czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 2/2011

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-12
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
8 0
0
7
UDOSTĘPNIEŃ
24
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”

Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”

Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik

„Auto Świat” nr 2 (803) z 10.I.2011
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: przeszło 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Pluriel, Saxo, 106, 4007, 508, Expert, i0n, Partner

W tabelce z piętnastoma najpopularniejszymi w Polsce w listopadzie 2010 roku modelami, jaką opublikowano na stronie 14., znalazło się jedno auto francuskie – Citroën Berlingo, na które zdecydowało się 844 klientów. W efekcie francuski kombivan znalazł się na siódmym miejscu tejże tabelki.

Na stronie 15. z kolei znalazła się informacja o tym, że Peugeot zapewni 117 samochodów na potrzeby przewozu różnego rodzaju gości odwiedzających nasz kraj w II połowie br., kiedy to Polska obejmie półroczną prezydencję w Unii Europejskiej. W tekście wspomniano w związku z tym o modelach 4007, 508, Expert, Partner i i0n.

Citroën Pluriel jest kolejnym francuskim autem, o jakim wspomniano w aktualnym „Auto Świecie”. Ten oryginalny samochód napędzany silnikiem 1.4 (podstawowym w jego gamie) okazał się najgorszy wśród kabrioletów pod względem parametru masa/moc. Całe zestawienie znajdziecie na stronie 28.

Peugeot Partner na zdjęciu z fotoradaru pokazany został na stronie 37.

„Bezawaryjnie nie będzie” zatytułowano artykuł poświęcony Citroënowi Saxo, jaki opublikowano na stronach 46-47. Ocenie poddano auto napędzane najpopularniejszym chyba na polskim rynku benzynowym silnikiem 1.1. Miałem dwa takie samochody – pierwszy w wersji trzydrzwiowej wyprodukowano w 1996 roku i pokonałem nim w ciągu 16 miesięcy nieco ponad 50 tys. km, aż do kolizji, którą miałem z pijanym kierowcą malucha, który nawet nie miał OC. Drugie moje Saxo, pięciodrzwiowe, wyprodukowano w roku 1998, był to więc model po pierwszym delikatnym liftingu. W ciągu trzech lat i dziewięciu miesięcy pokonaliśmy razem ponad 171,5 tys. km. Opierając się więc na moich doświadczeniach z dwoma „Saxofonami” mogę chyba zabrać głos w przedmiotowej sprawie. Owszem – kupowałem te samochody, jako nowe, ale co do awaryjności intensywnie używanych aut mogę mieć opinię.
Według Redaktora Wróbla podpisanego pod artykułem niewiele przemawia za zakupem 10-letniego Saxo. Cóż – już tutaj pozwolę sobie się z tą opinią nie zgodzić. Samochody te były bowiem jednymi z najprzestronniejszych w swojej klasie w tym okresie, miały praktycznie największy bagażnik, a każde auto w wersji wyższej, niż podstawowa, wprowadzona zresztą na rynek dopiero w późniejszym okresie, nie od początku produkcji, miała co najmniej jedną poduszkę powietrzną. Pod koniec XX wieku w tym segmencie aut to był ewenement! Do tego dochodziły takie „bajery”, jak elektrycznie opuszczane szyby z przodu (od wersji SX), czy obrotomierz i centralny zamek (j.w.) – elementy u wielu konkurentów niedostępne, albo oferowane za słoną dopłatą! Takie były to czasy.
Poza tym Saxo – co na szczęście Autor przyznaje – było niesamowicie komfortowe. Było też zauważalnie większe, niż wspomniany przez Redaktora Wróbla Peugeot 106, wg Autora nieznacznie tylko zmodyfikowany samochód, na bazie którego powstało Saxo. W istocie – mały Citroën był podobny stylistycznie, ale dużo większy! Różnica w długości sięgała niemal 15,5 cm, choć rozstaw osi był taki sam – 238,5 cm.
W tekście zarzucono Saxofonowi podatność na korozję – również nadwozia. Rozumiem układ wydechowy i elementy zawieszenia – to rdzewieje w każdym samochodzie używanym w Polsce, ale nadwozie? Praktycznie tylko w autach po przygodach blacharskich!
Stwierdzenie, że „niektórzy użytkownicy uskarżają się ponadto na nietrwały układ hamulcowy (szybkie zużycie tarcz, wycieki)”, to chyba za mało, by generalizować. Owszem – poleciał mi płyn hamulcowy przez nieszczelny cylinderek, ale nie rozpaczałem z tego powodu jakoś szczególnie. Tym bardziej, że naprawa kosztowała grosze. Tarcze? W ruchu mieszanym potrafiłem przejeździć na klockach do 50 tys. km, na tarczach – dwie zmiany klocków. Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście – na pewno wymieni elementy cierne szybciej, ale to nie była w żadnym wypadku wada Saxo!
Co do kodowanej blokady zapłonu, to było to rewelacyjne rozwiązanie, a zlikwidowano je w Saxo na początku roku 1998, a nie „przed 1999” – to zdecydowanie za ogólne stwierdzenie, choć na logikę prawdziwe.
Dziwnie brzmi także stwierdzenie, że „zdarzają się egzemplarze z polskiego salonu”. Z tego, co wiem, Saxo sprzedawało się w naszym kraju całkiem nieźle, powinno więc jeszcze jeździć po naszych drogach całkiem sporo autek tego typu kupionych u polskich dealerów.
Ostatecznie Saxo oceniono na połowę z możliwych do uzyskania sześciu gwiazdek. Za mało!!!

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu. Myślę, że można sobie darować zakup.

Krzysiek Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 106508ExpertPeugeot
Udostepnij3Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Renault Trucks wygrywa przetarg na 140 pojazdów dla Grupy Carlsberg

Następny

Rekordowa sprzedaż Grupy Renault

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Rekordowa sprzedaż Grupy Renault

Dacia Duster z nagrodą „Top Gear” 2010

Peugeot 408 uzyskał pięć gwiazdek w chińskim NCAP

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych
  • UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Nowe Renault Mégane E-tech w Olsztynie. Zapisz się na jazdę próbną
  • UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.