Peugeot 107 oraz wizualizacja kolejnej wersji Renault Laguny zagościły na okładce aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat”, na której dominują oczywiście samochody niemieckie z przyszłą (chyba) generacją Volkswagena Passata, która wygląda niemal tak samo, jak inne ;-) Z tego jednak pisma motoryzacyjne – w przypadku tej marki – czynią zaletę twierdząc, że dzięki temu samochody niemieckiej marki się nie starzeją. A ja myślę, że wszystkie wyglądają tak samo staro i nieatrakcyjnie ;-)
„Auto Świat” nr 21 (971) z 19.V.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4 Aircross, C6, Jumper, 107, Avantime, Clio, Espace, Laguna, Latitude, Megane, Safrane, Vel Satis, Duster
Wspomnianej Lagunie przyszłej generacji poświęcono 1,5 strony (10-11), przy czym jakieś 2/3 tej powierzchni zajmują zdjęcia i grafiki, również takie, które prezentują obecną generację opisywanego samochodu, a także dwa wcześniejsze auta koncernu Renault – Vel Satisa i Avantime’a. – choć prawdę mówiąc zupełnie nie wiem, dlaczego się do nich odwołano. Bo skoro piszą o Lagunie, to Vel Satis i przypomniane przy okazji inne modele – Safrane i Latitude – grały/grają w innej klasie. Segmenty jednakże nie grają większej roli, niepodpisany Autor żongluje nimi bardzo dowolnie, sięga po Esapce’a, ale i po Nissana Qashqaia. Pojawiło się nawet odwołanie do Citroëna C6! Ostatecznie samej Lagunie poświęcono dosłownie parę zdań, co sprawia wrażenie, jakby ktoś mocno na siłę próbował dorobić coś do wizualizacji, a że niezbyt przychylny był francuskim samochodom, to sporo miejsca poświęcił raczej wpadkom, niż sukcesom i dorobkowi marki. A jednocześnie ktoś nie mógł się powstrzymać i dorzucił do całości wzmiankę o sukcesie Škody :-/
Wśród dwudziestu czterech samochodów „z benzyniakiem od 10 do 20 tys. zł” (strony 36-39) polecono tylko jedno (!) francuskie – Peugeota 107. Za to aż osiem, a więc 1/3, pochodzi z jednego koncernu, oczywiście VAG. Jeśli nie jest to polecanie określonych produktów, to ja jestem święty turecki. A w kwestii 107-ki, to wspomniano przy niej także o Citroënie C1 i Toyocie Aygo
Citroëny C4 Aircross oraz Jumper (ma zdjęciu) wspomniano pokrótce na stronie 42.
Na drogi kredyt na Dacię Duster w Polsce skarży się w liście do „Auto Świata” Mariusz. Twierdzi, że w Niemczech jest dużo taniej. Zaskakujące, prawda?… ;-)
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 21/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze