„Auto Świat” nr 15 (866) z 10.IV.2012
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, Xsara Picasso, 206, 307, 407, 5008, RCZ, Clio, Kangoo, Laguna, Megane, Scenic, Twizy, sportowe
Mateusz, w swoim liście zamieszczonym na stronie 4., prosi Redakcję o porównanie szybkich hatchbacków, w tym Renault Megane RS.
Niedawno pisaliśmy o tym, że francuski Orange zakupił 100 sztuk Renault Twizy, a w obecnym „Auto Świecie” można przeczytać krótki test tego elektrycznego pojazdu. Trzeba przyznać, że tekst jest co najmniej pozytywnie nastawiony do francuskiego „elektryka”, choć nie zabrakło słabych –z naszego, polskiego punktu widzenia – stron Twizy. A do nich zaliczyć trzeba brak szyb i ogrzewania, konieczność dopłaty nawet do drzwi, czy sztywne zawieszenie, które na polskich drogach niekoniecznie będzie dobrym rozwiązaniem. O ile Twizy w ogóle trafi do naszego kraju.
Na stronie 14. znalazła się króciutka informacja o tym, że podwarszawski, wieloletni dealer Peugeota, sprezentował Justynie Steczkowskiej model RCZ. Pozwolę sobie nie komentować tej sprawy, jeśli pozwolicie ;-)
Na tej samej stronie pojawił się tez krótki materiał poświęcony siedmioosobowej odmianie Renault Kangoo.
Wzmianki o Citroënach DS3 WRC, w trym zdjęcie (spore!), pojawiły się na stronie 16. w relacji z Rajdu Portugalii.
Podsumowanie Narodowego Auto Testu 2011 opublikowano na stronach 18-26. Pojawiły się tam wzmianki o Citroënach C5 i Xsarze Picasso, Peugeotach 206, 307 i 407 oraz Renault Clio, Lagunie, Megane i Scenic’u.
Krótki test Peugeota 5008 ze 150-konnym dieslem 2.0 pod maską zamieszczono na stronie 34. Auto uzyskało ocenę końcową „4”, ale krytyki w materiale nie zabrakło. Rzekomo fotele drugiego rzędu są „kuse”, silnik po zapakowaniu samochodu ledwo daje radę, skrzynia biegów działa nieprecyzyjnie, resorowanie jest zbyt twarde, a układ kierowniczy daje niewiele informacji o tym, co się dzieje z kołami. Przypominam, że tego typu samochód pokonał z nami 9.000 km w 9 dni na trasie Warszawa-Bratysława-Budapeszt-Belgrad-Saloniki-Stambuł-Ankara-Batumi-Van-Kapadocja-Ankara-Stambuł-Sofia-Belgrad-Budapeszt-Rzeszów-Warszawa i choć jechał mocno załadowany, to radził sobie znakomicie, palił niewiele, na skrzynię, zawieszenie i układ kierowniczy nie narzekaliśmy, a i foteli nie wyrzuciliśmy wcale nie z powodu tego, że nigdzie po drodze nie było żadnej Škody, z której moglibyśmy przeszczepić idealne siedzenia z tego samochodu…
Co ciekawe po stronie zalet wymieniono… dynamiczny silnik. Ja wiem, że w tekście też go pochwalono, ale tylko w przypadku jedynie kierowcy na pokładzie, a przecież vana nie kupuje się po to, by jeździć samemu!
Renault Clio można dostrzec na maleńkim zdjęciu zamieszczonym na stronie 38.
Mariusz pyta (na stronie 40.), czy warto kupić na rynku wtórnym Renault Megane 1.9 dCi. I Redakcja nawet go przesadnie nie odwodzi od tego pomysłu!
Na stronach 50-52 pojawiła się kolejna część porad dotyczących eksploatacji samochodów z filtrami cząstek stałych. Wspomniano tam m.in. koncern PSA Peugeot-Citroën oraz modele Clio, Megane, Laguna i Scenic.
Na stronie 58. Redakcja zachęca do zajrzenia na autoswiat.tv, gdzie można obejrzeć test Peugeota 208. Ja osobiście polecam Wam własne wrażenia z jazd tym samochodem, które odbyłem pod koniec marca w Portugalii.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze