niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Hybrydowy Renault Captur kontra Kia Niro. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 17-18/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-30
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
160 10
6
146
UDOSTĘPNIEŃ
485
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

W poniedziałek oba motoryzacyjne tygodniki ukazały się jako numery podwójne, więc kolejne trafią do sprzedaży dopiero 10. maja. Powodem jest weekend majowy, nieco przedłużony. W efekcie ani AUTO ŚWIAT, ani MOTOR jeszcze się nie zdezaktualizowały. A przy piątku zapraszamy Was do lektury przeglądu tego pierwszego pisma. Sprawdźmy, co i w jaki sposób napisano w nim o samochodach francuskich.

 

AUTO ŚWIAT nr 17-18 (1280) z 26.IV.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS5, ë-Berlingo, ë-C4, ë-Spacetourer, 508 RXH, e-208, e-2008, e-Rifter, e-Traveller, Arkana, Captur, Kadjar, Koleos, Twingo, Zoe, Duster, Spring, Combo-e, Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e

 

Na początek taka ciekawostka – to wydanie jest opisane jako 1280. na polskim rynku. Tymczasem poprzednie było numerem 1294. Coś nam się Redakcja pogubiła w numeracji. Dla nas jednak ważniejsze jest to, że na okładce widać Renault Captura, a także maleńką foteczkę Peugeota 508 RXH.

Pierwszym samochodem francuskim, jaki pojawia się na łamach aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT jest Renault Arkana. Pokazano ten model na stronie 13, a zdjęcia okrasił komentarzem Redaktor Dębicki. Ten stylowy SUV coupe zdecydowanie może się podobać. Wymiarami plasuje się między Kadjarem i Koleosem (4.568 mm długości, 1.820 mm szerokości, 1.571 mm wysokości i 2.720 mm rozstawu osi, do tego 199-milimetrowy prześwit), cenami także. AUTO ŚWIAT ocenił ten samochód na maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Pozostający w Aliansie z Renault Nissan w przyszłym roku zaprezentuje nową wersję X-Traila, o czym AUTO ŚWIAT donosi na stronie 14.

Rośnie oferta aut elektrycznych. Omawiany tygodnik zaprezentował możliwe do zamówienia samochody na prąd na stronach 16-27. Jest tu Dacia Spring (najtańsze auto elektryczne na rynku, dostępne już od 76.900 zł), są Opel Corsa-e, Peugeot e-208 i Renault Zoe. Jest Citroën ë-C4 (jego test wkrótce na naszych łamach!), Nissan Leaf, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008 i Nissan Aryia. Do tego Citroëny ë-Berlingo i ë-Spacetourer oraz Peugeoty e-Rifter i e-Traveller, a także Ople Combo-e i Zafira-e. No i Nissan e-NV200

Renault Zoe widać na zdjęciu zamieszczonym na stronach 30-31. Potem inny egzemplarz pojawia się jeszcze na stronie 32.

A ile realnie zużywają prądu niektóre samochody elektryczne? AUTO ŚWIAT na stronie 38 wymienia osiemnaście takich aut, w tym trzy z koncernu PSA: Ople Corsa-e i Mokka-e oraz Peugeota e-208. W większości przypadków samochody zużywają więcej prądu, niż w cyklu WLTP, ale jest kilka wyjątków, wśród nich właśnie Opel Corsa-e.

Równolegle z rozwojem samochodów elektrycznych pojawia się też coraz więcej hybryd. To oferta kierowana z jednej strony do osób, które nie chcą się ograniczać wciąż relatywnie niewielkim zasięgiem i długim czasem ładowania elektryków, z drugiej zaś może są nieufne w stosunku do e-napędów. Niedawno testowałem Captura z hybrydowym napędem plug-in. Podobne auto porównał niemiecki AUTO BILD z również plug-inem, Kią Niro. Oczywiście Captur przegrał, i to dość wyraźnie. Mimo, że ma większą moc systemową, a także silnika elektrycznego, nieco większy akumulator trakcyjny i niższą cenę. Jest jednak autem mniejszym – różnica w długości, to niemal 13 cm, a w rozstawie osi ponad 6 cm. No ale jak się porównuje crossovera segmentu C (tak Niro klasyfikowane jest przez Wikipedię) z crossoverem segmentu B, to takie kwiatki wychodzą.

Przyznano wprawdzie że Captur E-Tech jest bardzo komfortowo zawieszony, czego w żadnym razie nie można powiedzieć o Niro, ale ponarzekano trochę na komunikatywność układu kierowniczego. Renault nieco lepiej dopracowało współpracę silnika elektrycznego ze spalinowym. Zarzucono Kapturowi, że operowanie pilotem przy kierownicy służącym do obsługi radioodtwarzacza wymaga przyzwyczajenia – większej bzdury dawno nie czytałem! W ogóle podczas lektury testu miałem ciągle wrażenie, że „tak, Captur jest dobry, ale Niro jest lepsze”. Dokładnie taki wydźwięk ma, w moim odczuciu, ten test. No ale skoro pod tłumaczeniem podpisał się Redaktor Krasnodębski, to inaczej być nie mogło – ten człowiek najwyraźniej nie znosi francusich samochodów. Ma do tego prawo, ale skoro pisze dla – przynajmniej teoretycznie – bezstronnego czasopisma, to powinien być bardziej obiektywny.

O software’owym porozumieniu Renault AUTO ŚWIAT wspomina na stronie 61.

Niektórzy bali się hybryd, jak dziś boją się elektryków. Okazuje się jednak, że hybrydowe samochody znajdują swoich amatorów na rynku wtórnym. Co więcej – takie auta trzymają cenę. Dowodem na to jest artykuł zamieszczony na stronach 62-. Wśród kilku zaprezentowanych tam aut pojawił się Peugeot 508 RXH udanie łączący silnik elektryczny (wspomagający) z dieslem. To nieczęste rozwiązanie, dość drogie, więc takich Peugeotów sprzedało się stosunkowo niewiele, ale do dziś zachwycają! Analogiczne rozwiązanie zespołu napędowego było dostępne w Citroënie DS5 Hybrid.

W dziale Z naszego archiwum na stronie 78. znajdziecie wzmiankę sprzed ćwierćwiecza na temat używanego Renault Twingo.

Dwie strony dalej opublikowano materiał na temat sprzedaży aut elektrycznych w Polsce w pierwszym kwartale bieżącego roku.  Renault Zoe zajęło drugie miejsce z liczbą 60 egzemplarzy wyprzedzając Nissana Leafa o dwie sztuki. Citroën ë-C4 znalazł 51 nabywców i zajął czwartą pozycję. Jeśli chodzi o sprzeda aut osobowych w ogóle, to na czwartym miejscu jest Dacia Duster, a rumuńska marka należąca do Grupy Renault zajmuje pozycję dziesiątą.

Markę Renault wspomniano w tekście Izera jak Ostrołęka? na stronie 82.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508 RXHArkanaAuto ŚwiatCapturCitroenCombo-eCorsa-eDaciaDS5Dustere-2008e-208e-Berlingoe-C4e-Riftere-SpacetourerE-Teche-TravellerKadjarKoleosMokka-eOpelPeugeotRenaultsamochody elektryczneSpringTwingoużywaneZafira-eZoe
Udostepnij58Tweet37Udostepnij10
Poprzedni

Uwaga w długi weekend: pomoc dociera później

Następny

L’Aventure Peugeot teraz z nowym logo

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot

L’Aventure Peugeot teraz z nowym logo

Renault Arkana

Test: nowy Renault Arkana: dłuższy, ładniejszy i prawdopodobnie bardziej komfortowy brat modelu Kadjar

Nowa Dacia Spring w Polsce: można już rezerwować. Zamówienia otwarte

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Gal Anonim - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.