Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 06/2008

0 15

„Auto-Świat” nr 06 (654) z 04.II.2008
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,10 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4 grosze
Warto kupić? niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
O jakich modelach piszą: 107, 207, 308, 4007, Clio, Megane, Twingo, Vel Satis, Logan, Sandero, sportowe

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Pierwszym artykułem, który zainteresuje sporą część z nas, będzie zapewne tekst zamieszczony na stronach 6-7 i zatytułowany Logan wjeżdża w teren. Najpierw Redaktor Burchard podsumowuje dotychczasową historię Dacii, prezentuje dzień dzisiejszy, po czym przechodzi do planów na najbliższe lata. A te są – zdaniem „Auto-Świata” bardzo ambitne. Poza wejściem do sprzedaży w Europie już oferowanego w Ameryce Południowej Renault Sandero (u nas będzie oferowany z logo Dacii), Dacia podobno planuje ofensywę w segmencie… SUV-ów! Model ma być oparty o Qashqaia pochodzącego od pozostającego z Renault w Aliansie Nissana, a w produkcję ma zostać zaangażowany Samsung Motors, pozostający z Renault w jednej grupie kapitałowej. Właśnie Samsung będzie wytwarzał pierwszego SUV-a z rombem na masce – Koleosa. Już w tej chwili na koreański rynek dostarcza zresztą ten model pod własną marką.

Plotki mówią o Dacii SUV planowanej już za dwa lata. Auto miałoby kosztować ok. 13 tys. euro, co wydaje się być ceną bardzo atrakcyjną. Wcześniej jednak możemy się spodziewać liftingu Logana i Logana MCV. Oba auta miałyby się stylistycznie upodobnić do osobówek Renault i Nissana, a nowe wizje stylistyczne trafić mają do produkcji w roku 2009.

Na stronach 10-12 zaprezentowano samochody o najmniejszej utracie wartości po trzech pierwszych latach eksploatacji. Pisaliśmy o tym wczoraj, a to z uwagi na wysoką, siódmą lokatę Peugeota 308.


Wspomniano też o Vel Satisie (utrata wartości na poziomie 75,6%), ale nie ma się czym martwić – samochody z tej „półki” zawsze dużo tracą. Podobny wynik (75,2%) uzyskał np. Volkswagen Phaeton.

O Renault Clio, Megane i Peugeocie 207 wspomniano w tabelce prezentującej najchętniej kupowane w Polsce modele, a dane obejmują cały rok ubiegły. Clio zajmuje w rankingu miejsce piętnaste, 207-ka osiemnaste, a Megan’ka zamyka pierwszą dwudziestkę.

Relację z Rajdu Monte Carlo zamieszczono na stronie 18. Wspaniały triumf Sebastiena Loeba w Citroënie C4 WRC i ustanowienie przez niego kolejnych rekordów, to dla nas prawdziwy powód do dumy.


Kolejny francuski samochód, przynajmniej jeśli chodzi o oznaczenia na masce ;-) znajdziecie na stronie 23. „Auto-Świata”. To produkowany w Japonii bliski krewny Mitsubishi Outlandera i Citroëna C-Crossera Peugeot 4007. W artykule zwrócono uwagę, że mimo globalizacji i związanej z nią unifikacji części, Peugeot 4007 zauważalnie odróżnia się od dwóch braci. Stylistyka SUV-a z logo Peugeota jest bardziej drapieżna, niż w przypadku C-Crossera i Outlandera, a do tego auto jeździ lepiej, niż to sprzedawane przez japońską markę, bo ma pod maską własny (wspólny z Citroënem) silnik – 2,2-litrowego znakomitego diesla o mocy 160 KM. Jedynym problemem jest tylko rezygnacja firmy z jednej z dwóch turbosprężarek, z jakimi ten motor zadebiutował.

Design uwzględnia typową dla Peugeota linię lamp przednich oraz wielką nisko położony grill kojarzący się niektórym z rekinią paszczą. Tył również nawiązuje nieco – dzięki szerokiemu srebrnemu pasowi – do innych modeli firmy, takich jak 1007, czy auta serii SW.

„Auto-Świat” skrytykował fakt, że kierownica jest regulowana tylko w jednej płaszczyźnie (to faktycznie skucha w tej klasie). Co ciekawe – stwierdzono, iż skrzynia biegów pracuje precyzyjnie.


Doceniono dość bogate standardowe wyposażenie 4007-ki – w najtańszej opcji znajdziecie bowiem i klimatyzację automatyczną, i ESP i radyjko z odtwarzaczem CD. Szkoda tylko, że zapomniano o dwupłaszczyznowej regulacji kolumny kierownicy. Auto jest za to dość komfortowo zawieszone i ogólnie zasługuje na 4+. Ceny zaczynają się od 139.900 zł i to jest jeden z minusów :-(

Peugeot 107 i Renault Twingo z dieselkami pokazano jako alternatywę do opisywanego na stronach 24-25 Fiata 500 1.3 MuliJet.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich można było znaleźć w tym tygodniu w „Auto-Świecie”. Niezbyt wiele, choć całkiem znośnie. W poniedziałek w sprzedaży pojawi się numer, w którym przetestowane zostanie nowe Kangoo w porównaniu z Oplem Combo, Škodą Roomster i Volkswagenem Caddy. Na pewno sprawdzę, dlaczego wygrała Škoda… ;-) A może jednak nie wygra?

Krzysiek Gregorczyk

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o
Logan
Gość
Logan

a ja napisałem list do AŚ, że jedyną częścią łączącą Qashqaia z Dacią będzie… właśnie ta wizja ;-)

sero
Gość
sero

Niestety Roomster wygrał.. przynajmniej w ostatnim Auto Bild’dzie

Logan
Gość
Logan

Roomster wygrał, ale Renówka była druga ;-)

VW – ostatnie !