„Auto-Świat” nr 16 (564) z 18.IV.2006
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: ponad 3,6 grosza
Warto kupić: tak
O jakich markach francuskich wzmiankują: Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono miejsce: 306, Scenic II, Logan, sportowe
Pierwsza wzmianka związana z francuskimi samochodami, to trzy zdania na stronie 16. Znajdziecie tam informację o akcji serwisowej Renaulta w związku z możliwościa wystąpienia usterki z pasami bezpieczeństwa w niektórych modelach Scenic II. Pisaliśmy o tym już dość dawno.
Miód na nasze serca wylał się za to na stronach 18-19, gdzie znaleźć możecie relację z Rajdu Korsyki, w którym w pięknym stylu na podium znalazły się dwie Xsary – Sebastiena Loeba na miejscu pierwszym i Danniego Sordo – na trzecim. Sukces młodego Hiszpana jest tym większy, że to dopiero jego drugi start w „prawdziwym” WRC. Zresztą informowaliśmy Was o sytuacji w rajdzie kilkakrotnie w dziale „Auto i sport”.
Wielu z Was przejawia żywe zainteresowanie Dacią Logan. Wiemy, że są wśród Was zagorzali zwolennicy tego auta. To głównie oni powinni zajrzeć na strony 26-27 aktualnego „Auto-Świata”. Redaktor Krasnodębski docenia starania rumuńskiego producenta mające na celu eliminowanie wad dostrzeżonych w pierwszych seriach tych pojazdów. Tym razem poddano „oględzinom” Logana z dieslem 1.5dCi, a więc z nowoczesnym silnikiem pod maską. Mimo to podstawowa cena auta nie przekracza 37 tys. zł. W tej klasie nie da się kupić niczego z taką technologią w tej cenie.
Artykuł okraszono kilkoma zdjęciami. W treści – niemal same superlatywy! Moc silnika wprawdzie nie rzuca na kolana, ale moment jest już na całkiem przyzwoitym poziomie i – co ważniejsze – motorek ów jest naprawdę elastyczny. Zapewnia Loganowi osiągi na przyzwoitym poziomie, czego w dodatku niemal nie słychać – komora silnika została bardzo przyzwoicie wytłumiona.
Z silnikiem współpracuje dość precyzyjna skrzynia biegów, a współpracę zapewnia dobre sprzęgło. Cóż – a jeszcze nie tak dawno niemal wszyscy na potęgę krytykowali Logana…
Biorąc pod uwagę silnik, wyposażenie, przestronność i funkcjonalność trzeba jasno powiedzieć – to znakomita propozycja! Trzyletnia gwarancja (ograniczona przebiegiem 100 tys. km) dla wielu Polaków będzie dodatkowym atutem. Może nie da się tą wersją poszaleć, ale przecież na naszych drogach to i tak niemal same odcinki specjalne, więc…
Na stronie 32 znajdziecie zdjęcie kawałka Citroëna C3 w artykule opisującym próby „walki” z pomiarami prędkości przez policję.
Jeśli nosicie się z zamiarem kupna Peugeota 306, zwłaszcza z dieslem pod maską, to powinniście zajrzeć na strony 38-41. Zamieszczono tam porównanie francuskiego kompakta z legendą – Golfem III. Czy legenda jest zasłużona? Sam autor zauważa, że deska rozdzielcza Golfa jest toporniejsza, a konstrukcja – prosta, zaś w Peugeocie wszystko jest bardziej finezyjne. My się oczywiście pod tymi słowami podpisujemy. Widać zresztą nawet na pierwszy rzut oka, że także wyposażenie francuskiego auta jest lepsze. Potwierdza to również artykuł w „Auto-Świecie”, no ale trudno przecież walczyć z faktami…
Generalnie lepiej oceniono Golfa. Uzyskał aż o 20 punktów więcej (na 300 w ogóle możliwych) od Peugeota. „Auto-Świat” nisko ocenił jakość wykończenia (taka przewaga Golfa? Niemożliwe!!!) i koszty obsługi technicznej. Ciekawe, czy w tym ostatnim przypadku uwzględniono ceny zamienników, czy części oryginalnych… Tak, czy inaczej – za dużo punktów ujęto Peugeotowi! Na to zgody nie ma!
Artykuł o skrzyniach biegów znajdziecie na stronach 44-45. Jednym z samochodów, o których wzmiankowano, są Renaulty: Twingo, Clio, Megane.
I to już niestety wszystko w tym numerze tygodnika. Czekamy, co przyniesie kolejny tydzień. Oby był obfitszy…
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze