poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 08/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-18
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
89 7
2
97
UDOSTĘPNIEŃ
273
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Okładka tygodnika AUTO ŚWIAT jest w tym tygodniu przerażająca!!! Kawał jej powierzchni zajmują zdjęcia jakiegoś konceptu Škody i pytanie wzbudzające nad Wisłą popłoch: Škody będą droższe? Gdzieś wyżej upchnięto fotkę Dacii Duster, na dole za Oplem i Kią znalazło się Renault Clio, ale strach towarzyszy mi przez cały wieczór, bo chyba Škody będą droższe…

 

AUTO ŚWIAT nr 08 (1255) z 17.II.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony:  5,75 grosza
Warto kupić?  Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, Xsara Picasso, 208, 2008, 3008, 508, Clio, Kadjar, Laguna, Scenic, Duster, Corsa, Insignia

 

AUTO ŚWIAT znowu mało się nie posika z radości, że może napisać coś o Škodzie. Zwłaszcza takie głodne kawałki, jak Nowy, wspaniały świat: kokpit modelu studyjnego będzie musiał się jednak trochę zmienić. Proszę Was! Trochę? Kokpity Škody są nudne, jak flaki z olejem, albo jeszcze gorzej, więc w seryjnym modelu wnętrze będzie wyglądało kompletnie inaczej, niż wnętrze kolejnego Visiona! Po co pisać takie bzdury? Za to AUTO ŚWIAT dodaje to, o czym pisaliśmy już parę razy – że Škoda może zająć w Grupie VAG podobne miejsce, co Dacia w Grupie Renault. Z drugiej strony nie musi to oznaczać – to już moja opinia – że Škody potanieją. Nie – to reszta marek w niemieckim koncernie podrożeje ;-)

Na szczęście po tych materiałach o Škodzie przychodzi czas na prawdziwe dzieła sztuki użytkowej na kołach. Na stronach 8-9 zaprezentowano hybrydowe Peugeoty: 508 Hybrid i 3008 Hybrid4. AUTO ŚWIAT chwali, że hybrydowa 508-ka, choć o 360 kg cięższa od benzyniaka o analogicznej mocy, nie jest ociężała i dobrze się prowadzi (choć piszą to w taki sposób, w jaki TVP mówi o opozycji: dodatkowa waga nie powoduje, że prowadzi się je wyraźnie gorzej; czyli prowadzi się niemal tak samo dobrze, ale lepiej w stosunku do francuskiego auta uznać pejoratywnych określeń – może zapadną w pamięć odbiorcy…). Autor chwali też tryb jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym. A potem próbuje zdyskredytować tę wersję pisząc o wysokim spalaniu. To niech pokaże hybrydowe auto, które podczas ostrzejszej jazdy w trasie będzie palić niewiele. Dobrze, że chociaż stylistykę samochodu chwali.

Hybrydowej 3008-ce poświęcono jeszcze mniej miejsca, choć to 300-konne auto z napędem na obie osie. Ma dwa silniki elektryczne i jeden spalinowy. W efekcie ten kompaktowy SUV jest bardzo dynamiczny (setka w 5,9 sekundy!), a na prądzie może pokonać niemal 60 km. Oczywiście hybrydową 3008-ke będzie można też mieć z jednym silnikiem elektrycznym, ale wówczas nie będzie napędzana tylna oś. AUTO ŚWIAT ocenił Peugeota 3008 Hybrid4 na maksymalną notę pięciu gwiazdek!

Niemiecki Auto Bild porównał trzy auta miejskie, a AUTO ŚWIAT przetłumaczył ten materiał i opublikował go na stronach 16-20. Porównano Kię Rio, Opla Corsę i Renault Clio. Europejskie auta napędzane były przez 100-konne benzyniaki, w koreańskim pracowała jednostka 120-konna. W efekcie Rio najlepiej przyspiesza do setki, ale zużywa wyraźnie więcej paliwa. Kosztuje też najwięcej w porównaniu, a różnica jest dość spora, zwłaszcza w odniesieniu do Clio. To ponad 9.000 zł!

AUTO ŚWIAT wspomniał, że nowa Corsa, to techniczny bliźniak Peugeota 208, bo Opel od 2017 roku należy do Grupy PSA. Niestety Opelwykazał się najmniejszym w stawce bagażnikiem, choć przyznać trzeba, że 309 litrów, to i tak bardzo dobry wynik w tym segmencie. Clio jest pod tym względem rekordowe w porównaniu – mieści w kufrze 391 litrów! AUTO ŚWIAT skrytykował wysoki próg załadunku. To dobrze – przynajmniej niewiele rzeczy może wypaść ;-)

Słabo oceniono system infotainment w Oplu – że niby wolno reaguje na dotyk. Lepiej wypadł ten w Clio. Oba te samochody skrytykowano za kiepską przestronność. Za to Kię chwalono i za przestronność, i za moc silnika, i za układ kierowniczy, i za układ jezdny, choć ostatecznie musiano schylić głowę przed zawieszeniem Renault. Silnik Clio jest też najcichszy, choć skrytykowano to auto za jedynie pięciobiegową skrzynię. Realnie w miejskim aucie z litrowym silnikiem naprawdę nie potrzeba więcej!!!

Kia nie popisała się skutecznością hamulców – uzyskała wyraźnie gorsze rezultaty, niż Clio, choć i tak najlepiej hamuje Opel. Zwracam na to szczególną uwagę temu malkontentowi, który już parę razy utyskiwał w komentarzach na bębnowe hamulce tylnej osi w Capturze. Rio ma tarczowe na wszystkich kołach i hamuje dużo gorzej, niż Clio z bębnami z tyłu! Tak to jest, kiedy nie ma się pojęcia, o czym się pisze…

Clio wygrało porównanie! Uzyskało 430 punktów, choć zwyciężyło tylko w jednej kategorii głównej – kosztach. Ma znakomitą cenę, najniższą utratę wartości, mało pali, za to jest świetnie wyposażone. Kia nawet ze swoją gwarancją nie dała mu rady, bo straciła punkty za konieczność dokonywania częstych przeglądów. Zajęła drugie miejsce z dorobkiem 427 oczek, a Opel zamknął zestawienie (418 punktów).

Renault Kadjara wspomniano w teście Nissana Qashqaia zamieszczonym na stronie 21. Pochwalono Kadjara za dobrą cenę wersji 4×4. Opisałem takie auto niedawno.

Peugeot 2008 II generacji wchodzi na rynek. AUTO ŚWIAT przetestował już takie auto, a wrażenia Redaktora Borkowskiego znajdziecie na stronach 24-26. Jest więc szansa na obiektywne podejście! I faktycznie – Autor docenia stylistykę samochodu, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. I choć ma drobne zastrzeżenia do systemu multimedialnego, to generalnie za ten element nowe 2008 również zostało pochwalone! Świetne noty zebrały także fotele. Pochwalono wyposażenie wersji GT. Przestronność, jak na ten segment, także jest bardzo dobra, choć skrytykowano krótkie siedzisko kanapy. Również oparcie kanapy nie jest zbyt wysokie, więc osobom mającym ponad 180 cm może jednak nie być zbyt wygodnie.

Urósł również bagażnik (ma 434 litry), który ma regularne kształty ułatwiające pakowanie. Za to szeroka burta to pakowanie utrudni. Pochwalono 155-konny sinik (1.2 PureTech) za spontaniczną reakcję na gaz (…) oraz za wysoką kulturę pracy. Za to spalanie okazało się dość wysokie, ale do testu trafił egzemplarz z przebiegiem zaledwie 500 km. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna również zebrała wysokie noty. Świetnie wypadł układ jezdny, dobrze oceniono także układ kierowniczy, choć stwierdzono, że nie jest zbyt komunikatywny.. Ostatecznie Nowy Peugeot 2008 otrzymał 4,5 gwiazdki.

To o jedną gwiazdkę więcej, niż opisana na stronach 28-29 Dacia Duster 1.0 TCe 100. Bazowa aktualnie jednostka ma mniejszą moc, mniejsza pojemność i wyższą cenę, niż wersja oferowana dotychczas z jednostką 1.6 SCe. Za to powinna mniej palić i zapewnić lepszą dynamikę. I faktycznie – dzięki turbodoładowaniu okazuje się bardziej żwawy, choć Redaktor Buliński dostrzegł wyraźną turbodziurę. Auto jest też bardziej elastyczne, niż odmiana z wolnossącym 1.6. Sprint do setki jest… nieco dłuższy od wyniku z poprzednim silnikiem. AUTO ŚWIAT sugeruje jednak – zwłaszcza, gdy dużo jeździcie w trasie – wybór wersji z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM. Bazowa, 100-konna wersja, okazuje się dość paliwożerna, szczególnie na autostradzie. Skrytykowano też nieprecyzyjny układ kierowniczy.

W aktualnym wydaniu AUTO ŚWIAT opisał wrażenia z testów różnych systemów wspomagających kierowcę. Wśród testowanych samochodów znalazły się Peugeot 3008 i Opel Insignia. Peugeot wykrywał znaki drogowe, a ma taką opcję w standardzie. Opla wykorzystano do testowania asystenta ruchu poprzecznego, co wspomaga np. wyjeżdżanie z parkingu.

W dziale Auta używane na stronach 44-45 opisano pięć samochodów w dobrej cenie i w dodatku relatywnie młodych. Nic dziwnego, że aż 60% tych aut, to samochody francuskie: Citroën C5 II, Peugeot 508 I i Renault Laguna III. Za ok. 20.000 zł można się stać właścicielem C5-tki i Laguny z 2010 roku. Ok. 4.000 zł więcej trzeba, by kupić o rok młodszego Peugeota 508 pierwszej generacji. AUTO ŚWIAT uważa, że wszystkie te auta warto wziąć pod uwagę, gdy szuka się samochodu segmentu D w dobrej cenie za rozsądne pieniądze.

Na reprodukcji okładki sprzed 20 lat można dostrzec Citroëna Xsarę Picasso i Renault Scenic’a (strona 49.).

O gruszce z zawieszenia hydropneumatycznego Citroëna, która napędziła strachu na Śląsku, już pisaliśmy. Na stronie 50. wspomina o niej także AUTO ŚWIAT. Straszy pod koniec numeru, choć w inny sposób, niż na okładce ;-)

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 20082083008508Auto ŚwiatC5CitroenClioCorsaDaciaDusterInsigniaKadjarLagunaOpelPeugeotRenaultScenicXsara Picasso
Udostepnij48Tweet21Udostepnij6
Poprzedni

Nowy Renault Captur 1.3 TCe w wirtualnej jeździe próbnej

Następny

Beijing Auto Show przeniesiony na inny termin

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Beijing Auto Show przeniesiony na inny termin

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Stepway przechodzi testy. Pierwsze zdjęcie wnętrza!

Peugeot 3008 Hybrid kontra Citroen C5 Aircross Hybrid

Porównanie: Peugeot 3008 Hybrid czy Citroen C5 Aircross Hybrid?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Sebastian - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Jakman - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Radek - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.