Okładka tygodnika AUTO ŚWIAT przypomina folder reklamowy – głosi, że Skoda Scala oferuje wysoki standard wyposażenia i atrakcyjne ceny. Te ceny nie szokują, są zbliżone np. do porównywalnych wersji silnikowych Renault Megane. Ale przecież motogazetki namiętnie chwalą wszelkie produkty koncernu VAG, więc i ze Scalą musi być podobnie. Na pocieszenie dodajmy, że na okładce (w dolnej części, rzecz jasna) pokazano na małym zdjęciu Dacię Sandero.
AUTO ŚWIAT nr 16 (1217) z 15.IV.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek specjalny „Auta używane”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 Aircross, Saxo, 106, Expert, Traveller, Espace, Kangoo, Master, Zoe, Sandero
AUTO ŚWIAT jak ognia unikał wszelkich porównań Škody Scali z samochodami innymi, niż koncernowe, ewentualnie z Fordem Focusem, a przy cenach jeszcze z Oplem Astrą i Kią Ceed. Bardzo chętnie wrzucił też to auto do kompaktów, w zasadzie bezwarunkowo, choć dostrzegł, że powstało na rozciągniętej do granic możliwości platformie MQB A0, na której powstały także VW Polo czy Seat Ibiza. Tylko że na przykład w przypadku Dacii zawsze kwalifikuje jej modele do segmentu B, choć gabarytowo bliżej im do kompaktów. Scala – wręcz przeciwnie – okazuje się kompaktem z krwi i kości. Zaskakujący relatywizm ocen…
Karetkę pogotowia zbudowaną na Renault Masterze można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie 15.
Na stronie 18. AUTO ŚWIAT twierdzi, że nowy Volkswagen T7 ma być stylistycznie podobny do Renault Espace’a. Tygodnik pokazał też zdjęcie aktualnej wersji francuskiego crossovera.
Na tej samej stronie znajdziecie też wzmiankę o rynkowym sukcesie użytkowych modeli Renault – Master jest najchętniej wybieranym autem w Polsce w swojej klasie.
Kolejna strona przynosi krótką notatkę poświęconą wynikom testów zderzeniowych m.in. Citroëna C5 Aircross.
Niżej przeczytacie o elektrycznych samochodach na wynajem. Wspomniano tam Renault Kangoo Express Z.E.
Trzy najtańsze nowe samochody porównał AUTO ŚWIAT na stronach 20-25. To Dacia Sandero, Kia Picanto i Mitsubishi Space Star. Dacia jest wyraźnie większa od rywali, ale przegrała z Kią! Jakimś cudem koreańskie autko miejskie okazało się przestronniejsze od Sandero i to zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przegrało pojemnością bagażnika, ale za same fotele i pozycję za kierownicą Kii przyznano o 6 punktów więcej, niż Dacii! Cóż, to kwestia niemierzalna, a więc mocno subiektywna. Czy Kia ma rzeczywiście takie wspaniałe fotele?
Uznano też, że Picanto jest lepiej wykończone, ma lepszą ergonomię, jest duuużo lepiej wyciszone i wprost nieporównywalnie lepiej zachowuje się na drodze (aż 8 punktów więcej!). Do tego Kia zapewnia wyższy komfort podróży, w co wierzyć mi się zwyczajnie nie chce, i ma lepszy układ kierowniczy. Ale naprawdę mocno pojechali po wyposażeniu z zakresu komfortu – Dacia nie otrzymała nawet jednego punktu! Z zakresu bezpieczeństwa także oba dalekowschodnie samochodziki oceniono wyraźnie wyżej. Dacia dostała też po dupie za warunki gwarancji. W efekcie przegrała z Kią o 29 oczek, a pokonała Mitsubishi o 15. I to górując nad obydwoma rywalami ceną, bo Sandero otrzymało maksimum, czyli 50 oczek. No cóż – kosztuje 29.900 zł, a to o 10.090 zł mniej, niż obaj rywale. Acz nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że zrobiono wszystko, żeby Sandero zwyczajnie uwalić.
W dodatku na stronie III znajdziecie wzmianki o akcjach serwisowych. W tym o tej dotyczącej 46 Peugeotów Traveller i Expert.
Na stronach IV-IX AUTO ŚWIAT próbuje odpowiedzieć na pytanie czy to już czas na elektryka? Chodzi oczywiście o samochody z napędem elektrycznym. W artykule opisano m.in. Renault Zoe. Okazuje się, że to niezła propozycja! Pojawiło się też Kangoo Express Z.E., a także mniej znane w naszym kraju elektryczne wersje Peugeota 106 i Citroëna Saxo.
Zoe pojawiło się ponownie w artykule zamieszczonym na stronach X-XI dodatku.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze