• Najnowsze

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09-10/2020

2020-03-03

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

2021-01-16
Fiat, Peugeot, PSA

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

2021-01-16

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

2021-01-16

Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii

2021-01-16

Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch

2021-01-16

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

2021-01-16
Citroen Xantia

Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?

2021-01-16

Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne

2021-01-16

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

2021-01-15

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

2021-01-15
sobota, 16 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09-10/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-03-03
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min czytania
24 1
2
25
UDOSTĘPNIEŃ
70
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Samochody niemieckie kontra francuskie, włoskie i japońskie. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 01/2021

Mamy dużo do czytania! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 01-02/2021

Nowy Citroën C4 to ciekawy samochód. AUTO MOTOR I SPORT nr 01/2021

AUTO ŚWIAT już po raz trzeci w tym roku ukazał się jako numer podwójny. Jeszcze w ubiegłym tygodniu. A przecież była to końcówka lutego. Nie chce się chłopakom pracować? ;-) Okładka też specjalnie nie zachęca – dominuje na niej Volkswagen Golf, a jedynym autem francuskim pokazanym na małym zdjęciu jest Citroën C5 pierwszej generacji po liftingu.

 

AUTO ŚWIAT nr 09-10 (1256) z 24.II.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką) + 16 (dodatek „Auta używane”)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C1, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5, C5 Aircross, Traction Avant, 3008, 406, 407, 508, 5008, 607, Captur, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Twingo, Twizy, Zoe, Logan, Sandero, Astra, Insignia

 

Opel Astra jest jednym z czterech rywali, z którymi zestawiono Volkswagena Golfa na stronach 4-13. Golf oczywiście pokonał i BMW, i Mercedesa, bo że poradzi sobie z Kią i Oplem, to było do przewidzenia w tym pisemku sprawiającym wrażenie tuby propagandowej koncernu VAG. Najmniej punktów zebrało BMW, Opel był czwarty, ale pokonał bawarski model w zasadzie tylko ceną. Mercedesa zresztą też.

Zdjęciem ilustrującym zapowiedź – jak się okazało – odwołanych targów w Genewie jest fotografia ze stoiska Renault. Targi miały się dniem prasowym rozpocząć dzisiaj, siedzę jednak w Polsce, zamiast w Szwajcarii, bo salon odwołano. Za to na wspomnianym zdjęciu można dostrzec Renault Zoe, Twizy, Clio oraz gdzieś tam w tle Twingo. Tę fotkę znajdziecie na stronie 14.  Potem jest prezentacja wielu zapowiedzianych na genewski salon premier, ale z francuskich zapowiedziano tylko Renault Megane po liftingu. Słabo.

Na stronie 29. natraficie na krótki test Opla Insigni. Auto uzyskało cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia.

AUTO ŚWIAT pokusił się o porównanie małych elektryków. Chodzi oczywiście o samochody, a nie fachowców od prądu. Volkswagen e-up! stanął w szranki z Renault Zoe. Samochód francuski ma dużo więcej mocy, dużo więcej zasięgu i kosztuje niemal o połowę więcej. Jest też dużo większy (lekko licząc – o klasę), zauważalnie szybszy, ma dużo większy bagażnik i znacznie większą ładowność. Jakie to ma jednak znaczenie, skoro mierzy się z Volkswagenem? Musi przegrać! I rzeczywiście – na dobrą sprawę przegrywa.

AUTO ŚWIAT uznał, że o blisko pół metra krótszy Volkswagen oferuje w środku więcej miejsca! Napęd Zoe zyskał tylko o pół gwiazdki w porównaniu z niezbyt żywiołowym napędem niemieckiego konkurenta. Stracił za to Az gwiazdkę za układ jezdny. Jak zwykle AUTO ŚWIAT uznaje, że Volkswageny prowadza się znakomicie. I ta mityczna precyzja ich układu kierowniczego… Pod względem komfortu również wygrywa Volkswagen! Dobrze, że chociaż w szeroko pojętej kategorii connected car wygrało Zoe. Cóż z tego, skoro przegrało w kategorii kosztów?

Po podsumowaniu gwiazdek wyszedł remis, ale bądźmy realistami – skoro o niemal pół metra krótsze auto uznawane jest za przestronniejsze i bardziej komfortowe, skoro większy zasięg i dynamiczniejszy silnik nie mają większego znaczenia, a liczy się w dużej mierze cena, to czy naprawdę można to uznać za remis? Nie to jest de facto promowanie jeździdełka niemieckiego.

Całego tego materiału szukajcie na stronach 34-37.

Peugeot 508, w tym także 508 SW, nie jest samochodem często widywanym na polskich ulicach. AUTO ŚWIAT zamieszcza test takiego auta na stronach 38-39 pisząc, że kombi może być stylowe! Nas to nie dziwi – pamiętamy choćby bardzo zgrabne konstrukcje typu Xantia, czy obecne Megane. Redaktor Kamiński zaprezentował samochód napędzany silnikiem benzynowym 1.6 PureTech 180 współpracującym z automatyczną ośmiobiegową skrzynią. Do pełni szczęścia zabrakło tylko pół gwiazdki w ocenie końcowej.

Autor docenia pojemny bagażnik, choć zauważa też tylko przeciętną ilość miejsca dla pasażerów kanapy, ale realnie chodzi mu tylko o ilość miejsca nad głową. Narzeka też na słabą widoczność. Jak być może pamiętacie, samochodem z tym typem nadwozia pokonałem latem ubiegłego roku kilka tysięcy kilometrów, więc coś na jego temat powiedzieć mogę. Opisałem to w kilku artykułach, do lektury których serdecznie Was zachęcam.

Testowany przez AUTO ŚWIAT egzemplarz okazał się oszczędny, przyjemny w prowadzeniu, miał skuteczne hamulce i mnóstwo stylu, zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Co istotne – Autor nie marudził na cenę. Po prostu w tym segmencie auta są dziś zwyczajnie drogie i tyle.

Renault Clio i Captura wspomniano w teście Kii Stonic zamieszczonym na stronach 40-41.

O wyprzedażach rocznika AUTO ŚWIAT napisał na stronach 42-45. Wspomniano tam m.in. Citroëny C4 Cactus i C4 Spacetourer, oraz Peugeoty 3008, 508 i 5008, a także markę DS Automobiles.

O testach EuroNCAP wspomniano na stronach 46-47. Pojawiło się tam Renault Clio, jako najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie.

Importerów Opla i Peugeota wspomniano krótko w szerokim materiale poświęconym polskim samochodom elektrycznym (strony 48-52).

Na przypomnienie Peugeota 607 traficie w dziale Z naszego archiwum na stronie 60.

Wśród najtańszych modeli na rynku (strona 61.) wspomniano Dacię Logan, Dacię Sandero oraz Citroëna C1.

A co w dodatku? Renault Megane i Peugeot 407 na lorze przedstawionej na zdjęciu zamieszczonym na stronie II. I całkiem atrakcyjne ceny polis dla aut francuskich marek.

Francuskich aut nie brakuje też w artykule zatytułowanym Obalamy motoryzacyjne mity! (strony IV-). Znajdziecie tam mniejsze lub większe wzmianki o Citroënach C5, C5 Aircross, 2CV, a nawet Traction Avant, o Dacii Logan, o Peugeota 308, 3008, 406, 407 oraz pierwszej generacji 5008, a także Renault Megane, Scenic’u i Lagunie.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2CV30084064075008508607AstraAuto ŚwiatC1C4 CactusC4 SpaceTourerC5C5 AircrossCapturCitroenClioDaciaDS AutomobilesInsigniaLagunaLoganMeganeopelPeugeotRenaultSanderoScenicTraction Avanttwingotwizyzoe
Udostepnij12Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Nowy Citroen Ami – jakich konkurentów ma mały elektryk?

Następny

Nowe Alpine A110 w dwóch specjalnych edycjach. Można już rezerwować

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowe Alpine A110 w dwóch specjalnych edycjach. Można już rezerwować

Peugeot 508 i DS 9 – jak bardzo różnią się dwa modele Grupy PSA?

Renault Captur LPG

Nowy Renault Captur z fabrycznym LPG jest już oferowany we Francji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jozek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • ekonomowe o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • mctk o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • adam o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Prawda o Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii
    • Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż
    • Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?
    • Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne
    • Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”
    • Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.