W Genewie trwają targi samochodowe i AUTO ŚWIAT oczywiście coś tam do nich nawiązuje na okładce, ale – jak łatwo się domyślić – pojawia się tu jakiś koncept Škody, z którego znowu nic nie wyniknie. I niszowa, acz piękna, Alfa Romeo Tonale. Do tego Škoda Superb, jakieś BMW, jakiś Mercedes, Mazda CX-30. I jedynie na maleńkich foteczkach dostrzec można Citroëna C2 i Renault Twingo.
AUTO ŚWIAT nr 11 (1212) z 11.III.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, 206, 208, 308, Clio, Espace, Megane, Twingo, sportowe
Na stronie 8. AUTO ŚWIAT prezentuje Clio V, które zadebiutowało dla publiczności podczas Salonu Samochodowego w Genewie w ubiegłym tygodniu. I choć jest to naprawdę istotna rynkowa premiera, to Redakcja najpierw pokazała jakiś koncept Škody, który tyle ma wspólnego z rzeczywistością, co inne Visiony. Ale wróćmy do Clio. Napisałem o tym samochodzie dużo więcej w naszej relacji z Genewy. OK, Internet daje więcej możliwości, niż skończona powierzchnia kartki papieru, ale gdyby nie zajmowano się Škodą… ;-)
Mniej więcej pół strony 9. zajmują zdjęcia Peugeota 208 drugiej generacji. Acz za targowe bym ich zdecydowanie nie uznał – to fotki z materiałów prasowych. Tekstu znajdziecie raptem trzy zdania plus trzy dodatkowe w opisach zdjęć. Żałosne – to przecież jedna z najważniejszych premier tegorocznej Genewy!
Na stronach 10-12 AUTO ŚWIAT pisze o ściganiu kierowców za wycinanie filtrów cząstek stałych, a jeszcze parę lat temu sam podpowiadał, jak to zrobić.
Na stronie 15. przedstawiono nową oponę Michelin Pilot Sport 4 SUV.
W środku numeru, na stronie 27., znajdziecie krótki test Peugeota 308 GT. To hot hatch dysponujący 225-konnym silnikiem, który pozwala mu się rozpędzić do setki w 7,4 sekundy, a to już przyzwoity wynik. Auto przy tym nie rzuca się w oczy jakimś ostentacyjnym wyglądem. Jak przystało na francuski samochód tego typu wygląda w sposób stonowany, acz gdy trzeba potrafi pokazać, na co go stać. Redaktor Kamiński docenił wygodne sportowe fotele i dobrze leżącą w dłoniach kierownicę. Dobrze wypadła przestronność z przodu oraz bagażnik, na kanapie miejsca jest nie za dużo. Najwięcej radości z jazdy daje tryb sportowy, co rzecz jasna odbija się na spalaniu. Autor skrytykował za to zawieszenie – na nierównych drogach tył ma według niego tendencję do „niekontrolowanego tańca”. No i kwestia ceny – odniesiono ją do o 21 KM słabszej Kii, ale nie do rywali niemieckich na przykład – wtedy nie byłoby Peugeotowi za co dokopać… Ostateczna nota, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do uzyskania. My przyznajemy jednak więcej.
W Top5 tym razem AUTO ŚWIAT zestawił pięć autek miejskich o zadziornym charakterze. Znalazły się w tej piątce dwa samochody francuskie – Citroën C2 VTS oraz Renault Twingo II R.S. Miejską Renówkę AUTO ŚWIAT chwali za rozsądne ceny w stosunku do rocznika, za trwały 133-konny silnik, który lubi obroty, a krytykuje za zbyt silne wspomaganie i wysoką pozycję za kierownicą. Nie spodobała się także ergonomia, w tym centralnie umieszczony prędkościomierz. Jeśli chodzi o C2 VTS, to chwalą ją za silnik i właściwości jezdne oraz ceny na rynku wtórnym. Przy okazji zastanowiło mnie stwierdzenie, że silnik 1.6/122, to najmocniejsza jednostka, którą kiedykolwiek produkowało PSA. Co za głupoty??? PSA ma w ofercie znacznie mocniejsze silniki. Być może miał to być jakiś skrót myślowy, który się autorowi po prostu nie udał.
Na stronach 46-48 pokrótce przedstawiono bolidy i kierowców F1 w rozpoczynającym się wkrótce sezonie. Renault – na ostatnim miejscu. Dlaczego?
W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) wspomniano Peugeota 206 CC.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze