Drugi tegoroczny numer tygodnika AUTO ŚWIAT kłuje w oczy Škodą, Volkswagenem i małym zdjęciem Audi. Samochodu francuskiego nie ma na okładce ani jednego, ale wzmianka o francuskiej motoryzacji się jednak pojawiła. To zapowiedź artykułu poświęconego polecanym, trwałym i ekonomicznym silnikom Peugeota. Zapraszamy na stronniczy przegląd prasy, pierwszy w tym tygodniu, ale nie ostatni…
AUTO ŚWIAT nr 02 (1154) z 8.I.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 Picasso, C-Elysee, 206, 207, 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Captur, Duster
AUTO ŚWIAT tematem numeru uczynił SUV-y. Opublikował artykuł z cyklu „poradnik kupującego” – w tym tygodniu pierwszą część. Znajdziecie w niej czterdzieści aut o tej popularnej sylwetce, kolejnych czterdzieści pokażą w przyszłym numerze. Czy w tej dzisiejszej czterdziestce pojawiło się jakiekolwiek auto francuskie?
Owszem. Na stronie 10. pokazano Citroena C3 Aircross. Napisano, że jest to „typowy Citroën – ekstrawagancki jak żaden model innego producenta”. AUTO ŚWIAT proponuje zakup auta ze 120-konnym dieslem. Akurat kończę taką wersję testować ;-) Zresztą C3 Aircrossa wspomniano ponownie dwie strony dalej przy Oplu Crosslandzie X – to wszak praktycznie bliźniaki. Tutaj jednak Redakcja sugeruje 130-konnego benzyniaka PureTech, francuskiego oczywiście.
Na tej samej stronie, co Opel, pojawiły się też Peugeot 2008 i Renault Captur. W przypadku obu sugerują wybór silników benzynowych. 2008-ka ze 130-konnym PureTechem powinna być rzeczywiście świetną wersją. 120-konny benzyniak TCe w Capturze również znakomicie sobie daje radę
Na stronie 14. natkniecie się na Dacię Duster. Stwierdzono, że to „absolutnie najtańszy sposób na dołączenie do grona właścicieli prawdziwych SUV-ów”. Trudno się tez nie zgodzić ze stwierdzeniem, że „Duster zaskakuje zwinnością, do tego dobrze wygląda”. Strona 15. przynosi kolejne auto francuskie. Tym razem jest to Peugeot 3008 – „jeden z najlepszych Peugeotów. Ma własny styl, praktyczne wnętrze i duży prześwit”.
Test Peugeota 208 1.2 PureTech opublikowano na stronie 27. Autko oceniono całkiem dobrze, uzyskało cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia, ale… Coś mi tu nie grało. I nie chodzi o to, że czepiono się ceny. Tak – lakier! Poszukałem w przepastnych archiwach naszego wortalu i znalazłem test tego samego egzemplarza. Peugeota 208 z lakierem strukturalnym testowałem wiosną 2016 roku! Ponad półtora roku temu! Nie wierzę, że ten samochód wciąż jest w parku prasowym. Ba, jakoś trudno mi uwierzyć, by był tam np. do ubiegłorocznej jesieni! Czy naprawdę AUTO ŚWIAT tak długo nie publikował tego materiału? A jeśli tak, to dlaczego?
Kolejne dwie strony (28-29) poświęcono na podsumowanie testu długodystansowego Citroëna Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi. W tym wypadku długi dystans oznacza 50.000 km. Sporo, a gdy dodam, że AUTO ŚWIAT pokonał taką odległość w osiem miesięcy, to faktycznie auto lekko nie miało. Zacytowano wypowiedzi pięciu Redaktorów, którzy nie we wszystkim byli zgodni. I dobrze.
Po stronie minusów pojawiły się problemy z obsługą samochodu za pomocą dotykowego ekranu, dłuższe przytrzymywanie przycisku START/STOP w celu uruchomienia silnika, mało precyzyjne prowadzenie (temu poświęcam parę słów w przygotowywanym teście pewnego auta, który to test pojawi się na naszych łamach za parę dni), nieszczęśliwa lokalizacja dźwigni zmiany biegów (automat), brak kontrolki kończącego się płynu do spryskiwaczy, miejsce wlewu AdBlue, „gubienie się” automatu podczas podjazdów w górach, „myszkowanie na drodze przy dużych prędkościach”, zbyt wiele przycisków na kierownicy, wolne reakcje dotykowego ekranu itp. tragedia, nie samochód, zdawałoby się!
Ale są też zalety: trzy pełnowymiarowe fotele w drugim rzędzie, pojemny bagażnik w konfiguracji pięciomiejscowej, duża liczba portów USB, gniazdko 230 V, wystarczająca (zaledwie???) dynamika 150-konnego diesla, oszczędny silnik, dobra widoczność, wygodna pozycja za kierownicą, przestronne wnętrze, dobre wyciszenie nawet przy prędkościach autostradowych, wygodna podpórka pod nogi pasażera. No i „nic się nie zepsuło”.
Ostatecznie AUTO ŚWIAT ocenił Citroëna Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi 150 na 4,5 gwiazdki!
O różnych usługach związanych z samochodem, które można wykorzystać posługując się smartfonem traktuje artykuł zamieszczony na stronach 30-33. Wspomniano tam aplikacje MyCitroën orazMyRenault.
No i czas na materiał w dziale Z drugiej ręki. O trwałych silnikach Peugeota AUTO ŚWIAT pisze na stronach 36-41. Pojawiły się tu motory:
– 1.4-1.6 (serii TU) spotykane m.in. w Peugeotach 206, 207 i 301, ale też w Citroenie C-Elysee i wielu innych modelach Grupy PSA;
– 1.2 PureTech spotykane m.in. w Peugeotach 208, 308 II, czy 3008 I, ale też w wielu Citroënach, a także Oplach;
– 1.6 HDi spotykane m.in. w Peugeotach 207, 508, czy 5008 I, ale też w wielu Citroënach; trafiały też do Fordów, Mazd, Suzuki, Volvo i Mini!
– 2.0 HDi spotykane m.in. w Peugeotach 308 II, 508, czy 5008 II, ale i w wielu innych autach Grupy PSA, a także w samochodach Volvo, Forda, Suzuki.
W materiale pojawiły się też wzmianki o Peugeotach 407 i 607.
Z kolei silniki Renault wspomniano w opisie Nissana Qashqaia II (strony 42-45).
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze