„Auto-Świat” nr 13 (711) z 23.III.2009
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano: C3 Picasso, C4, C8, 107, 206, 207, 308, 407, 4007, 607, 807, Bipper, Clio, Megane, Kangoo, Koleos, Laguna, Scenic, Thalia, Duster, sportowe
Na stronach 12-14 „Auto-Świat” zaprezentował skrótowo oferty głównych polskich importerów. Nie mogło zabraknąć w tym gronie tego, czym kuszą potencjalnych klientów Citroën, Peugeot i Renault. Wspomniano z nazwy Citroëny C4 i C8, Peugeoty 107, 207, 308, 407, 4007, 607, 807 i Bippera praz Renault Clio, Megane, Kangoo, Koleosa, Lagunę, Thalię i Grand Scenic’a.
Krótka wzmianka o pięćdziesiątym zwycięstwie Sebastiena Loeba w Rajdowych Mistrzostwach Świata znalazła się na stronie 16. Nieco niżej wspomniano o homologacji ciężarowej, jaką niedawno uzyskały Citroëny Xsara Picasso i C4 Picasso. Dodajmy, że chwilę później taką samą homologację uzyskał model C8.

Tuż obok na zdjęciu widać kawałek Renault Clio. Ilustruje ono notatkę o tym, że od przyszłego roku zdrożeje tzw. opłata paliwowa – do tony paliwa będzie doliczane 125 zł, zamiast obecnych 116 zł. Wiecie, na co pójdzie ta kasa? Na zakup wagonów kolejowych! Czy my, kierowcy, naprawdę musimy finansować w tym kraju wszystko???
Strona 17. przynosi krótką notatkę o tym, że ambasadorem modelu Renault Megane Coupe został Rafał Królikowski, znany aktor.
Nowy sezon Formuły 1 rozpoczyna się – przynajmniej oficjalnie – wyścigiem o Grand Prix Australii, już w najbliższy weekend. Na stronach 18-19 „Auto-Świat” opublikował na ten temat artykuł, który zilustrował m.in. zdjęciami bolidów Renault i Red Bull-Renault.

Wspomniany na wstępie porównawczy test Citroëna C3 Picasso, Hondy Jazz i Kii Soul opublikowano na stronach 20-24. Porównanie wygrało auto japońskiej marki, zaś Citroën i Kia uzyskały ex aequo drugie miejsce zbierając jedynie 6 punktów mniej, niż Jazz.
Citroën w stosunku do swoich konkurentów stracił punkty za przestronność wnętrza, skrzynię biegów, zachowanie się podczas jazdy, cenę, zużycie paliwa i warunki gwarancji. Przewaga C3 Picasso przejawia się w widoczności, ergonomii (!), jakości wykończenia i materiałach, elastyczności silnika, wyciszeniu wnętrza, komforcie jazdy i częstotliwości przeglądów.
Wkrótce postaramy się zdać Wam relację z pierwszej jazdy Citroënem C3 Picasso.

Peugeoty 107 i 206 można dostrzec na małych fotkach opublikowanych na stronie 38., ilustrujących, jak poprawnie zjeżdżać z rond.
Ostatnim tekstem mogącym wzbudzić nasze zainteresowanie jest materiał poświęcony Dacii Duster – ciekawemu prototypowi, jaki pokazano na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Znajdziecie go na stronach 48-49.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze