AUTO ŚWIAT w tym tygodniu wyszedł w dwóch wariantach. Pierwszy, standardowy, to sam tygodnik. Drugi zawiera dodatek „Atrakcje turystyczne tuż za granicą” i 14-dniowy abonament na nawigację satelitarną. W efekcie obie edycje różnią się ceną. Standardowo AUTO ŚWIAT kosztuje 2,70 zł. Wersja wzbogacona została wyceniona na 9,99 zł. Kupiłem tą droższą, bynajmniej nie dla nawigacji.
AUTO ŚWIAT nr 16 (1168) z 16.IV.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „Atrakcje turystyczne tuż za granicą”)
Cena: 2,70 zł (bez dodatku) lub 9,99 zł (z dodatkiem)
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 208, 2008, 308, Captur, Clio, Zoe, Lodgy
Zaczyna się dopiero na stronie 12. Znajdziecie tam zdjęcie Dacii Lodgy i dwie wizualizacje przyszłej generacji tego samochodu. AUTO ŚWIAT twierdzi, że nowe Lodgy będzie SUV-em, acz bez napędu na cztery koła, za to z opcją nadwozia siedmiomiejscowego. Ma bazować na modułowej płycie CMF-B.
Na stronach 22-23 AUTO ŚWIAT – we współpracy z Peugeotem – zaprezentował model 308 SW. Teraz ten samochód można kupić z pakietem fajnego wyposażenia płacąc za ów pakiet tylko złotówkę! A co wchodzi w skład pakietu? Przede wszystkim nawigacja Peugeot Connect NAV i system SOS & Assistance. Tak – ten drugi jest obowiązkowy od początku kwietnia, ale tylko w nowo homologowanych autach. Jednakże Grupa PSA oferuje swój system od wielu lat. AUTO ŚWIAT kwituje to stwierdzeniem, że „zanim jeszcze system eCall stał się obowiązkowy w Europie, Peugeot wprowadził własny system”. To prawda. Ale dodałbym, że dużo wcześniej!
Artykuł w pozytywnym świetle przedstawia 308-kę SW, ale skoro powstał we współpracy z importerem, więc nie może być inaczej. To forma promocji. Szkoda tylko, że gdy takiej współpracy nie ma, auta francuskie są z reguły mocno krytykowane. Ten materiał zaś jest zwyczajnie rzetelny. Wyliczono zalety, wspomniano o nielicznych wadach (dziennikarze tygodnika AUTO ŚWIAT wciąż nie mogą się przyzwyczaić do pozycji za kierownicą…). No i ostateczna ocena, to tylko cztery gwiazdki na pięć możliwych. Dałbym więcej ;-)
Renault Clio Traficar widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 31. To ilustracja artykułu poświęconego carsharingowi. Na stronach 32-33 znajdziecie przegląd ofert. Jeśli chcielibyście skorzystać z elektrycznego Renault Zoe, to musicie szukać oferty firmy Innogy w Warszawie.
O rozszerzeniu funkcjonalności systemu R-Link AUTO ŚWIAT wspomina na stronie 36. Wkrótce z pokładu samochodu Renault będzie można sterować różnymi elementami domowego wyposażenia. Oczywiście pod warunkiem posiadania takowego wyposażenia ;-)
Raport z długodystansowego testu Peugeota 2008 1.6 HDi opublikowano na stronach 38-43. Auto pokonało 100.000 km, ale oczywiście testu nie przeprowadził AUTO ŚWIAT – materiał pochodzi od niemieckiego partnera pisma. W tekście wspomniano też Peugeota 208 i Renault Captura.
Tak, czy inaczej – test wypadł bardzo dobrze. Wysokie noty zebrał 100-konny silnik, auto nie miało żadnej awarii, było przyjemne w użytkowaniu, ale skrytykowano m.in. i-Cockpit (jak zwykle niektórzy nie potrafili znaleźć właściwej pozycji, a w zasadzie dobrze ustawić fotela i kierownicy) i niektóre rozwiązania w zakresie ergonomii. Peugeot 2008 okazał się też nader praktycznym samochodem, funkcjonalnym, dobrze wyposażonym. Otrzymał końcową notę na poziomie 5+, a to dobra ocena, jak na francuskie auto w tygodniku AUTO ŚWIAT.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze