Maleńkie zdjęcia Peugeota 206 oraz Renault Clio II pojawiły się na okładce przedświątecznego wydania tygodnika „Auto Świat”. Królują na niej oczywiście samochody niemieckie – trzy największe zdjęcia prezentują niemieckie limuzyny, a w zasadzie kombi, choć nie widać tego na fotografiach, za to w podpisie – i owszem ;-) My jednak poszukiwać będziemy wzmianek o francuskich samochodach i z tym nastawieniem otwieramy szesnasty tegoroczny numer „Auto Świata”.
„Auto Świat” nr 16 (967) z 14.IV.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, DS, DS 5LS, DS3, DS4, DS5, 206, 406, 407, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Thalia, sportowe
A zaczyna się dość ciekawie – już na stronach 8-9 pokazano wizualizację „nowego DS”, czyli wizji grafików pisma „Auto Plus” (francuska mutacja niemieckiego „Auto Bilda”). Na razie Citroën nie potwierdza, by w ogóle myślał o tego typu samochodzie, a jeśli już, to na pewno nie pod taką nazwą – ta jest wszak zarezerwowana dla „bogini”, którą zresztą też pokazano na dwóch zdjęciach w rzeczonym artykule. Przypomniano też sylwetki DS3, DS4 i DS5, a w tekście pojawiły się wzmianki o DS5 LS, choć my wiemy, że to DS 5LS. A to różnica, zwłaszcza w świetle tego, iż marka DS. została wydzielona już nie tylko w Chinach, ale i w Europie w oficjalnych materiałach prasowych PSA pisze się, że to koncern, pod egidą którego działają trzy marki – Peugeot, Citroën i DS właśnie. A co do SUV-ów, to od wczoraj powszechnie wiadomo, że w Pekinie zadebiutuje DS 6WR – najwyraźniej atrakcyjny model przynależący do tego segmentu. Zresztą zapowiedzi tego auta pojawiły się już wcześniej, ale „Auto Świat” najwyraźniej zajęty był wychwalaniem samochodów innych producentów…
Krótka wzmianka o wznowieniu akcji złomowania oraz odkupu starszych aut przez salony Citroëna pojawiła się na stronie 14.
Tabelkę prezentującą dane dotyczące liczby rejestracji dwudziestu najchętniej wybieranych marek samochodowych w Polsce w pierwszym kwartale br. znajdziecie na stronie 15. Wynika z niej, że Peugeot wyprzedził Renault i zajmuje miejsce ósme, bezpośrednio przed wspomnianym Renault i zamykającą pierwszą dziesiątkę Dacią. Citroën jest jedenasty.
Renault Scenic’a można dostrzec na zdjęciu ilustrującym jedną z Porad zamieszczonych na stronie 32.
Francuskie auta pojawiły się też w materiale poświęconym awariom elektroniki w samochodach różnych producentów (strony 40-41). Wspomniano tam o awaryjnym komputerze BSI w pojazdach koncernu PSA (m.in. Citroëny C5 oraz Peugeoty 406 i 607), a także o nietrwałych cewkach zapłonowych w Renault Clio II, Megane II i Lagunie II.
Na stronach 42-43 znajdziecie 10 polecanych z uwagi na oszczędność (i nie tylko) autek segmentu B dostępnych na rynku wtórnym w cenie ok. 10.000 zł. Dwa z tym samochodów, to pojazdy francuskie – Peugeot 206 i Renault Clio II. W podanej cenie będą to zauważalnie nowsze egzemplarze, niż niemiecko-japońska konkurencja. Przy Clio wspomniano też odmianę trójbryłową, czy Thalię.
Artykuł poświęcony rallycrossowi, a w nim zdjęcia, na których dostrzeżecie z pewnością wiele Citroënów C4, DS3 oraz Peugeota 208 i Renault Clio, zamieszczono na stronie 48.
I to już ostatnia wzmianka o naszych ulubionych samochodach w aktualnym numerze „Auto Świata”.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 16/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze