poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-04
w Citroen, Peugeot, Przeglad Prasy, Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
28 2
17
26
UDOSTĘPNIEŃ
87
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Nie dość, że aktualny AUTO ŚWIAT pokazał na okładce małe zdjęcia Nowego Koleosa i C-Elysee, to jeszcze zmieścił na niej skuter Peugeota! Sprawdźmy więc, czy warto wydać dwa i pół złotego, żeby kupić to pismo, czy lepiej może przeznaczyć tę kasę na coś innego.

 

AUTO ŚWIAT nr 14 (1116) z 3.IV.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C-Elysee, Jumpy, Spacetourer, 301, Citystar, Django, Satelis, Captur, Espace, Kadjar, Koleos, Megane, Talisman

 

Dopiero na stronach 12-13 AUTO ŚWIAT pokazałoś francuskiego. To Renault Koleos nowej generacji, który lada chwila będzie obchodził rocznicę premiery na salonie w Pekinie. Pokazany później w Paryżu i w tym roku w Genewie rozbudza pożądanie, ale wciąż Europa musi na niego czekać. Pierwszy transport już wprawdzie płynie, ale do Polski pierwsze egzemplarze trafić mają dopiero we wrześniu. Przynajmniej oficjalnie.

Nowy Koleos ma wiele wspólnego z innymi modelami Renault, przynajmniej wewnątrz. AUTOŚWIAT pokazuje wnętrze tego SUV-a i wylicza, że podobnie wyglądający kokpit można mieć w Espace’ie, Megane i Talismanie. Wymienia też inne SUV-y z gamy francuskiego koncernu – Captura i Kadjara. Zapomina jednak o oferowanym na niektórych rynkach Kapturze, pamięta za to o technicznie spokrewnionych Nissanach – Qashqaiu i X-Trailu.

Redaktor Burchard do zalet Koleosa zalicza 213-milimetrowy prześwit oraz niezłe kąty natarcia i zejścia (odpowiednio 19º i 26º). Imponująca przestronność wnętrza, 542-litrowy kufer i sporo udogodnień funkcjonalnych, to kolejne plusy Koleosa.

Autor twierdzi też, że w europejskiej ofercie nie będzie silników benzynowych, które trafiają do azjatyckich i australijskich wersji Koleosa. Rzeczywiście na razie mówi się wyłącznie o dieslach, ale jestem przekonany, że z czasem ofertę uzupełnią silniki benzynowe.

Krótka wzmianka o Citroënie C3 w wersji Van pojawiła się na stronie 14.

Na stronie 15. zamieszczono z kolei niedużą informację o Citroënach Jumpy i Spacetourerze. To miło, ale też trudno mówić o wielkiej nowości – przecież te modele zadebiutowały na polskim rynku jesienią ubiegłego roku! Ale doceniamy, doceniamy…

Kolejny Citroën pojawia się na stronach 26-27 tygodnika AUTO ŚWIAT. Czyli idealnie w środku numeru. To test C-Elysee 1.6 VTi. Model został poddany liftingowi, w wyniku czego zmienił się głównie przedni pas. Ale zyskało też wnętrze – ma już prawdziwe zagłówki (trzy!) na kanapie, ale też bogatsze wyposażenie, w tym nawigację (zależnie od wersji).

Nie zmieniły się własności funkcjonalne – C-Elysee to wciąż przestronny samochód z 500-litrowym bagażnikiem mogący z powodzeniem konkurować z autami kompaktowymi. Napęd pochodzić może z względnie prostego silnika 1.6 VTi o mocy 115 KM. To niezła jednostka, która nie powinna sprawiać problemów i zapewnia przyzwoite osiągi. Auto łaczy je z miękko zestrojonym zawieszeniem, co z radością powitają kierowcy jeżdżący po zniszczonych drogach, których wszak w Polsce nie brakuje.

Teraz C-Elysee wygląda szlachetniej, oferuje multimedialne wyposażenie, a nawet nawigację z dotykowym 7-calowym ekranem. Redaktor Słomski skrytykował wprawdzie dźwięk z radioodtwarzacza, ale ja bym aż tak nie narzekał w samochodzie za takie pieniądze. Zwłaszcza, że można się cieszyć z kamery cofania na przykład. Nie spodobała się też jedynie jednopłaszczyznowa regulacja kolumny kierowniczej. Autor marudzi też trochę na twarde plastiki, niewielką liczbę schowków, czy sterowanie szybami z konsoli centralnej, ale docenia dobrą jakość montażu i rozsądne ceny.

Ostateczna nota dla C-Elysee, to cztery z pięciu możliwych do uzyskania gwiazdek. Wśród rywali wspomniano bliźniaczego Peugeota 301.

Wspomniałem przed chwilą, że spokojnie można zaliczyć C-Elysee do kompaktów. Niektórzy, zwłaszcza ci trollujący Czytelnicy, mogą zechcieć mnie „zjechać”. Ale pamiętajmy, że rozstaw osi C-Elysee, to 2.652 mm. AUTO ŚWIAT wychwalający (w dziale Z drugiej ręki) Škodę Octavię III twierdzi, że stanowi ona „pomost między dwoma klasami – C i D). A ma rozstaw osi jedynie o 34 mm większy od C-Elysee!!! I to mimo jego zwiększenia w stosunku do poprzedniej wersji Octavii o aż 108 mm!

Specjalna część tygodnika AUTO ŚWIAT dotyczy w tym tygodniu jednośladów. Wśród skuterów pojawiły się Peugeoty Satelis 125, Citystar 125 LC oraz stylowe Django 125 (bardzo mi się on podoba!) – znajdziecie je na stronie 45.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 108301Auto ŚwiatC-ElyseeC3CapturDjangoEspaceJumpyKadjarKoleosMeganeSatelisSpacetourerTalisman
Udostepnij10Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

UOKiK: Peugeoty Traveller i Expert IV do serwisu

Następny

Duży popyt na Peugeota Experta i Citroena Jumpy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Duży popyt na Peugeota Experta i Citroena Jumpy

Peugeot 308 po face liftingu – wyciekły pierwsze zdjęcia

Film sferyczny w standardzie 4K: wciągające przeżycie z pokładu Citroëna C3 WRC

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.