W ubiegłym tygodniu nie było przeglądu prasy, ale nie było się do czego spieszyć – AUTO ŚWIAT wyszedł w postaci podwójnego numeru. Zaraz po Świętach. A że przed nami dłuuugi weekend majowy, więc czasu na przeglądanie motogazetek możecie mieć sporo. Acz szukając samochodów francuskich w tygodniu AUTO ŚWIAT specjalnie się nie przemęczycie, o czym informuje już okładka, która nadsekwańską motoryzację zignorowała kompletnie.
AUTO ŚWIAT nr 17-18 (1218) z 23.IV.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 207, 308, Belville, Django, Metropolis, Pulsion, Speedfight, 21, Master, Megane, Duster
Zapewne mieliście okazję zapoznać się z naszymi materiałami poświęconymi targom w Szanghaju. Zamieściliśmy osobny materiał dla każdej z obecnych w Chinach francuskich marek samochodowych: Auto Shanghai 2019 – Peugeot (relacja własna), Auto Shanghai 2019 – Renault (relacja własna), Auto Shanghai 2019 – Citroën (relacja własna) oraz Auto Shanghai 2019 – DS Automobiles (relacja własna). Ale my nazywamy się Francuskie.pl, więc od razu wiadomo, że piszemy o samochodach francuskich. AUTO ŚWIAT nazywa się AUTO ŚWIAT, a relację z Szanghaju (3,5 strony i nie jestem przekonany, że ktoś tam osobiście był, to raczej materiał z niemieckiej „centrali”) poświęcił nie światowej motoryzacji, ale tylko tej spod znaku Volkswagena. Owszem, wspomniano też inne marki, ale wyłącznie te wchodzące w skład Grupy Volkswagena. Szkoda, że AUTO ŚWIAT kompletnie olał wszelkie inne marki. I OK, nie musi pisać o tych francuskich, ale te chińskie pokazały naprawdę wiele ciekawych aut. A że ich nie ma w Polsce? Nieraz AUTO ŚWIAT pisze o modelach w naszym kraju niedostępnych i problemu nie widać.
O jednośladach z silnikami o pojemności skokowej rzędu 125 cm³ traktuje artykuł zamieszczony na stronach 16-23 (z czego część powierzchni zajmują reklamy). Pojawiły się tam także francuskie pojazdy, konkretnie od marki Peugeot. Na stronie 20. znajdziecie modele Speedfight 4, Django, Belville oraz Pulsion. Trzy strony dalej natkniecie się też na trójkołowca Metropolis 400, ale to już dość droga zabawka – kosztuje w Polsce od 39.390 zł.
Renault Clio V6 wspomniano w teście absurdalnie drogiego Audi A1. Miejskie autko za 175.200 zł jest debilizmem, nawet jeśli założymy, że 66.800 zł z tej kwoty kosztowało opcjonalne wyposażenie. Bazowa cena za 116-konnego w gruncie rzeczy dychawicznego trzycylindrowego benzyniaka wynosząca 108.400 – ktoś w Audi upadł na głowę! Nie rozumiem ludzi, którzy kupują cokolwiek z tego koncernu.
Peugeota 207 można dostrzec na maleńkim zdjęciu opublikowanym na stronie 37.
Na przykładzie Dacii Duster powstał materiał poświęcony naprawom lakierniczym zderzaków samochodowych (strony 40-41).
W cyklu Top15 w dziale Auta używane aktualny AUTO ŚWIAT prezentuje kilkanaście trwałych kabrioletów w różnym wieku i cenie. Znalazło się tam Renault Megane II CC, które jest prawdziwą cenową okazją. Jest też – chwalony! – Peugeot 308 CC. Szukajcie tego materiału na stronach 46-51.
W dziale Z naszego archiwum (strona 60.) AUTO ŚWIAT przypomina materiał sprzed dwóch dekad, w którym polecał używane Renault 21. To wtedy było chyba bardziej obiektywne pismo.
Na stronie 61. piszą o popycie na samochody użytkowe i zauważają, że Renault Master jest królem tego segmentu .
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Szkoda kasy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze