Jeep Avenger
Wiadomości

Jeep Avenger nie tylko z Tychów. Stellantis ogłasza nowe miejsce produkcji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
Citroen C5 X
Wiadomości

Citroën tnie ofertę C5 X-a. W cenniku pozostał już tylko jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Fiat Ducato
Wiadomości

Fiat Ducato jako karetka. 300 nowych samochodów w Hiszpanii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
dacia samochody Wiadomości
Wiadomości

Niezawodna jak Dacia. ADAC chwali modele Spring, Sandero i Duster

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
citroen c5 aircross chiny 01 Wiadomości
Wiadomości

Maxime Picat ostrzega: Zachodnie marki samochodów znikną z Chin

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
motor 20 2025 Wiadomości
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2025. „Dacia Bigster to nie jest większy Duster”

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
peugeot 3 Wiadomości
Wiadomości

Rozpędzone Audi wpadło na rowerzystkę, kobieta zmarła. Uwagę zwraca wzorowe zachowanie kierowcy Peugeot

autor Tomasz Nowicki
2025-05-12

Najnowsze komentarze

  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
  • Roman - Najtańszy, 7-miejscowy Citroën C3 Aircross. Cena i wyposażenie na początku maja 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Przeglad Prasy

Co warto wiedzieć o silniku 1.2 TCe. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-08
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
384
A A
4
Auto Swiat 09 2022 stronniczy przeglad prasy Wiadomości

Przy logotypie pisma pojawiła się wydrukowana wstążeczka w barwach ukraińskiej flagi. To miły gest ze strony Redakcji tygodnika AUTO ŚWIAT. A samochody? Widać maleńkie zdjęcie Renault Trafic’a i silnik 1.2 TCe, więcej aut francuskich na okładce nie ma. Ale może wewnątrz pisma będzie lepiej?

 

AUTO ŚWIAT nr 09 (1327) z 07.III.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Panhard, Panhard et Levassor, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS 9, 24BT, Dyna, Dynamic, X17 SS, 307, Clio, Kadjar, Modus, Scenic, Trafic, Twingo, Wind, Lodgy

 

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Xavier Chardon CEO Citroen

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Już na stronach 6-7 pojawiła się prezentacja DS 9 E-Tense 360 4×4 oraz tego samego modelu, ale w wersji z napędem na przednią oś i 250 KM mocy systemowej. Dwa samochody hybrydowe, to nic dziwnego – wszak marka DS Automobiles za parę lat zamierza oferować wyłącznie samochody elektryczne. Tą mocniejszą wersją, acz jeszcze egzemplarzem przedprodukcyjnym, miałem przyjemność jeździć w ubiegłym roku. Ta słabsza weszła do oferty w krajach europejskich niedawno. Jest o dobrych 20.000 zł tańsza od tej 360-konnej odmiany, więc nie wiem, czy jest sens oszczędzać. Ceny nie wydają się wygórowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak w ostatnich miesiącach wszystko – nie tylko samochody – podrożało. DS 9 E-Tense 250 w wersji Performance Line+ kosztuje od 154.390 zł, a w Rivoli+ od 167.390 zł. Na DS 9 E-Tense 360 4×4 trzeba szykować odpowiednio 176.390 zł i 189.390 zł.

Warto zauważyć, że DS 9 E-Tense 360 4×4 ma nie tylko większą moc i napęd na cztery koła, ale zadbano też o większy rozstaw kół i zmiany w adaptacyjnym zawieszeniu. Seryjnie montuje się 20-calowe koła i sportowe kapcie Michelin. Mimo to auto zapewnia masę komfortu, a przy tym prowadzi się naprawdę pewnie. Oczywiście zadbano też o to, by dało się tę wersję szybko zatrzymać, w czym pomagają czterotłoczkowe zaciski hamulcowe i tarcze o większej średnicy, niż w słabszych odmianach. Teraz już widzicie, że różnica w cenie naprawdę jest nieduża.

Redaktor Borkowski chwali luksusowy charakter samochodu, wysoki komfort jazdy i wnętrze, które jest pełne nowoczesności i elegancji. Materiały wykończeniowe są szlachetne, wszystko świetnie zmontowano, a całość okraszono francuskim szykiem. Tu nie ma miejsca na nudę i na półśrodki. Z tyłu miejsca na nogi nie zabraknie, ale na szerokość wygodnie będzie czterem osobom. Cóż – to nie jest auto, w którym posadzicie z tyłu dwoje upasionych dzieciaków z buziami wysmarowanymi ketchupem, i teściową na dodatek.

W mocniejszej wersji prąd z akumulatora znika dość szybko ale to auto kusi do dynamicznego przyspieszania. Lepsze wyniki osiągniecie w 250-konnej hybrydzie, ale głownie dlatego, że ma akumulator o większej pojemności (15,6 kWh vs 11,9 kWh). Realnie więc w mieście jest w stanie przejechać nawet do 70 km wyłącznie w trybie elektrycznym.

AUTO ŚWIAT ocenił hybrydowe wersje DS 9 na 4,5 gwiazdki.

O zatrzymaniu produkcji w rosyjskich zakładach motoryzacyjnych AUTO ŚWIAT wspomina na stronie 17. Wzmiankuje tam Alians Renault-Nissan-Mitsubishi oraz AwtoWAZ, który jest zależny od Grupy Renault.

Zdjęcie Renault Trafic’a, już nieco większe, powtarza się na stronie 32.

Tył Peugeota 307 widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 35.

Nissana Qashqai i hybrydy Peugeota wspomniano w materiale traktującym o tym, jakie modele samochodów używanych Polacy wyszukiwali najczęściej w 2021 roku. Materiał ten znajdziecie na stronach 42-47.

O tym, co warty jest silnik 1.2 TCe Grupy Renault traktuje natomiast artykuł zamieszczony na stronach 48-50. W zależności od wersji (opisano D4FT i H5Ft – całkowicie odmienne jednostki napędowe oferowane pod tą samą nazwą handlową) silniki 1.2 miały od 101 do 130 KM, przy czym mowa jest tylko o jednostkach turbodoładowanych. Te motory trafiały m.in. do Twingo II, Clio III, Modusa, nieoferowanego w Polsce Winda, do Megane III, Kadjara, Nissana Qashqaia, czy Dacii Lodgy, a nawet Scenic’a!

Tak czy inaczej 1.2 TCe to całkiem dobry i trwały silnik. Zdarzają się przypadki, że ma spore zapotrzebowanie na olej silnikowy, ale tragedii w tej kwestii nie ma – niejeden silnik konkurencji wciąga dużo więcej oleju. Generalnie jednostki Renault są dobrym wyborem, zwłaszcza, że na rynku wtórnym mają dziś dobre ceny. Zwracamy jednak uwagę na możliwe problemy: informowaliśmy o tym w naszym materiale o awariach 1.2 TCE.

W dziale Historia AUTO ŚWIAT piórem Zdzisława Podbielskiego przedstawił na stronie 57. francuską markę Panhard et Levassor. Przypomniano kilka ważnych dla firmy modeli i „na szybko” opisano dzieje marki. Od 1955 roku Panhard był kontrolowany przez Citroëna, który dziesięć lat później przejął ją całkowicie. Czy to stąd podobieństwo świateł z Citroëna DS. do Panharda 24 (albo może odwrotnie).

Tutaj możecie obejrzeć relację  paryskich targów klasycznej motoryzacji Retromobile sprzed trzech lat poświęconą samochodom Panharda i marki Panhard et Levassor.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w dziewiątym tegorocznym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Auto Swiat 09 2022 stronniczy przeglad prasy Wiadomości
4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: E-Tenseporady i serwisModusAuto ŚwiathistoriaPeugeotPanhard et LevassorRenault-Nissan-MitsubishiRenaultDS AutomobilesDynaDaciaClioDS 9TraficWindCitroenLodgyQashqaiNissanScenicDynamicAwtoWAZKadjarX17 SSPanhard30724BTTwingo
Udostepnij139Tweet87Udostepnij24
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3069 udostępnienia
    Udostepnij 1228 Tweet 767
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1370 udostępnienia
    Udostepnij 548 Tweet 343
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4458 udostępnienia
    Udostepnij 1783 Tweet 1115
  • Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

    1195 udostępnienia
    Udostepnij 478 Tweet 299

Testy samochodów

nowy peugeot 3008 23 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-08
citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 7 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-15
peugeot 308 1 6 hdi 1 Wiadomości
Testy

Używany Peugeot 308 1.6 HDi 90 KM z przebiegiem 200 tysięcy kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-28
citroen cactusc 2015 61 300x2001 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C4 Cactus – pierwsza jazda. Opinie, wrażenia, jazda próbna. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-07-03
citroen c3 2020 110 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: ile pali nowy Citroën C3 1.2 110 KM na autostradzie? Zaskakujący wynik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-10-23

Najnowsze komentarze

  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
  • Roman - Najtańszy, 7-miejscowy Citroën C3 Aircross. Cena i wyposażenie na początku maja 2025

Zobacz też

Renault Trafic transportuje niepełnosprawne dzieci.

Jan Chmielewski zawsze na topie!

Nowy Citroen C3-XR 2019 zaprezentowany ale nie będzie go w naszych salonach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz