No słuchajcie – wymiękam. Kolejny „Auto Świata” i kolejna Škoda, a nawet dwie. Jakieś – oczywiście nowe – SUV-y. Wprawdzie mają być dopiero w przyszłym roku, ale to znaczy, że przez najbliższych kilkadziesiąt miesięcy będą nowe. Tak nowe, że przez kilka miesięcy ich jeszcze nawet realnie nie będzie. Ale za to będziemy zewsząd atakowani ich wspaniałością, nowością, atrakcyjnością – bo „Auto Świat” już wie, ze ceny będą atrakcyjne. Ta, jasne…
„Auto Świat” nr 16 (1017) z 13.IV.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Aircross Concept, Berlingo, C-Crosser, C4, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, 306, 308, 4007, 5008, Partner, Espace, Kadjar, Scenic, Lodgy
Pierwsze francuskie auto – Citroën Aircross Concept – pojawia się już po serii zachwytów nad Škodą i Volkswagenem – na stronie 8. I od razu Redakcja wali po nerkach pisząc o dotychczasowym C4 Aircross, że „był tak bez sensu, że na nasz rynek trafił z ponadrocznym opóźnieniem i już po kilku miesiącach »spektakularnych sukcesów« z niego zniknął”. A cóż to takiego ten „nasz rynek” – ósma w Europie popierdółka. Owszem – C4 Aircross faktycznie był zupełnie niefrancuski, ale czy bez sensu? I czy rzeczywiście zniknął z naszego rynku? Dane CarMarket mówią co innego – w poszczególnych zakończonych miesiącach bieżącego roku zarejestrowano w Polsce odpowiednio 46, 22 i 14 Aircrossów. Czyli w marcu te samochody były jeszcze sprzedawane. Zniknął więc, czy jest? Na stronie internetowej Citroën Polska go nie ma, ale nawet w moim niedużym mieście jeżdżą chyba za dwa egzemplarze.
No ale OK. Wróćmy do tekstu. Wspomniano w nim C4 Cactusa i pochwalono nowe koncepcyjne auto, ale czuję, że gdy powstanie z niego produkcyjny samochód, dziennikarze będą go krytykować na czym świat stoi.
Wyniki rejestracji nowych aut dwudziestu najpopularniejszych marek w marcu bieżącego oraz ubiegłego roku zamieszczono na stronie 10. Wspomniano tam oczywiście interesujące nas marki – Renault, Peugeota, Citroëna i Dacię.
Renault Kadjara pokazano na zdjęciu w materiale z targów Poznań Motor Show (strona 14.). Przy okazji wspomniano tam model Espace.
Test Citroëna C4 1.2 PureTech 110 znajdziecie na stronach 20-21. To w zasadzie pierwszy odcinek półrocznego testu długodystansowego. Dość nowa, trzycylindrowa jednostka napędowa została przez Redaktora Borkowskiego uznana za „największy atut” tego samochodu! W tekście wspomniano też Peugeota 308 tłumacząc premierą jego nowej wersji lekkie zapóźnienie w pracach nad nowym C4. Ubiegłoroczny lifting C4-ki jest więc niewielki, ale najwięcej zmian pojawiło się tam, gdzie na co dzień ich nie widać. Autor pochwali nowe fotele, nową tapicerkę, lepszą intuicyjność obsługi, zauważył niezłą przestronność i duży bagażnik. Ale najwięcej zalet ma silnik – dobrze wyważony, cichy, oszczędny i bardzo dynamiczny. Niestety Redaktorowi Borkowskiemu nie spodobała się skrzynia biegów, która podobno haczy. Również zawieszenie nie przypadło mu do gustu, podobnie zresztą, jak układ kierowniczy. Jednak ogólna ocena tego auta, to 4,5 gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia – dobrze!
Rynek siedmioosobowych samochodów jest całkiem bogaty, czego dowodzi artykuł zamieszczony na stronach 28-31. Traktuje on o różnych aspektach takich aut, w tym także o bezpieczeństwie jadących w trzecim rzędzie osób. Wśród auto dostępnych na rynku wspomniano także te nas interesujące: Citroëny Berlingo i Grand C4 Picasso, Dacię Lodgy, Peugeoty 5008 i Partnera Tepee oraz Renault Grand Scenic’a. Nareszcie jest jakaś kategoria, w której nie ma Škody!
Silnik 2.2 HDi wspomniano przy opisywaniu Mitsubishi Outlandera (strony 38-39) w dziale Z drugiej ręki. Przypomniano tam także francuskie bliźniaki tego samochodu – Citroëna C-Crossera i Peugeota 4007.
Świetną akcję promocyjną Renault przypomniano na stronie 49. w tekście poświęconym temu, o czym „Auto Świat” pisał 20 lat temu. Chodziło o kluczyki dołączane do czasopism – jeśli któryś pasował do auta w salonie Renault, to klient mógł takim autem wyjechać! W numerze przetestowano wtedy m.in. Peugeota 306.
I to już wszystko o naszych ulubionych samochodach w aktualnym numerze „Auto Świata”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze