środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Nowy Renault Captur chwalony nawet przez nich. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 03/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-01-14
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
69 5
0
67
UDOSTĘPNIEŃ
210
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

AUTO ŚWIAT w tym numerze chwali (bez umiaru!) nowego Captura. Ale też wrzeszczy z okładki, że zaprezentuje wszystkie nowości Volkswagena. Nie wątpimy – pokażą na pewno także takie, których świat motoryzacji nigdy się nie doczeka. Z aut nas interesujących na okładce pojawiły się tylko Renault Captur i Opel Corsa. Czy w ogóle warto kupić to wydanie poszukując informacji o samochodach produkowanych przez koncerny francuskie?

 

AUTO ŚWIAT nr 03 (1251) z 13.I.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Cactus, Xsara Picasso, Captur, Clio, Corsa, Insignia

 

Pierwszy artykuł o interesującym nas samochodzie pojawia się na stronie 13. To prezentacja nowego Opla Insignii GSi. Auto zadebiutowało na salonie w Brukseli w ubiegłym tygodniu. Ma 230-konny silnik wysokoprężny i prezentuje się nieźle. Trudno jednak mówić, że to samochód będący dzieckiem koncernu PSA. Jeszcze nie tym razem.

Z zestawienia opublikowanego na stronie 14. wynika, iż Dacia była w 2019 roku trzecią najchętniej wybieraną marką samochodową na rynku pierwotnym w kanale dystrybucji do klientów prywatnych. Uległa tylko Toyocie i Škodzie. Pod względem całkowitej sprzedaży rumuńska marka wchodząca w skład Grupy Renault zajęła piąte miejsce. Dacia wykroiła dla siebie 5,56% polskiego rynku sprzedając u nas 30.878 samochodów.

Na stronach 26-28 znajdziecie test najnowszego Renault Captura. AUTO ŚWIAT opisał samochód napędzany 130-konnym benzyniakiem. Pochwalono wysoką jakość materiałów, ergonomię, bogate wyposażenie, a także przestronność. Nic dziwnego – Captur II jest wyraźnie większy od pierwszej generacji. Urosła nie tylko przestrzeń dla pasażerów, ale i pojemność bagażnika. Silnik TCe 130 ma teraz o 20 Nm większą wartość maksymalnego momentu obrotowego i jest oszczędny i dynamiczny. Poprawiło się też jego wyciszenie. Automatyczna dwusprzęgłowa przekładnia pracuje dobrze, choć przy redukcjach zdarza się jej zgubić.

AUTO ŚWIAT chwali też prowadzenie będące teraz lepszym kompromisem pewności prowadzenia i komfortu. Precyzyjny układ kierowniczy zdaniem Redaktora Borkowskiego pracuje trochę sztucznie i niezbyt komunikatywnie.

Ceny wyglądają całkiem nieźle, choć testowy egzemplarz po doposażeniu lekko przekroczył wartość 110.000 zł. Mimo to AUTO ŚWIAT przyznał Capturowi II pełnych pięć gwiazdek. Brawo!

Na stronach 34-39 AUTO ŚWIAT zaprezentował Najgorsze auta w testach 100 tys. km. Spodziewałem się, że wrzucą tu same francuskie ;-) ale nie. Wśród dziesięciu modeli znalazły się tylko dwa z Francji. To Renault Clio IV Grandtour TCe 90, w którym przy przebiegu nieco ponad 50.000 km wymieniono skrzynię biegów oraz Citroën C4 Cactus PureTech, w którym – co za traf – także wymieniono skrzynię. Później „zdechły” jeszcze cewki, a do tego wymieniono pasek osprzętu. W zakresie jazdy skrytykowano kiepską przestronność z tyłu, wysoki próg załadunku, słabe światła mijania i nieprzyjemnie tępy układ kierowniczy. Dziwne te narzekania.

Wysokoprężne silniki PSA wspomniano w opisie używanego Volvo V40 (strony 40-43).

Citroëna Xsarę Picasso można dostrzec na reprodukcji okładki pisma sprzed 20 lat (strona 47.).

A w ogóle, to mam wrażenie, że poprawił się papier, na którym AUTO ŚWIAT jest drukowany.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. A w ogóle, to mam wrażenie, że poprawił się papier, na którym AUTO ŚWIAT jest drukowany.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Auto ŚwiatC4 CactusCapturCitroenClioCorsaDaciaInsigniaOpelRenaultXsara Picasso
Udostepnij29Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

Citroen, DS, Opel i Peugeot – nowy dyrektor sprzedaży flotowej w Polsce

Następny

Citroen 2CV: I ruszymy wszyscy wspólnie kaczką z otwartym dachem w Bieszczady!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroen 2CV: I ruszymy wszyscy wspólnie kaczką z otwartym dachem w Bieszczady!

Nissan Juke

Nissan zaprzecza, że chce zakończenia sojuszu z Renault

Serwisy Peugeot, Citroen, Renault – „chcemy przetrwać”

Kto miał najwięcej akcji serwisowych w Europie? Mercedes, Citroen i Peugeot na czele listy

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Remek z Gremek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Romek kudlaty - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Łukasz - Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • OCH - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Są store - Gdzie znajduje się najnowszy salon DS Store w Europie?
  • Jfk - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Klic - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.