„Auto-Świat” nr 20 (567) z 15.V.2006
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,5 grosza (licząc bez dodatków)
Warto kupić: w zasadzie nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot
Jakim modelom poświęcono miejsce: C5, Evasion, 107, 307, sportowe
Okrągły (choć prostokątny) 20. numer „Auto-Świata” pojawił się w punktach sprzedaży. Czas zajrzeć do środka i sprawdzić, co za cuda o francuskich autach powypisywali polscy dziennikarze. O ile coś w ogóle o nich napisali, bo – jak wiecie – różnie z tym bywa…
Nie licząc powtórzenia fotki Xsary od tyłu (acz w mniejszym formacie) z poprzedniego numeru w listach od czytelników na stronie 4., pierwsza wzmianka o francuskich autach pojawia się dopiero na stronie 14. Dotyczy promocji, na jakie możecie liczyć przy kupnie fabrycznie nowych Cytrynek.
Kolejne wzmianki dotyczą już samochodów sportowych i zamieszczono je na stronach 16-17. Możecie tam poczytać o Grand Prix Europy w Formule 1, gdzie Alonso uległ Schumiemu oraz o pierwszej tegorocznej rundzie Pucharu Peugeota.
Potem przerzucamy kilka kartek i zatrzymujemy się na stronie 23. Obok siebie zamieszczono testy dwóch aut francuskich – widać, ile mają do napisania na ich temat dziennikarze „Auto-Świata”… Więcej miejsca – pewnie z uwagi na gabaryty – poświęcono Citroënowi C5 2.0 HDi w wersji Exclusive. Oceniono autko na 5-, czyli zadziwiająco dobrze – chyba, że skalę zastosowano taką do 10… ;-)
Podkreślono to, co wyraża większość rodaków – że po liftingu auto nabrało wyrazistego wyglądu, bo pierwotna stylistyka wielu osobom się jednak nie podobała. Doceniono przestronność wnętrza i bagażnika. Nienaganne jest oczywiście wyposażenie, zwłaszcza wersji Exclusive.
Wreszcie napisano wprost, że C5 jest autem niesamowicie komfortowym – na co wpływ ma przede wszystkim hydrauliczne zawieszenie. W podsumowaniu zaś napisano, że C5 jest drogi. Z ciekawości wlazłem więc na stronę VW (bo właśnie Passata podano jako jednego z konkurentów) i skonfigurowałem sobie podobne auto. Wyszło mi o 4 tysiące więcej, choć zabrakło w niemieckim samochodzie jednej poduszki powietrznej. Do tego od ceny C5 można odjąć bite 20 tys. zł, co powoduje, że francuski samochód jest o przeszło 22% tańszy! A oni piszą, że jest drogi… Pewnie w porównaniu z 15-letnim Golfem…
Jedną kolumnę tekstu i dwa zdjęcia poświęcono na tej samej stronie Peugeotowi 107. Tradycyjnie czepiono się nieprecyzyjnej skrzyni biegów, małego bagażnika i za wysokiej ceny. Czasem myślę, że „Auto-Świat” ma po prostu szablon na francuskie samochody i tylko modele w tekście wymienia…
W dziale Porady na stronie 34. zamieszczono list czytelnika, który ma problem z ustawieniem świateł w Citroënie Evasion. Pod listem – próba analizy przyczyn powstałego problemu dotyczącego braku możliwości właściwego ustawienia świateł.
W Interwencjach – list właściciela Peugeota 307 i odpowiedź importera tych aut. Sprawa została załatwiona po myśli czytelnika, czyli w Peugeocie zaczynają dbać o samopoczucie klientów po sprzedaży…
To już w zasadzie wszystko, co możecie otrzymać za swoje 1,90 zł w tym tygodniu. Niewiele tego jest, więc zastanówcie się dobrze, czy warto nabijać kabzę koncernowi Axel Springer…
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze