Na tej samej stronie pojawiła się też notatka o wprowadzeniu na polski rynek limitowanej serii Renault Kadjara Night&Day.
Citroëna C1 wspomniano na stronie 106.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano we wrześniowym numerze AUTO MOTOR I SPORT. Nie napracowałem się więc przy tym przeglądzie prasy ;-)
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTOR I SPORT
Najnowsze komentarze