Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 11/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-11-06
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
54
A A
0
Auto motor i sport 11 2017 stronniczy przegląd prasy Przeglad Prasy

To, co tym razem zrobił na okładce miesięcznik AUTO MOTOR I SPORT jest dość znamienne dla polskojęzycznych motogazetek. Pokazano (w dolnej części) Citroëna C3 Aircross i napisano, że to „van w przebraniu crossovera”. Zdecydowanej większości SUV-ów i crossoverów francuskich marek motogazetki zarzucają, iż są vanami. I tu mam dwie refleksje. Pierwsza jest taka, że mam wrażenie, iż robią to, by zdyskredytować te samochody w oczach potencjalnych nabywców. Jak? Ano tak, że rynek SUV-ów i crossoverów kwitnie, więc próbuje się w ten sposób utrącać auta niemiłej konkurencji. Często atrakcyjne, dobrze wyposażone i bardzo dobrze wycenione. Druga jest taka, że to strzał w stopę. Francuzi bowiem robią świetne vany i jeśli ich crossovery czy nawet SUV-y mają naleciałości z tego rodzinnego segmentu, to znaczy, że oferują pewną jakość dodaną, której zwłaszcza niemiecka konkurencja zwyczajnie nie posiada.

Peugeot 408 – reklama

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 11 (318) z XI.2017
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 9,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 8,6 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C4 Cactus, 2008, 308, 3008, Captur, Clio, Scenic

 

Bo czyż C3 Aircross pokazany na okładce nie jest przykładem na próbę takiej – w moim odczuciu – dyskredytacji? Czyż o Nowym Scenic’u nie piszą, że to wciąż minivan? Z czym się zresztą zgadzam, czemu wkrótce dam wyraz w redakcyjnym teście takiego samochodu. Nawet jakże rasowo, SUV-owo, wyglądającego Kadjara odnoszą cały czas do Nissana Qashqaia podkreślając crossoverowatość japońskiego samochodu. I tak jest niemalże wszystkim. Nawet z Peugeotem 3008. Alej, jak napisałem na wstępie, ma to dość krótkie nóżki, bo Francuzi potrafią robić naprawdę znakomite minivany.

Dopiero na stronach 22-25 listopadowego AUTO MOTOR I SPORT pojawia się pierwszy materiał o francuskim samochodzie. To test Citroëna C3 Aircross właśnie. I choć głównego rywala Redaktor Ziemek upatruje w Renault Capturze, to już w pierwszym zdaniu pojawia się odniesienie do C3 Picasso. Na szczęście odniesienie pozytywne, bo traktujące o przestronności (nad głowami kierowcy i pasażerów).

Siłą rzeczy nie mogło zabraknąć również odniesienia do C3. Aircross jest od C3 dłuższy (o 16 cm) i wyższy (o 12 cm). Spory rozstaw osi (2.604 mm) zapewnia bardzo przyzwoita przestronność i bagażnik o pojemności od 410 do 520 litrów i to bez składania kanapy! Po jej złożeniu przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć do nawet 1.289 litrów.

Dobrze oceniono pracę zawieszenia – zapewnia dużo pewności prowadzenia przy jednoczesnym zachowaniu sporej dozy komfortu. Dochodzą do tego inne aspekty tej cechy – komfort akustyczny, komfort materiałów wykończeniowych i inne wyrażone w filozofii Citroën Advanced Comfort.

Pochwalono również gamę silnikową. Autor poleca przy tym C3 Aircrossa ze 110-konnym PureTechem i automatyczną skrzynią. Wersja Shine (najbogatsza) z takim zestawem wyceniana jest na 70.650 zł, ale całość zapewnia bardzo komfortową jazdę.

Wspomniany przed chwilą rywal Citroëna, czyli Renault Captur, został zaprezentowany na stronie 26. Odmiana XMod jest dość droga – auto napędzane 120-konnym benzyniakiem kosztuje 76.100 zł, ale za to jest naprawdę bogato wyposażone. Ów silnik został pochwalony (bo to czterocylindrowa jednostka), ale nie spodobało się zużycie paliwa – wyniosło (w trasie!) ponad 6 l/100 km. W mieście było to aż 9,5 l/100 km. Nie tak dawno miałem przyjemność jeździć Capturem Initiale Paris z analogicznym silnikiem. Średnie spalanie z całego testu (blisko 930 km) sięgnęło 6,8 l/100 km. A więc niewiele więcej, niż AUTO MOTOR I SPORT uzyskał w trasie. W ruchu miejskim do 9 l/100 km nawet się nie zbliżyłem, a oni uzyskali 9,5 litra. Nie wiem, jak jeździli, ale nie wydaje mi się, żeby traktowali Captura w miarę spokojnie. A jeśli mam rację, to czy można to uznać za miarodajne wyniki?

Nie spodobało się też komfortowe zawieszenie, które – zdaniem AUTO MOTOR I SPORT – nie pozwala na dynamiczną jazdę. Także układ kierowniczy – zdaniem Autora – nie zapewnia precyzji. Tylko czy to nie jest przypadkiem miejski SUV, od którego oni tam oczekują sportowych wrażeń? Zresztą w moim odczuciu wcale nie jest tak źle ani z zawieszeniem, ani z układem kierowniczym. Wszak drogi publiczne to nie tor wyścigowy i to, do czego przykładają tak wielką wagę redaktorzy z motogazetek ma znaczenie co najwyżej trzeciorzędne.

Peugeota 308 GT Wspomniano w roli rywala dla Volkswagena Golfa GTD opisanego na stronach 34-35. No to przy okazji wspomnę, bo AUTOMOTOR I SPORT tego nie uczynił, że bazowa wersja 308 GT kosztuje w Polsce od 105.900 zł, gdy trzydrzwiowy Golf GTD wyceniany jest na minimum 120.790 zł. Kupując Peugeota oszczędzicie więc ponad 15.000 zł, a jest dość prawdopodobne, że i tak otrzymacie lepsze wyposażenie.

W teście Kii Stonic wspomniano Citroëna C3 Aircross, a za głównego konkurenta został uznany Renault Captur.

C3 Aircrossa, C4 Cactusa i Peugeota 2008 wspomniano już na wstępie testu Opla Crosslanda X (strony 40-45). Opel jest technicznym bliźniakiem C3 Aircrossa i Peugeota 2008, ale to nie powinno dziwić – wszak w tym segmencie niemiecka marka współpracowała z PSA już na długo przed przejęciem Opla przez Francuzów od GM. Przy okazji – C3 Aircross jest zauważalnie tańszy od Crosslanda X, przynajmniej w Polsce. Oczywiście mam  na myśli auta z tymi samymi silnikami i o podobnym wyposażeniu.

Porównanie trzech samochodów o oznaczeniu RS znajdziecie na stronach 50-57. To Audi RS 5 Coupe, Renault Clio R.S. Trophy oraz Škoda Octavia Combi RS 4×4. Porównanie – nie bójmy się tego powiedzieć – z czapy. Bo jak jeszcze Octavię z Clio można od biedy porównać nawet pod względem ceny (bo nie segmentu), tak z Audi już zupełnie. Nie ta półka cenowa! Takie Audi kosztuje bowiem ponad cztery stówki, czyli czterokrotnie więcej od Renault!

Wygrało, rzecz jasna, Audi, ale przy takiej cenie, to już można sobie na wiele pozwolić konstruując samochód. Drugie miejsce – to zaskoczenie – przypadło Renówce. Bo jest zadziorne, bardziej angażujące od RS 5 i bezkompromisowe. Octavia wykazała wszystkie cechy kompaktowego kombi, ale sportu w niej jest jak na lekarstwo. Znaczek RS jest w przypadku czeskiego samochodu przyklejony mocno na wyrost.

Peugeota 3008 przywołano kilkakrotnie w teście technicznie spokrewnionego z nim Opla Grandlanda X (strony 58-59).

Citroën C3 wkrótce skończy swój test długodystansowy w AUTO MOTOR I SPORT, ale zanim to się stanie możemy zajrzeć do kolejnych wrażeń z jazdy. Zamieszczono je na stronie 70. Stwierdzono, że ConnectedCAM jest nieprzydatnym gadżetem. Cóż – może w kwestii publikowania zdjęć i filmów w portalach społecznościowych rzeczywiście, ale w przypadku „dzwona” trudno przecenić obecność systemu. Wszak automatycznie zapisuje on chwile sprzed i po wypadku, a to się naprawdę może przydać. Nie trywializowałbym więc kamerki seryjnej w najbogatszej odmianie C3.

Podobnie próbuje się zdyskredytować C3 pod względem rozmiarów. Niedawno pojechałem do Warszawy i spotkałem na ulicy tego miejskiego Citroëna. On naprawdę robi duże wrażenie. Wydaje się naprawdę spory! Rzuca się w oczy nie tylko oryginalną stylistyka, ale właśnie wymiarami. Czemu AUTO MOTOR I SPORT twierdzi, że jest inaczej?

Artykuł poświęcony Formule E znajdziecie na stronach 72-76. Nie mogło tam zabraknąć wzmianek o zespołach DS i Renault. Artykuł jest fajny i aż szkoda, że Renault – o czym AUTO MOTOR I SPORT nie wspomniał, bo może jeszcze wtedy nie wiedział – odchodzi z tej serii wyścigowej.

W artykule poświęconym przyszłości diesli (strony 86-87) przywołano aktualną generacje Renault Scenic’a. Auto występuje w wersji Hybrid Assist i choć nie jest klasycznie rozumianą hybrydą, to ma znaczący wpływ na emisję i ekologię. Więcej na ten temat napiszę w teście takiego samochodu. Wkrótce ;-)

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w listopadowym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

Warto przeczytać!

peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Przeglad Prasy

Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

2025-11-15
renault clio v6 Przeglad Prasy

Prawie nowe Renault Clio V6 do kupienia w Polsce. Przebieg to zaledwie 2000 km ale cena gigantyczna

2025-11-15

Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?

2025-11-15

Peugeot 204 Fourgonnette i pół tony ładowności: mały dostawczak, który wyprzedził swoje czasy

2025-11-15

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport


google news Przeglad Prasy
google preferowane Przeglad Prasy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Auto motor i sport 11 2017 stronniczy przegląd prasy Przeglad Prasy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Captur2008C4 CactusClioPeugeotC3RenaultC3 Picasso3008CitroenScenicPSAAUTO MOTOR I SPORTDSC3 Aircross308
Udostepnij19Tweet12Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3036 udostępnienia
    Udostepnij 1214 Tweet 759
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2057 udostępnienia
    Udostepnij 823 Tweet 514
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1109 udostępnienia
    Udostepnij 444 Tweet 277
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6451 udostępnienia
    Udostepnij 2580 Tweet 1613

Testy samochodów

IMG 1196 Przeglad Prasy
Testy

Test: Renault Captur dCi 110 KM – najpiękniejszy samochód w swojej klasie? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-11-30
08. Dacia Dokker Stepway – solidny kombivan w atrakcyjnej cenie Przeglad Prasy
Testy

Test: Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi 90 KM – tani kombivan. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-05
renault kadjar life 100 Przeglad Prasy
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-03-18
dacia sandero stepway 90 11 scaled Przeglad Prasy
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 KM 2021: ile naprawdę pali i jak jeździ? Godny konkurent takich aut jak Toyota Yaris czy Skoda Fabia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-08-10
IMG 0807 Przeglad Prasy
Testy

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

1200 nowych Citroënów ë-C4 X dla Socotec. To jedno z największych zamówień aut firmowych w Europie

Nowy Peugeot bez bocznych poduszek powietrznych

Citroën Space Tourer: flagowa limuzyna prosto z przyszłości

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz