piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 11/2009

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-14
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
22 1
0
20
UDOSTĘPNIEŃ
67
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

„Auto-Świat” nr 11 (709) z 9.III.2009
Stron: 52 (z okładką) +16 (dodatek (Narodowy Auto Test 2008)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 4 grosze
Warto kupić? można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, C5, Xsara, 206, 207, 307, 308, 3008, R19, Clio, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Thalia, Sandero

Gwoli uczciwości muszę zauważyć, że pierwszy raz wszystkie trzy francuskie marki pojawiają się na stronie 4. w liście Wojciecha, który chwali dodatek o Renault zamieszczony w numerze 7/2009 tygodnika i prosi o analogiczną wkładkę dotyczącą Citroëna i Peugeota. Cóż – my też prosimy ;-) Prosimy też jednak o więcej uwagi – wspomniany dodatek o Renault pojawił się w numerze 7/2009, a nie 8/2009, jak napisano…

W relacji z Salonu Samochodowego w Genewie również nie zabrakło wzmianek o francuskich autach. Rzućcie okiem na strony 6-8, a na pewno ujrzycie tam Peugeoty 308 CC i 3008, Renault Clio, Kangoo Be Bop, nowego Scenic’a, czy Megane Grandtour.


Większą część stron 10-11 zajmuje krótki test Peugeota 308 CC. Oczywiście nie brakuje odniesień do starszego modelu – 307 CC, ale to 308 CC uznano za auto bardzo stylowe, choć jednocześnie stwierdzono, że brakuje mu elegancji. Szkoda, że nie napisano, że wzorem elegancji jest VW Eos…

Renault Scenic’a pierwszej generacji można wypatrzyć na zdjęciu zamieszczonym na stronie 17.

Kolejna strona przynosi m.in. tabelkę zawierającą dane na temat styczniowej sprzedaży w Polsce aut kompaktowych. Na piątej pozycji znalazł się Peugeot 308 i to jedyne francuskie auto w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych aut segmentu C.


Poniżej znalazły się jeszcze dwie krótkie informacje mogące nas zainteresować. Pierwsza, to dwuzdaniowa notatka o systemie Snow Motion instalowanym przez Citroëna w modelu C5. Druga dotyczy nowego silnika w gamie Dacii Sandero – 1.2-litrowej jednostki generującej 75 KM mocy.

Na stronach 28-29 wraz z Panią Izą Nieciecką „Auto-Świat” przetestował Peugeota 207 nIce napędzanego 1.4-litrowym silnikiem o mocy 75 KM. Pani Iza „od zawsze” jest zachwycona Peugeotami, bardzo podobał się jej choćby często wybierany przez kobiety model 206.


Pani Iza całkiem pozytywnie oceniła nieduże „Lwiątko”. Jedynie silnik uznała za nieco za słaby do nielekkiego przecież auta (1138 kg masy własnej). Również cena (44.990 zł) średnio przypadła Pani Izie do gustu – chciałaby za te pieniądze otrzymać w standardzie np. boczne poduszki (wymagają dopłaty 1.100 zł, za kurtyny zaś dorzucić trzeba kolejnych 800).

Ogólnie jednak 207-ka bardzo się testującej Pani spodobała. Nic dziwnego – to naprawdę ładne auto!


Kolejne trzy strony, to prezentacja najmniejszego auta sygnowanego nazwiskiem wielkiego kubisty – C3 Picasso. Samochód lada chwila trafi do sprzedaży, od paru dni znamy już ceny i specyfikacje wyposażenia na polskim rynku, a co o tym ciekawym minivanie napisał „Auto-Świat? Sprawdźmy.

Pochwalono doskonale zagospodarowanie przestrzeni, choć pomarudzono na trochę zbyt małą ilość miejsca dla pasażerów z tyłu. Funkcjonalny bagażnik, to z kolei zaleta C3 Picasso. Świetna widoczność z wnętrza, komfortowe zawieszenie i słupki przednie, które nie ograniczają pola widzenia, to również plusy. Wśród wad wymieniono za słabe tłumienie tylnego zawieszenia, drobne braki mocy silnika 1.6 w zakresie niskich obrotów oraz haczącą skrzynię biegów.


Ogólnie Citroëna C3 Picasso oceniono na cztery gwiazdki (na pięć możliwych), a wśród konkurentów wymieniono Renault Grand Modusa.

Rozbite Renault 19 pokazano na zdjęciu na stronie 36.

Na stronie 41 w dziale Interwencje opisano sprawę pękniętej szyby w Renault Megane. Szyba uległa uszkodzeniu podczas serwisowania samochodu w ASO, a mimo to serwis nie poczuwał się do choćby partycypowania w kosztach wymiany. Po interwencji Renault Polska ASO wymieniło uszkodzoną szybę.

W samym środku numeru wszyto 16-stronicowy dodatek będący opracowaniem ankiet wypełnionych przez czytelników „Auto-Świata” w ramach Narodowego Auto Testu. W segmencie B trzecie miejsce wywalczyło Renault Clio II, dwa oczka niżej uplasowała się Renault Thalia, a szóste miejsce przypadło Peugeotowi 206/206CC.


Wśród kompaktów do pierwszej dziesiątki nie zakwalifikował się żaden samochód francuski! Podobnie rzecz się ma z klasą średnią, choć tu dostrzegam pomieszanie z poplątaniem – obok siebie postawiono kompaktową Octavię i Audi A6/S6.

Thalia znalazła się jeszcze w rankingu niezawodności, gdzie uplasowała się na dobrym, dwunastym miejscu wyprzedzając m.in. Forda Focusa, Daewoo Lanosa, Audi A4, Toyotę Avensis II, czy BMW serii 3 (E46).

Z kolei w rankingu Koszty ta sama Thalia zajęła dziesiątą lokatę, a jej bliski krewny, Clio II, uplasował się na miejscu osiemnastym.

Kolejne rankingi, to:
Silnik – i tu na miejscu 14. znajdujemy Scenic’a II, a na 20. – Lagunę II
Układ jezdny – brak francuskich samochodów w pierwszej dwudziestce, co świadczy o żenującym poziomie wiedzy na temat układów jezdnych w społeczeństwie, albo o tym, że miłośnicy samochodów francuskich nie zawracają sobie głowy udziałem w NAT ;-)
Wnętrze – tu wysoka, czwarta pozycja Scenic’a II i niezła trzynasta Laguny II; oczko poniżej Laguny sklasyfikowano Peugeota 307/307CC


Warto też podkreślić, że Renault Scenic II uzyskał najwyższą ocenę w kategorii Praktyczność (użyteczność) samochodu.

W zestawieniu wszystkich 50 modeli uwzględnionych w NAT’2008 znalazły się następujące samochody francuskie:
8. Renault Scenic/Grand Scenic II – 86,94 pkt. (na 100 możliwych)
28. Renault Laguna II – 84,00 pkt.
30. Renault Megane II – 83,59 pkt.
31. Peugeot 307/307CC – 82,31 pkt.
35. Citroën Xsara – 80,66 pkt.
37. Renault Clio II – 80,12 pkt.
39. Renault Megane I – 79,58 pkt.
40. Renault Thalia – 79,55 pkt.
42. Peugeot 206/206CC – 77,48 pkt.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Tym razem nawet można ten tygodnik kupić.

Krzysiek Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2062073008307308C3C5ClioDaciaLagunaMeganePeugeotRenaultSanderoWszystkie
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Dacia Sandero 1.6 MPI: test długodystansowy, dzień 3

Następny

FF, czyli Felieton Francuskich.pl o tym, co lepsze

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

FF, czyli Felieton Francuskich.pl o tym, co lepsze

Dacia Sandero 1.6 MPI: test długodystansowy, dzień 4

WRC: Pięćdziesiąta wygrana Sebastiena Loeba

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.