Maleńkie zdjęcie Peugeota 206 zagościło w prawym górnym rogu okładki aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Niewiele, ale dobre i to. Czy jednak warto kupić to pismo, jeśli szuka się w motogazetkach materiałów poświęconych francuskim samochodom? Sprawdźmy!
AUTO ŚWIAT nr 14 (1215) z 01.IV.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Poradnik”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Spacetourer, Saxo, 206, 406, Clio
Pierwszy francuski samochód pojawia się dopiero na stronie 29. Znajdziecie tam test Citroëna Grand C4 SpaceTourera. Pochwalono nadwozie – za przestronność, za ciekawe rozwiązania, za bogate wyposażenie. Ciepłe słowa skierowano także pod adresem silnika 2.0 BlueHDi 160 współpracującego z ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Pracę układu jezdnego raczej skrytykowano, bo jest on nastawiony na komfort. Cóż, minivan o sportowej charakterystyce, to dla mnie osobiście lekkie nieporozumienie. AUTO ŚWIAT uważa jednak inaczej. Nie spodobała się cena najbogatszej wersji za ok. 120.000 zł plus dodatki, które ostateczny rachunek mogą wywindować w okolice półtorej setki. Redaktor Jedynak pisze, że auto ma przestarzałe multimedia i prowadzi się przeciętnie, w efekcie więc ten naprawdę udany, komfortowy samochód uzyskał tylko trzy gwiazdki! Żałosna ocena końcowa!
W Top 10 AUTO ŚWIAT przedstawił Najlepsze używane auta za około 5 tys. zł. W owej dziesiątce (strony 42-45) znalazły się też samochody francuskie – Renault Clio II, Peugeot 206 oraz Citroën Saxo. Za Clio z 2002 roku zapłacicie ok.4.500 zł, jedynie 600 zł mniej, niż za o rok starszego Golfa IV, samochód segmentu C! A podobno Volkswageny tak świetnie trzymają cenę… Chyba nie wszystkie ;-) Co ciekawe w założonym budżecie Clio II będzie wprawdzie już po liftingu, ale raczej w bazowej wersji. AUTO ŚWIAT sugeruje wybór benzynowej wersji. Naprawy tego modelu nie zrujnują kieszeni, a elektronika/elektryka może być dość kapryśna.
Jeśli chodzi o Peugeota 206, to przy założonym budżecie można liczyć na model z 2003 roku. AUTO ŚWIAT sugeruje raczej jednostki benzynowe, a jeśli diesla, to 2.0 HDi. Naprawy będą tanie, a warto sprawdzić zawieszenie, wyposażenie elektryczne i łożyska w skrzyniach biegów.
W przypadku Saxo też warto zwrócić uwagę na elektrykę, na podstawę anteny (tu może się pojawić korozja), i przede wszystkim na stan tylnego zawieszenia. Skrytykowano też układ hamulcowy. Deskę rozdzielczą uznano za pozbawioną polotu. Na tle rywali z tego samego okresu, zwłaszcza tych niemieckich, to wnętrze Saxo szokowało stylem! ;-)
Światową premierę Peugeota 406 na Salonie Samochodowym w Genewie w roku 1999 wspomniano króciutko na stronie 49.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze