Ani jednego samochodu francuskiego nie pokazano na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. To kiepsko, ale można by było to tłumaczyć tym, że przecież w ubiegłym tygodniu, a nawet w jeszcze wcześniejszym Francuzi niczego nowego nie pokazali. Czy pokażą może coś w nadchodzących tygodniach? Z pewnością. Ale niezmiernie rzadko francuscy producenci są przedstawiani tak, jak niemieccy, nawet w tym tygodniu – z hasłem „Ujawniamy plany koncernu na kilka najbliższych lat”. Pamiętacie coś takiego w odniesieniu do PSA, czy Grupy Renault? Bo ja nie bardzo, acz mój wiek może tu być wytłumaczeniem – skleroza mi już przynależy ;-)
AUTO ŚWIAT nr 05 (1057) z 1.II.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 207, 407, 806, Espace, Twingo, Duster, Logan
Koncern PSA wspomniano w artykule „Nowy standard” zamieszczonym na stronie 13. traktującym o pracach nad platformą SmartDeviceLink.
Z kolei Alians Renault-Nissan wspomniano w artykule poświęconym samochodom autonomicznym zamieszczonym na stronach 14-15.
Nie wspomniano o francuskich markach, ale że AUTO ŚWIAT od dawna nie sprzyja filtrom cząstek stałych, więc się przyczepię. Na stronie 36. napisano, że „w teorii filtr DPF chroni środowisko i nasze płuca przed szkodliwymi substancjami emitowanymi przez silniki wysokoprężne”. Jak to „w teorii”??? To poddawanie w wątpliwość skomplikowanych patentów! Bzdurne, nierzetelne dziennikarstwo!
Francuskie samochody pojawiły się za to w artykule poświęconym silnikom dobrze znoszącym zasilanie LPG (strony 40-43). W gamie Renault wspomniano motor 1.6 występujący w różnych wariantach mocy (od 75 do 133 KM) silników pracujących w różnych modelach Renault i Dacii. Z modeli wspomniano tylko Dustera. Z kolei przy silniku 1.2 16V (65-101 KM) pokazano Logana MCV II generacji i wspomniano Twingo. W artykule pojawiła się też rodzina silników PSA – 1.8, 2.0 i 2.2 o mocach od 117 do 163 KM, a za przykład auta, w którym można je spotkać, posłużył Peugeot 407 (na zdjęciu) i wzmianki o Citroënie C5 i Peugeocie 806. Niestety trudno mi się zgodzić z tym, by dało się kupić sześcioletniego Eurovana I, skoro ich produkcji zaprzestano w roku 2002m, czyli już niemal 14 lat temu.
Opis próby nabycia Peugeota 207 na rynku wtórnym znajdziecie na stronach 44-45. Opisano kilka egzemplarzy w tym jeden – w wersji SW – nieco dokładniej.
Na stronie 49. w dziale Newsy sprzed 20 lat, pojawiła się wzmianka o limitowanej serii Renault Espace.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze