Wiadomości

Jadą elektrycznym Nissanem od bieguna do bieguna. Właśnie przekroczyli równik!

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Testy

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Renault i HYVIA na Kongresie Nowej Mobilności 2023 w Łodzi

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Nissan Concept 20-23
Wiadomości

Nowy Nissan Concept 20-23: kiedy projektanci dostają wolną rękę

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Free2Move wchodzi w nową fazę współpracy z Share Now. Kampania „Wszystko jest lepsze, gdy się tym dzielimy”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
Wiadomości

Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Wiadomości

Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 03/2009

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-01-17
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
22 1
A A
0

„Auto-Świat” nr 03 (701) z 12.I.2009
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek dla właścicieli BMW)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: prawie 5,2 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano: C4 Picasso, C8, 307, 308, Clio, Kangoo, Laguna, Megane, Scenic, Logan, sportowe

Alternatywne źródła energii, ekologia, tego typu rzeczy, to tematy bardzo modne ostatnio w mediach. My od nich również nie stronimy. Dlatego wiemy, że w „Auto-Świecie” napisano nieprawdę. Na stronach 12-13 w artykule Wszystko już było! napisano w śródtytule, że BMW było pionierem, a chodzi o napęd elektryczny w samochodzie. Autor powołuje się na BMW E-1 z 1991 roku, które było studyjnym modelem o napędzie elektrycznym. Pozwalamy sobie więc przypomnieć, że znacznie wcześniej skonstruowano Renault Dauphine o napędzie elektrycznym, co można było zobaczyć choćby w październiku ubiegłego roku w Paryżu. Ten samochód dość dokładnie opisano także w ostatnim „Renault Trends”.


W artykule pominięto oczywiście dyskretnym milczeniem wszelkie pomysły i zastosowania oszczędnościowe i ekologiczne rodem z Francji, bądź przez francuskie marki wdrożone…

O planach rozpoczęcia (w lutym) sprzedaży w Polsce Dacii Logan w wersjach van i pick-up napisano parę zdań na stronie 14. ilustrując całość dwoma zdjęciami.

Na stronie następnej pojawiła się krótka informacja o uznaniu Renault Espace’a za najlepszy samochód pod względem widoczności z wewnątrz. Oczywiście nie ustrzeżono się błędu – tytuł i zdjęcie sugerują (zgodnie z prawdą) Espace’a, ale w tekście już piszą o… Scenic’u. To, proszę Szanownej Redakcji, dwa jakby różne samochody… O Citroënie C4 Picasso (zdobywca drugiego miejsca w tym rankingu) i Peugeocie 307 CC (jedno z aut o najgorszej widoczności) napisano już poprawnie… My opisaliśmy to wszystko 11 dni temu.


Rajdom samochodowym, w tym także rallycrossowi, poświęcono strony 16-17. Opublikowano kalendarze cyklu WRC, Mistrzostw Europy, Mistrzostw Polski, i kilku innych serii, w tym także Wyścigowych Mistrzostw Polski. Całość zdobią zdjęcia Citroëna C4 WRC i Sebastiena Loeba.

Wspomniany test sześciu samochodów klasy kompaktowej w nadwoziach kombi, a wśród nich Peugeota 308 SW, opublikowano na stronach 18-23. Francuski kompakt (my będziemy takie auto testować w I połowie lutego dzięki uprzejmości Peugeot Polska) zmierzył się z Fordem Focusem, Hyundaiem i30, Oplem Astrą, Škodą Octavią i Volkswagenem Golfem. Pod maskami samochodów pracowały benzynowe silniki o mocach rzędu 115-126 KM.


Peugeota doceniono za stylistykę nadwozia, estetyczne wnętrze, dobre materiały wykończeniowe, przestronny i funkcjonalny bagażnik. Krytyce poddano ilość miejsca na tylnej kanapie, nieharmonijne zawieszenie i raczej przeciętny silnik. W efekcie francuski samochód zajął trzecie miejsce ustępując – nie zgadniecie ;-) – Octavii i Golfowi, ale pokonując kolejno Hyundaia, Opla i Forda! Mnie osobiście zastanowiło jedynie stwierdzenie, że w Octavii komfort siedzenia jest lepszy niż w podobnie dużym Peugeocie. Ciekawy jestem, czy brali pod uwagę również tylne miejsca… No chyba, że w obecnej Octavii jest to coś zupełnie innego, niż w tej sprzed paru lat… Tam, to była porażka oceniana przeze mnie, jako dwie deski zbite pod przypadkowym kątem i obciągnięte tanim materiałem. Komfort niczym na ławce w parku… Miałem okazję być wożonym na tylnej kanapie Octavii I i już nigdy nie chcę tego doświadczyć! Z przodu, np. na miejscu kierowcy, tamta Škoda była całkiem OK, ale tylna „kanapa”, to tragedia. Może jednak Czesi coś z tym zrobili? Będę musiał sprawdzić przy najbliższej okazji. A że i 308-kę SW będziemy testować, więc sobie to spróbuję porównać.

Dwie strony (26-27) poświęcono na test Laguny GT, dokładnie tego samego modelu, którym i my jeździliśmy.


Francuskie auto przypadło do gustu Redaktorowi Kamińskiemu. Uznał je za samochód atrakcyjny wizualnie, dynamiczny i dobrze się prowadzący, w czym spora zasługa systemu skrętnych wszystkich czterech kół. Siedzenia Autor testu uznał za bardzo wygodne, ale miał na myśli pewnie tylko te przednie. Z tyłu, owszem, jeździ się nieźle, ale brakuje trochę miejsca na… stopy – przednie fotele są posadowione nieco za nisko. Zresztą tej przestrzeni w okolicach tylnej kanapy nigdy nie ma w nadmiarze ;-)

Ale już silnik i układ jezdny, to same superlatywy. Manewrowość przy niedużych prędkościach rodem z segmentu B, osiągi niemal sportowe, doskonałe przyspieszenie, jazda jako po szynach, a to wszystko okupione relatywnie niedużym spalaniem olej napędowego – raptem 7,4 litra na setkę. No i cena – całkiem atrakcyjna, jak za takie auto i takie technologie – 110 tys. zł.


O markach koncernu PSA wspomniano na stronach 30-31 w artykule poświęconym filtrom cząstek stałych. Wyliczono koszty wymiany (ok. 2,5 tys. zł wraz z płynem). Szokujące? Nie tak bardzo, bo zaraz przyznano, że w BMW, czy Volkswagenie trzeba zostawić dwa razy tyle. I choć w BMW raz na 160-180 tys. km, czyli niemal tak samo rzadko, jak w Citroënie i Peugeocie, to już Volkswagen obiecujący bezobsługowość rozwiązania przez cały okres użytkowania auta w praktyce nierzadko wymaga wymiany podzespołu po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów! Tak napisano w „Auto-Świecie”! Szok, nie? ;-) Odrobina obiektywizmu im się wkradła? ;-)))

Zdjęcie Citroëna C4 Grand Picasso ilustruje Interwencję w sprawie Citroëna C4 Picasso. Mniejsza o różnice między modelami – chodzi o stukające tylne zawieszenie (pneumatyczne) w visiovanie. Na szczęście opublikowano już wyjaśnienia związane z rozwiązaniem problemu (po konsultacji z doradcą technicznym Citroën Polska).


Kilka francuskich aut wymieniono w tabelce z wynikami testów długodystansowych przy okazji podsumowania takiego testu dla Mercedesa B-Klasse. Wspomniano Renault tam Clio, Kangoo, Megane, Peugeota 307 i Citroëna C8, ale piszemy o tym tylko z kronikarskiego obowiązku.

I to już wszystko, co może wzbudzić nasze szczególne zainteresowanie w trzecim numerze „Auto-Świata” z roku 2009. Można go kupić, ale jak tego nie zrobicie, to też rozpaczać nie będzie za czym.

Krzysiek Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

2023-09-29

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28
Tagi: 307308ClioDaciaEspaceLagunaLoganMeganePeugeotRenaultSport
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3423 udostępnienia
    Udostepnij 1369 Tweet 856
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1664 udostępnienia
    Udostepnij 666 Tweet 416
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1298 udostępnienia
    Udostepnij 519 Tweet 325
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3787 udostępnienia
    Udostepnij 1515 Tweet 947

Testy samochodów

Testy

Test: Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale 1.5 T4 160 KM + 20 KM DCT MHEV

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-08-02
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM 2013 – Budżetowy ale solidny hatchback do miasta z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-01-29
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-11
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kangoo Z.E. – elektryczny samochód dostawczy do miasta i 270 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-01
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 SW II generacji 2.0 HDi 180 KM. Kombi wyższej klasy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-09-22

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

Zobacz też

Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

C3 WRC na argentyńskiej pampie

Ile samochodów było w Polsce w 1937 roku? Będziecie zaskoczeni

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.