Wiadomości

Maj 2023 – Citroën sprzedaje tu najwięcej elektryków wśród marek multienergetycznych

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Nowy Fiat Topolino 2023
Wiadomości

Włochy nie widzą potrzeby bezpośredniego inwestowania w Stellantis

autor Tomasz Nowicki
2023-06-07
Wiadomości

Maj i po maju 2023 – Stellantis liderem w Hiszpanii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Jürgen Klopp elektryzuje ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-08
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Wiadomości

Klimatyzacja w starym samochodzie? Jakie problemy mogą się pojawić w upały

autor Maciej Mokwiński
2023-06-08
Wiadomości

Tysiąc kilometrów z Renault Arkana po Polsce. Czerwiec, czas podróży

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP

autor Tomasz Nowicki
2023-06-02
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Co warto wiedzieć o silniku 1.2 TCe. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-08
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
309 16
A A
4

Przy logotypie pisma pojawiła się wydrukowana wstążeczka w barwach ukraińskiej flagi. To miły gest ze strony Redakcji tygodnika AUTO ŚWIAT. A samochody? Widać maleńkie zdjęcie Renault Trafic’a i silnik 1.2 TCe, więcej aut francuskich na okładce nie ma. Ale może wewnątrz pisma będzie lepiej?

 

AUTO ŚWIAT nr 09 (1327) z 07.III.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Panhard, Panhard et Levassor, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS 9, 24BT, Dyna, Dynamic, X17 SS, 307, Clio, Kadjar, Modus, Scenic, Trafic, Twingo, Wind, Lodgy

 

Już na stronach 6-7 pojawiła się prezentacja DS 9 E-Tense 360 4×4 oraz tego samego modelu, ale w wersji z napędem na przednią oś i 250 KM mocy systemowej. Dwa samochody hybrydowe, to nic dziwnego – wszak marka DS Automobiles za parę lat zamierza oferować wyłącznie samochody elektryczne. Tą mocniejszą wersją, acz jeszcze egzemplarzem przedprodukcyjnym, miałem przyjemność jeździć w ubiegłym roku. Ta słabsza weszła do oferty w krajach europejskich niedawno. Jest o dobrych 20.000 zł tańsza od tej 360-konnej odmiany, więc nie wiem, czy jest sens oszczędzać. Ceny nie wydają się wygórowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak w ostatnich miesiącach wszystko – nie tylko samochody – podrożało. DS 9 E-Tense 250 w wersji Performance Line+ kosztuje od 154.390 zł, a w Rivoli+ od 167.390 zł. Na DS 9 E-Tense 360 4×4 trzeba szykować odpowiednio 176.390 zł i 189.390 zł.

Warto zauważyć, że DS 9 E-Tense 360 4×4 ma nie tylko większą moc i napęd na cztery koła, ale zadbano też o większy rozstaw kół i zmiany w adaptacyjnym zawieszeniu. Seryjnie montuje się 20-calowe koła i sportowe kapcie Michelin. Mimo to auto zapewnia masę komfortu, a przy tym prowadzi się naprawdę pewnie. Oczywiście zadbano też o to, by dało się tę wersję szybko zatrzymać, w czym pomagają czterotłoczkowe zaciski hamulcowe i tarcze o większej średnicy, niż w słabszych odmianach. Teraz już widzicie, że różnica w cenie naprawdę jest nieduża.

Redaktor Borkowski chwali luksusowy charakter samochodu, wysoki komfort jazdy i wnętrze, które jest pełne nowoczesności i elegancji. Materiały wykończeniowe są szlachetne, wszystko świetnie zmontowano, a całość okraszono francuskim szykiem. Tu nie ma miejsca na nudę i na półśrodki. Z tyłu miejsca na nogi nie zabraknie, ale na szerokość wygodnie będzie czterem osobom. Cóż – to nie jest auto, w którym posadzicie z tyłu dwoje upasionych dzieciaków z buziami wysmarowanymi ketchupem, i teściową na dodatek.

W mocniejszej wersji prąd z akumulatora znika dość szybko ale to auto kusi do dynamicznego przyspieszania. Lepsze wyniki osiągniecie w 250-konnej hybrydzie, ale głownie dlatego, że ma akumulator o większej pojemności (15,6 kWh vs 11,9 kWh). Realnie więc w mieście jest w stanie przejechać nawet do 70 km wyłącznie w trybie elektrycznym.

AUTO ŚWIAT ocenił hybrydowe wersje DS 9 na 4,5 gwiazdki.

O zatrzymaniu produkcji w rosyjskich zakładach motoryzacyjnych AUTO ŚWIAT wspomina na stronie 17. Wzmiankuje tam Alians Renault-Nissan-Mitsubishi oraz AwtoWAZ, który jest zależny od Grupy Renault.

Zdjęcie Renault Trafic’a, już nieco większe, powtarza się na stronie 32.

Tył Peugeota 307 widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 35.

Nissana Qashqai i hybrydy Peugeota wspomniano w materiale traktującym o tym, jakie modele samochodów używanych Polacy wyszukiwali najczęściej w 2021 roku. Materiał ten znajdziecie na stronach 42-47.

O tym, co warty jest silnik 1.2 TCe Grupy Renault traktuje natomiast artykuł zamieszczony na stronach 48-50. W zależności od wersji (opisano D4FT i H5Ft – całkowicie odmienne jednostki napędowe oferowane pod tą samą nazwą handlową) silniki 1.2 miały od 101 do 130 KM, przy czym mowa jest tylko o jednostkach turbodoładowanych. Te motory trafiały m.in. do Twingo II, Clio III, Modusa, nieoferowanego w Polsce Winda, do Megane III, Kadjara, Nissana Qashqaia, czy Dacii Lodgy, a nawet Scenic’a!

Tak czy inaczej 1.2 TCe to całkiem dobry i trwały silnik. Zdarzają się przypadki, że ma spore zapotrzebowanie na olej silnikowy, ale tragedii w tej kwestii nie ma – niejeden silnik konkurencji wciąga dużo więcej oleju. Generalnie jednostki Renault są dobrym wyborem, zwłaszcza, że na rynku wtórnym mają dziś dobre ceny. Zwracamy jednak uwagę na możliwe problemy: informowaliśmy o tym w naszym materiale o awariach 1.2 TCE.

W dziale Historia AUTO ŚWIAT piórem Zdzisława Podbielskiego przedstawił na stronie 57. francuską markę Panhard et Levassor. Przypomniano kilka ważnych dla firmy modeli i „na szybko” opisano dzieje marki. Od 1955 roku Panhard był kontrolowany przez Citroëna, który dziesięć lat później przejął ją całkowicie. Czy to stąd podobieństwo świateł z Citroëna DS. do Panharda 24 (albo może odwrotnie).

Tutaj możecie obejrzeć relację  paryskich targów klasycznej motoryzacji Retromobile sprzed trzech lat poświęconą samochodom Panharda i marki Panhard et Levassor.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w dziewiątym tegorocznym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Czerwiec jednym z najbardziej niebezpiecznych miesięcy

2023-06-08

Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes

2023-06-08

Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

2023-06-08

Renault ogłasza utworzenie nowej spółki w Maroku. Czym będzie się zajmować?

2023-06-08
Tagi: 24BT307Auto ŚwiatAwtoWAZCitroenClioDaciaDS 9DS AutomobilesDynaDynamicE-TensehistoriaKadjarLodgyModusNissanPanhardPanhard et LevassorPeugeotporady i serwisQashqaiRenaultRenault-Nissan-MitsubishiScenicTraficTwingoWindX17 SS
Udostepnij111Tweet70Udostepnij19
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • © Arnaud Taquet @ ContinentalProductions

    Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?

    1547 udostępnienia
    Udostepnij 619 Tweet 387
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    546 udostępnienia
    Udostepnij 218 Tweet 137
  • Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?

    597 udostępnienia
    Udostepnij 239 Tweet 149
  • UOKiK: 389 Jeepów Compass i Renegade do serwisu

    408 udostępnienia
    Udostepnij 163 Tweet 102

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test i porównanie: Używana Dacia Duster 1.5 dCi kontra nowy Peugeot 308 SW 1.5 HDi

autor Tomasz Nowicki
2018-11-30
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – czy warto kupić ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-06-01
DS - testy i opinie

Test: luksusowy DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM: Un jour an Louvre. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-13
Renault Megane
Renault - testy i opinie

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 II 2010 – pierwszy test i wrażenia z jazdy, opinie, silniki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-22

Najnowsze komentarze

  • Tomasz O - Alfa Romeo pyta swoich miłośników: jak powinien nazywać się nowy model?
  • Artur - Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Grześ - Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna
  • Krzysztof Gregorczyk - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%
  • Krzysztof Gregorczyk - Rynek paliw – wnioski z postępowania wyjaśniającego UOKiK: Orlen nie zrobił nic złego
  • Paweł - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%

Zobacz też

Citroen 2CV i kryzys w rządzie: Ministerstwo Drogownictwa ostrzega przez inwazją kaczek

Nowy Citroën C5 X kontra Peugeot 508. Który model wybrać?

Nowy Citroën C3 Picasso 2017 na zdjęciach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.