Byłbym przegapił ten przegląd prasy. Kupiłem AUTO ŚWIAT już dawno i jakoś byłem przekonany, że już zamieściłem analizę tego podwójnego wydania. Nie, nie zrobiłem tego. Nadrabiam więc niniejszym tę zaległość. Wszak pismo się jeszcze nie zdezaktualizowało – następny numer pojawi się w punktach sprzedaży prasy dopiero w poniedziałek, 13. stycznia.
AUTO ŚWIAT nr 01-02 (1250) z 2.I.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką) + 16 (dodatek „Superauta roku 2019 i 2020″)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5 Aircross, Xantia, Xsara Picasso, 8, 107, 205, 206, 207, 208, 3008, 508, Clio, Espace, Laguna, Megane, Talisman, A110, Sandero, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Vivaro, Zafira
Citroëna, Peugeota i Fiata, czyli marki „zamieszane” w największą ubiegłoroczną fuzję w branży motoryzacyjnej wspomina Redaktor Sewastianowicz we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3.
O owej fuzji AUTO ŚWIAT pisze nieco więcej na stronie 12. Nie zabrakło tam wzmianki także o Aliansie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Kolejna strona przynosi krótką notatkę na temat zwycięstwa Opla Corsy w plebiscycie AutoBest w kategorii do 20.000 euro. Drugie miejsce zdobył Nowy Peugeot 208. Do finałowej piątki trafiło też Renault Clio.
AUTO ŚWIAT szuka w tym numerze odpowiedzi na pytanie, czy lepszy jest model mniejszy, czy większy. Cóż – wiele osób odpowie, że większy. Tyle, że to jest związane z pewnymi warunkami, czy nawet ograniczeniami. Wśród czterech par pojawiły się dwa Ople – Crossland X i Grandland X. Opinie na ich temat znajdziecie na stronach 20-21. AUTO ŚWIAT dochodzi do wniosku, że lepiej wybrać mniejszego Crosslanda X, który jest tańszy. Grandland X okazuje się lepszy, gdy bardzo zależy Wam na przestronności. Dodajmy, że oba Ople, to konstrukcje opracowane wspólnie z Grupą PSA.
Opla Vivaro (od lat klona francuskich dostawczaków, najpierw Renault, teraz PSA) AUTO ŚWIAT przetestował na stronie 35. Auto otrzymało cztery gwiazdki i nigdzie nie zająknięto się o francuskich odpowiednikach, za to wspomniano Opla Zafirę Life.
Peugeota 207 i Renault Clio II można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 37. Na następnej stronie na jednym ze zdjęć ilustrujących ten sam materiał z pewnością zauważycie też Peugeota 206, a na stronie 39. nawet legendarną 205-tkę!
W salonach pięknie prezentują się Nowe 208-ki. Naprawdę pięknie. Czy jest to więc dobry moment, by szukać na rynku wtórnym pierwszej generacji? A może skorzystać z wyprzedaży pewnie już nielicznych nowych egzemplarzy? Będą wszak pozbawione chorób wieku dziecięcego. AUTO ŚWIAT prezentuje 208-kę pierwszej generacji i już w tytule twierdzi, że to dobre auto w dobrej cenie. Cóż – nas o tym przekonywać nie trzeba ;-) Wielokrotnie testowaliśmy dwieście ósemki, naszą opinię na temat tego samochodu znajdziecie w dziale testy samochodów Peugeot. Mieliśmy na przykład okazję testować Peugeot 208 ze specjalnym lakierem strukturalnym.
Na stronach 52-55 zaprezentowano miejskiego Peugeota, ale i przypomniano dwóch poprzedników – modele 206 i 207. Uznano, że 208-ka, to jedna z ciekawszych propozycji wśród kilkuletnich aut miejskich. Pochwalono stylistykę, niezłe ceny i nowoczesną technikę, ale ostrzeżono przed niektórymi silnikami. Chodzi oczywiście o silniki THP i trochę mniej VTi. Diesle można w zasadzie brać w ciemno.
AUTO ŚWIAT chwali wygodę foteli, odporność na korozję, bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, niezłą, choć nie rekordową przestronność i bagażnik, niezłe osiągi wielu odmian. Problemy? Niezbyt trwałe amortyzatory i tarcze hamulcowe idące na fabryczny montaż – warto kupić dobry zamiennik. Ostatecznie Peugeot 208 uzyskał tylko 3,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia. W tekście znajdziecie też wzmiankę o Peugeocie 107.
O Xantii nowej generacji (czyli de facto o Citroënie C5) AUTO ŚWIAT pisał 20 lat temu i przypomina to teraz na stronie 65. Pojawiła się tam wzmianka także o Xsarze Picasso oraz o Renault Lagunie.
W samym środku dodatku AUTO ŚWIAT umieścił kalendarz motoryzacyjny. Wynika z niego, że:
– styczeń przyniesie nam Alpine A110S, lifting Opla Insigni i Renault Espace’
– w lutym pojawi się poliftingowe Renault Megane;
– w marcu powinniśmy zobaczyć pierwsze 2008-ki;
– na kwiecień przewidziano facelifting Talismana, debiut hybrydowego Peugeota 508 oraz premierę DS 8;
– w czerwcu trafi do nas hybrydowy Citroën C5 Aircross;
– we wrześniu nastąpi debiut długo oczekiwanego Citroëna C4, pojawi się też elektryczna Zafira i poliftingowy Peugeot 3008;
– październik będzie miesiącem debiutu – zapewne na salonie w Paryżu – nowej Dacii Sandero, a na rynek trafi mocna wersja hybrydowego Peugeot 508;
– w listopadzie możemy się spodziewać liftingu Opla Crosslanda X.
Opel Corsa-e pojawił się na stronie XI dodatku
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w pierwszym tegorocznym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze