Ani jednego samochodu francuskiego nie znajdziecie na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. VAG-ów nie brakuje – dwa Audi, Volkswagen i Škoda, to niemało, prawda? Ale może w środku pisma będzie coś, co sprawi, że mimo wszystko warto je kupić? Sprawdźmy!
AUTO ŚWIAT nr 14 (1166) z 3.IV.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 3008, Megane, Duster
O francuskich samochodach, w tym premierowych pokazach, nawet się nie zająknął Redaktor Sewastianowicz w swoim „wstępniaku” poświęconym targom w Poznaniu. A przecież Francuzi co nieco tam pokażą. DS Automobiles zaprezentuje DS 7 Crossbacka i DS 3 Performance. OK, to nie są jakieś premiery. Peugeot przywiezie dwa premierowe auta, dopiero miesiąc temu pokazane w Genewie – Riftera i nowe 508. Citroën pokaże nowe Berlingo oraz Nowego C4 Cactusa, to pierwsze auto będzie miało polską premierę. Ale AUTO ŚWIAT woli enigmatycznie napisać, że niby „najwięcej nowości obejrzymy w hali z samochodami Grupy Volkswagena”. Co to jest, jak nie napędzanie widowni koncernowi VAG?
Za to już na stronie 4. AUTO ŚWIAT przyznał, że Audi TT „sprzedaje się słabo”. Kurczę – niemożliwe, chciałoby się zakrzyknąć ;-) Może powinni je dokładać do 10 pudełek Viagry. Kto wie, czy Pfizer nie pójdzie na taką współpracę, odkąd na rynek trafiło wiele generyków, czy tam innych produktów o podobnym działaniu ;-)
Peugeot 3008 i Renault Megane znalazły się w gronie jedenastu aut, które porównano pod kątem łatwości obsługi. Cały ten materiał znajdziecie na stronach 14-21. Samochody poddano badaniu w jedenastu dziedzinach i uznano, że najlepszy jest Hyundai i10. Skrytykowano nawet Audi A8 (tylko trzy pozytywne wskazania), ale i Peugeot nie miał łatwo – również tylko trzy zielone „ptaszki”. Meganka wypadła lepiej – pięć pozytywnych wskazań, o cztery więcej, niż Golf! Zapamiętajmy to, gdy będą nas przekonywać o rzekomo bajecznie prostej obsłudze niemieckiego kompaktu.
Test Peugeota 3008 Allure BlueHDi 150 zamieszczono na stronach 26-27. W materiale wspomniano też Dacię Duster (jakby to miał być rywal dla Peugeota) i Nissana Qashqaia. Generalnie artykuł jest bardzo pozytywny. Chwali oryginalność francuskiego SUV-a i docenia jego funkcjonalność. Wprawdzie podobno ciekłokrystaliczny ekran nad kierownicą „nie jest tak dopracowany, jak w autach z koncernu VW”, ale mimo to „może się podobać”. Tak, wiemy, że VAG-i, to autoświatowy ideał, ale nie podzielamy tego zachwytu.
Nagle okazało się, że kierownica nie zasłania zegarów, a klawisze na konsoli środkowej są wygodne w użyciu. Fotele okazały się wygodne, dobrze wyprofilowane, a znalezienie właściwej pozycji za kierownicą proste. Przestronność też oceniono wysoko, pochwalono możliwość pochylenia oparcia kanapy. W tym względzie jednak znalazł się tez minus – „nisko osadzona kanapa nie zapewnia wystarczającego podparcia ud”.
520-litrowy bagażnik spotkały słowa uznania, podobnie jak oszczędny i dynamiczny silnik. Dostrzeżono precyzję układu kierowniczego i „dopracowane zawieszenie”, choć stwierdzono jego sztywną charakterystykę. I – uwaga – ostateczna ocena! Maksymalna nota pięciu gwiazdek!
Ale nieco dalej AUTO ŚWIAT znowu przegiął! Zrobił przegląd kombi segmentu E („Kombi z prestiżem”) i wstawił do tego materiału Škodę Superb II! Podwójne przegięcie, bo ani to prestiż, ani segment E. To jest zwyczajne kłamstwo i robienie ludziom wody z mózgu!
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze