AUTO ŚWIAT pokazał wprawdzie na okładce aktualnego numeru dwa francuskie samochody (Renault Scenic’a i Citroëna Spacetourera), ale zginęły one przygniecione ciężkim tylnym kołem ciężkiego stylistycznie modelu ciężkiej do zniesienia marki, którą niektórzy określają mianem Volkswagena z Biedronki. Czas na przegląd prasy, który napisałem wczoraj, ale publikujemy dzisiaj, bo przecież jestem w Genewie i fotografuję dla Was to, co na swoich stoiskach prezentują Citroën, DS, Peugeot, Renault oraz oczywiście Dacia.
AUTO ŚWIAT nr 09 (1061) z 29.II.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, C5, C6, Spacetourer, 2008, 607, Traveller, Espace, Fluence, Megane, Scenic, Talisman, Thalia
Temat 500+ rozpala emocje – od kwietnia mają ruszyć wypłaty związane z rozdawnictwem pieniędzy. Też się przez krótki czas powinienem na to załapać, dopóki starsza córka nie ukończy 18 lat. I też do tego tematu nawiązałem w tekście, który pojawi się na naszych łamach jutro. A aktualny AUTO ŚWIAT dowodzi słowami Redaktora Sewastianowicza (strona 3.), że pieniądze uzyskane na dzieci można spożytkować na zakup samochodu. To prawda, można, i nie muszą to być pieniądze wyrzucone w błoto – może dzięki tej kasie poprawi się stan taboru motoryzacyjnego, poziom bezpieczeństwa wożonych samochodami dzieci. Wszak nawet przy jednym upoważnionym do tych pieniędzy dziecku można pomyśleć o kredycie, o którym bez tego myśleć się nie dało.
A teraz parę słów z przymrużeniem oka ;-) Škoda Kodiak przygniotła na okładce Scenic’a i Spacetourera, a w prezentacji tego samochodu czytam słowa: „Pod względem design ten samochód zrobi więcej dla marki, niż zrobił Superb”. No cóż – moim zdaniem Superb, jako auto o wyjątkowo zaburzonych proporcjach i przy tym niejakie, specjalnie dużo dobrego dla designu Škody nie zrobił, więc nietrudno będzie przeskoczyć te poprzeczkę, nie mówiąc już o jej podnoszeniu ;-)
Gdzie leżą priorytety tygodnika AUTO ŚWIAT widać właśnie po tym, jak się nowości Genewy prezentuje. Na Kodiaka przeznaczono całe dwie strony, na nowego Scenic’a może ze 20%. O samym samochodzie nie napisano zbyt wiele, wspomniano za to Megane i Talismana. Możecie na to trafić na stronie 6.
Tuż obok, ale już na stronie 7., pojawiła się podobna powierzchniowo wzmianka o nowym wcieleniu Peugeota 2008. Zauważono bardzo dobre wyniki sprzedaży tego crossovera (515 tys. egzemplarzy przez dwa lata) i doceniono, że Peugeot postanowił przeprowadzić lifting.
Jeszcze mniej miejsca poświęcono na stronie 8. Citroënowi Spacetourerowi, ale przy okazji wspomniano też Peugeota Travellera i Toyotę ProAce.
W Genewie debiutuje też Renault Megane IV Grandtour. Bardziej praktyczną odmianę popularnego kompaktu w wersji GT AUTO ŚWIAT krótko zaprezentował na stronie 14. Pochwalono design, dostrzeżono system 4Control i opisano zasadę jego działania, wspomniano o spekulacjach dotyczących pojemności bagażnika (ok. 550 litrów). Na polską premierę handlową tej odmiany przyjdzie nam jednak poczekać jakieś pół roku.
Wzmianka o tym, że w Nissanie Qashqaiu pracuje silnik 1.5 dCi od Renault pojawiła się w porównaniu trzech azjatyckich crossoverów, które znajdziecie na stronach 16-20. Niestety Nissan przegrał z Kią i Hyundaiem.
Renault Fluence’a wspomniano na stronach 26-27 w materiale poświęconym Fiatowi Tipo.
Wśród samochodów, które proponuje AUTO ŚWIAT za pieniądze z programu 500+ (strony 28-30) pojawiły się też auta francuskie – Renault Thalia, Renault Espace oraz Citroën Grand C4 Picasso.
Citroëny C5 i C6 oraz Peugeota 607 wspomniano przy omawianiu diesla 2.7 HDi montowanego też w Land Roverach i tam chwalonego.
W Newsach sprzed 20 lat (strona 49.) wspomniano o wynikach sprzedaży w Polsce kilku marek, w tym Peugeota i Renault.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze