Jak myślicie – jakie nowe auto pojawiło się na okładce aktualnego „Auto Świata”? Fakt, najwięcej miejsca zajmuje jakiś Mercedes, ale nowy jest Superb Combi! Podziwiam Škodę za dynamikę rozwoju – oni niemal co tydzień pokazują jakieś nowe auto. No chyba, że to prasa motoryzacyjna nam robi wodę z mózgu i wciąż pokazuje te same auta twierdząc, że to coś nowego…
„Auto Świat” nr 14 (1015) z 30.III.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5, C6, CX, XM, 3, 4, 5, 5 LS, Wild Rubis, 2008, Avantime, Captur, Clio, Espace
Ale gwoli sprawiedliwości trzeba też dodać, że i wizualizacja SUV-a marki DS pojawiła się na okładce aktualnego „Auto Świata”.
I właśnie najnowsza francuska marka samochodowa jest pierwszą, o której wspomniano na łamach omawianego tygodnika. Trzy wizualizacje (w tym jedną powtórzoną z okładki, ale tym razem nieco większą) znajdziecie na stronach 10-11, ale nie cieszcie się – na DS przeznaczono jedynie górną część tych stron, więc dużo materiału tam nie ma. Bo kogo obchodzi DS? Co innego Audi, czy Porsche – na te marki koncernu VAG przeznaczono więcej miejsca na wcześniejszych stronach.
Jeśli chodzi o DS, to pokazano wizualizacje DS 3 w pięciodrzwiowej wersji (jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć w taką odmianę…), crossovera mającego być podobno konkurentem dla Audi Q5 i bazującego na Wild Rubis, oraz przyszłe wcielenie DS 4, które ma podobno całkiem uciec od skojarzeń z Citroënem C4. A w tekście wspomniano jeszcze o innych samochodach koncernu PSA – DS 5 oraz DS 5 LS.
„Superb lepszy od Passata?” – pyta „Auto Świat” na stronie 12. I w tekście dowodzi, że owszem, jest ku temu potencjał. Ale już zwykłym drukiem wspomniano – i to był dla mnie szok – że Superb „wykończeniem dorównuje Peugeotowi 508 po liftingu”! Normalnie własnym oczom nie wierzyłem!
Peugeota 2008 i Renault Captura, ale także Nissana Juke wspomniano na stronie 24., gdzie pojawił się test nowego Suzuki Vitara. I wszystkie trzy te auta są tańsze od Suzuki.
Citroëna C4 pokazano na stronie 39. w roli rywala dla opisywanej w dziale Z drugiej ręki Mazdy 3.
Lepiej jest dalej – w materiale „Awangardowe i tanie” nie mogło zabraknąć Citroëna C6 oraz Renault Avantime’a (strony 44-45). C6-tkę pochwalono za komfort, przestronność, bardzo bogate wyposażenie, świetne bezpieczeństwo (także pieszych) i wysoką jakość wykończenia. Po stronie wad wymieniono „ogromne koszty serwisowania”, „możliwe drogie awarie”, nieduży bagażnik i przeciętną dynamikę. Nie wiem, co takiego powoduje, że niby koszty serwisowania Citroëna C6 są „ogromne”, bo nic na ten temat nie napisano. Za to wspomniano poprzedników – Citroëny CX i XM – oraz auto częściowo pokrewne – Citroëna C5.
Renault Avantime, to prawdziwa perełka – na drogi wyjechało niewiele ponad 8,5 tys. sztuk, więc nieczęsto się ten samochód spotyka. To prawdziwy crossover – połączenie kilku różnych koncepcji, a że ma sporo części wspólnych z Espace’em, więc koszty serwisowania nie są wysokie, chyba że w grę wchodzić będą elementy nietypowe, wyjątkowe tylko dla tego modelu – tu ceny mogą być wyższe. Stwierdzono, że Avantime’a nękają „liczne drobne awarie”, ale za to nadwozie jest nietypowe i wygodne, a do tego znakomicie doświetlone.
O Renault Clio napisano w „Auto Świecie” przed 20 laty, o czym wspomniano teraz na stronie 49.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze